  • 1. Data: 2023-09-13 10:23:59
    Temat: niewykrycie sprawcy wykroczenia
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Przekazałem policji nagranie z rejestratora. Widać wykroczenie, markę
    pojazdu, numer rejestracyjny, datę, godzinę. Zostałem wezwany, złożyłem
    zeznania. Otrzymałem list: " [...] przeprowadzone czynności wyjaśniające
    nie dostarczyły podstaw do skierowania wniosku o ukaranie do Sądu
    Rejonowego [...] z powodu: niewykrycia sprawcy wykroczenia". Mogę złożyć
    zażalenie.

    Przesłałem nagranie pierwszy raz. Czy taka odpowiedź policji jest
    standardowa? Oczywiste jest dla mnie, że mają dane do ustalenia
    właściciela pojazdu (tj. nie kierowcy). O co może chodzić? Faktycznie
    jakaś wielka niemożność czy niechciejstwo? Kopać się z koniem czy odpuścić?

    Krystek

  • 2. Data: 2023-09-13 13:10:20
    Temat: Re: niewykrycie sprawcy wykroczenia
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2023 o 10:23, Krystek pisze:
> [...]
    > nie dostarczyły podstaw do skierowania wniosku o ukaranie do Sądu
    > Rejonowego [...] z powodu: niewykrycia sprawcy wykroczenia". Mogę złożyć

    Najprawdopodobniej nie ustalono personaliów kierującego. Być może
    ukarano właściciela za niewskazanie, ale tu już nie jesteś stroną
    postępowania i nie mogą Cię o tym informować.

    Trudno mi powiedzieć, ile podobnych zdarzeń kończy się ukaraniem
    kierującego, a w ilu brak jest możliwości jego ustalenia i wówczas
    ewentualnie właściciela można ukarać za niewskazanie kierującego.
    Internet jest pełen danych o tym, jak wygląda ściganie w tym zakresie,
    więc nie ma sensu, bym się tu popisywał elokwencją i to kopiował. Wydaje
    mi się, że nikt takich statystyk nie prowadzi.

    Zażalenie miałoby sens, gdybyś znał personalia sprawcy oraz tych danych
    poprzednio Policji nie przekazał. Inaczej, to bez sensu. Policja nadal
    nie będzie wiedziała, kto dopuścił się wykroczenia. No ewentualnie,
    jakbyś miał jakiś nieznany lub nie wykorzystany przez Policję sposób na
    ustalenie tego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-09-13 14:57:59
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > nie będzie wiedziała, kto dopuścił się wykroczenia. No ewentualnie,
    > jakbyś miał jakiś nieznany lub nie wykorzystany przez Policję sposób na

    Gówno prawda.
    Mają to w dupie, o czym przekonałem się osobiście.

    Gostek rozebrał drzwi na klatkę schodową, niszcząc je oczywiście i
    wystawił jedno skrzydło do zsypu.
    Najpierw policja nie chciała przyjąć zgłoszenia i spychała sprawę od
    komendy dzielnicowej do dzielnicowego (zupełnie gdzie indziej) i
    odwrotnie, a po skierowaniu sprawy do prokuratury ta sama zagrywka z
    odsyłaniem dokumentów z powrotem do komendy i t.d.
    Po przypilnowaniu prokuratura wysłała oskarżenie do sądu ale ten nie
    dopatrzył się znamion przestępstwa ani wykroczenia, a sprawa została
    umorzona.

    Dane gostka są znane, sam na przesłuchaniu przyznał się do demontażu
    drzwi więc nie wiem, o co chodzi?

    Dlatego pierdolę takie państwo prawa i sam zajmuję się swoimi sprawami.
    Podkreślam też, że wstyd być Polakiem!

    --
    Wiesiaczek - dziś z Djerby - Tunezja
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2023-09-13 15:08:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2023 o 14:57, Wiesiaczek pisze:
    > Gówno prawda. Mają to w dupie, o czym przekonałem się osobiście.

    Czyli - upewnię się - uważasz, że Policja uznała że do wykroczenia
    doszło, ustaliła sprawcę, ale postanowiła "strzelić sobie statystycznie
    w kolano" i umorzyć. OK! Tylko czemu w taki sposób? Wystarczyło odstąpić
    od skierowania wniosku o ukaranie i pouczyć sprawcę - gdyby bardzo chcieli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-09-13 15:19:29
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

> [...]
    > drzwi więc nie wiem, o co chodzi?
    >
    > Dlatego pierdolę takie państwo prawa i sam zajmuję się swoimi sprawami.

    Jesteś kacapem, więc pytanie brzmi -- ile z tego co wyżej sfabrykowałeś.

  • 6. Data: 2023-09-13 15:20:13
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > od skierowania wniosku o ukaranie i pouczyć sprawcę - gdyby bardzo chcieli.

    To kacap -- on notorycznie kłamie. Nie traktowałbym jego pisaniny na poważnie.

  • 7. Data: 2023-09-13 15:39:44
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > od skierowania wniosku o ukaranie i pouczyć sprawcę - gdyby bardzo chcieli.

    Bzdura!
    Pouczenie w takim przypadku wiąże się z uznaniem winy sprawcy a za taki
    czyn nie może być ukarany pouczeniem.

    Policja mając w dupie pieprzenie się z papierkową robotą próbowała wziąć
    skarżącego na zmęczenie. Jakiś procent nachalnych klientów sobie odpuści.

    W końcu musieli więc odnaleźć i przesłuchać palanta a potem skierować
    sprawę do prokuratury a ta dopiero do sądu.

    Tak działa prawo w Polsce!
    Jakby coś, to działo się w komendzie dzielnicowej w Warszawie na ul.
    Chodeckiej.

  • 8. Data: 2023-09-13 15:44:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.09.2023 o 15:19, n...@o...pl pisze:
    > Jesteś kacapem, więc pytanie brzmi -- ile z tego co wyżej sfabrykowałeś.

    Na pewno niedorzecznym jest fragment o przepychaniem pomiędzy komendą
    dzielnicową, a dzielnicowym. No przecież dzielnicowy, to służy w
    komendzie dzielnicowej.

    Niebyt mądra również jest wzmianka o "przypilnowaniu sprawy". No bo
    skoro sąd nie dopatrzył się popełnienia czynu zabronionego, to wygląda
    na to, że "przypilnowanie" polegało na pieniaczeniu się i zmuszeniu
    skierowania do sądu sprawy, w której nie było przestępstwa - po prostu
    dla tzw. świętego spokoju.

    No i już odpowiadając na ten fragment:

    Chodzi o to, że uznano, ze przestępstwa nie popełnił, a zatem sama
    znajomość jego personaliów, czy nawet przyznanie się przez niego do
    zdjęcia tych drzwi niczego tu nie zmienia. No chyba, że chcesz go
    oskarżyć o to, ze nazywa się Kowalski.

    Czemu policja, prokurator aż ostatecznie sąd uznały, że zdjęcie przez
    tego konkretnego człowieka tych konkretnych drzwi znamion czynu
    zabronionego nie wypełnia, no to już trudno po takim opisie stwierdzić.
    Pozostaje ufać, iż przemawiały za tym ważne przyczyny.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-09-13 15:47:51
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.09.2023 o 15:39, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    >
    > Tak działa prawo w Polsce!
    > Jakby coś, to działo się w komendzie dzielnicowej w Warszawie na ul.

    Dla jasności:

    Art. 288
    § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

  • 10. Data: 2023-09-13 15:47:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Bzdura! Pouczenie w takim przypadku wiąże się z uznaniem winy sprawcy
    > a za taki czyn nie może być ukarany pouczeniem.

    Za każde wykroczenie możesz zostać pouczony i w tym rzecz.

    > Policja mając w dupie pieprzenie się z papierkową robotą próbowała
    > wziąć skarżącego na zmęczenie. Jakiś procent nachalnych klientów
    > sobie odpuści.

    W jakim sensie? Zawiadamiającym jeśli nie jest pokrzywdzonym nie jest
    stroną postępowania. Był czas, ze nawet się go o sposobie zakończenia
    nie informowało.

    > W końcu musieli więc odnaleźć i przesłuchać palanta a potem skierować
    > sprawę do prokuratury a ta dopiero do sądu.

    A ten stwierdził, ze przestępstwa nie popełniono. Rozwiniesz, jaki to
    miało w Twojej ocenie sens?

    > Tak działa prawo w Polsce! Jakby coś, to działo się w komendzie
    > dzielnicowej w Warszawie na ul. Chodeckiej.

    Rozumiem, że chciałbyś jakoś tę jednostkę promować, że nawet bez sądu
    potrafili trafnie ocenić wagę czynu? Czy tak ogólnie o co Ci chodzi?

    --
    (~) Robert Tomasik