  • 1. Data: 2005-05-24 08:04:09
    Temat: Urlop - czy już 26 dni?
    Od: "IYIS" <m...@w...pl>

    Witam!
    Pracuję w firmie od ponad 3 lat , w międzyczasie
    studiując i w lipcu 2003 skończyłem studia
    licencjackie .
    Czy od lipca tego roku będzie mi się należało 26 dni urlopu?
    W kodeksie pracy wykształcenie wyższe daje 8 lat stażu do wyliczania
    urlopu - czy licencjat = wykształcenie wyższe ?
    pozdrawiam
    5W

  • 2. Data: 2005-05-24 08:18:21
    Temat: Re: Urlop - czy już 26 dni?
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "IYIS" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W kodeksie pracy wykształcenie wyższe daje 8 lat stażu do wyliczania
    > urlopu - czy licencjat = wykształcenie wyższe ?

    Tak, licencjat = wykształcenie wyższe.
    Jeżeli jesteś zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas
    nieokreślony, to za 2005 r. przysługuje 26 dni urlopu.
    Jeżeli masz umowę na czas określony, to przysługuje urlop
    proporcjonalny za 2005 r.: 6/12 x 20 dni + 6/12 x 26 dni.

    wa

  • 3. Data: 2005-05-24 08:56:38
    Od: "Zenon Z." <o...@b...gnet.pl>

  • 4. Data: 2005-05-24 09:55:48
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

> [...]
    > W kodeksie pracy wykształcenie wyższe daje 8 lat stażu do wyliczania
    > urlopu - czy licencjat = wykształcenie wyższe ?

    licencjat jest wyksztalceniem wyzszym,
    tylko kodeks pracy mowi, ze mozesz sobie dolicyzc do stazu pracy DO 8 lat
    studiów
    co wiec, daj CI w przypadku licencjatu tylko TRZY lata do stazu pracy
    w tym przepisie chodzi o to, zeby ludzie czasem nie studiowali latami - a
    maksymalnie do 8 lat (oczywiscie moga dluzej, ale tylko 8 lat zaliczyc moga
    do stazu pracy)
    w sytuacji gdy w danym roku przyslugiwac Ci bedzie 26 dni urlopu, to:
    1) mozesz wziac 26 dni urlopu
    2) gdy wykorzystalas juz 20 dni urlopu, masz prawo poprosic o urlop
    uzupelniajacy

    tak mowi prap pracy
    jednak liczac Twoj staz: 3 lata pracy w firmie + 3 lata studiow
    licencjackich = 6 lat stazu pracy
    a 26 dni urlopu przysluguje majac 10 lat stazu pracy
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-05-24 10:06:58
    Od: Acid <v...@c...pl>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > maksymalnie do 8 lat (oczywiscie moga dluzej, ale tylko 8 lat zaliczyc moga

    Jeśli możesz, to zacytuj mi ten punkt Kodeksu Pracy, w którym jest te
    "DO" 8 lat. Ja zawsze byłem pewien i przed chwilą sprawdziłem to jeszcze
    raz, że w przypadku studiów wyższych, jest to zawsze 8 lat, a nie żadne
    "do". Poniżej cytat z KP:

    Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]

    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:

    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,

    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,

    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,

    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,

    5) szkoły policealnej - 6 lat,

    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    --
    Pozdr.
    Acid

  • 6. Data: 2005-05-24 11:37:09
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

> [...]
    >
    > 5) szkoły policealnej - 6 lat,
    >
    > 6) szkoły wyższej - 8 lat.
    >
    > Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    zacytowales poprawny artykul
    tylko w interpretowaniu prawa bierze sie rowniez pod uwage WYKŁADNIĘ
    celowosciowa
    po to sa te przepisy w kp zeby ludzie sie ksztalcili
    i teraz
    X studiuje 3 lata (konczy licencjat)
    Y konczy 5 letnie studia
    Z konczy studia podwojne, studiuje w sumie 8 lat

    celem ustawy jest zaliczenie studiow do stazu pracy, ale tylko tyle ile sie
    studiowalo
    bo w innej sytuacji najkorzystniejsza sytuacje mialby X, a skonczyl TYLKO
    licencjat (bez obrazy dla osob po licencjacie)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-05-24 11:51:31
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Acid" <v...@c...pl> napisał w wiadomości

    TYLKO

    > Logicznie rzecz biorąc masz rację, ale przyznam, że nie spotkałem się
    > jeszcze z tym, żeby ktoś to wyliczał w ten sposób. Wydaje mi się, że

    A gdzie tu widzisz logikę w tym rozumowaniu? W art. 155 par. 1 p. 1-2 jest
    zapisane, że okres ten wynosi "przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż ... lat".

    Natomiast w p. 6 (szkoła wyższa) jest tylko wymieniona długość - 8 lat,
    bez względu na czas trwania nauki. Nielogicznym byłoby twierdzić, ze tu
    liczy się długość studiowania.

    Pozdrawiam!
    L.

  • 8. Data: 2005-05-24 11:51:43
    Od: Acid <v...@c...pl>

    Marek napisał(a):

> [...]

    Logicznie rzecz biorąc masz rację, ale przyznam, że nie spotkałem się
    jeszcze z tym, żeby ktoś to wyliczał w ten sposób. Wydaje mi się, że
    jest to spowodowane formą zapisu tego punktu w KP. Jest tam napisane
    wprost - 8 lat i kadry przy naliczaniu urlopów nie wnikają w wykładnię,
    to nie sąd ;)
    A jak to wygląda od strony prawnej? Co jeżeli ktoś odebrał w ciągu
    jednego roku 26 dni urlopu, chociaż biorąc pod uwagę sposób wyliczania,
    który przedstawiłeś powyżej, tyle urlopu mu nie przysługiwało?

    --
    Pozdr.
    Acid

  • 9. Data: 2005-05-24 11:56:11
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 May 2005 13:37:09 +0200,
    Marek <m...@h...pl> screamed:
> [...]
    > bo w innej sytuacji najkorzystniejsza sytuacje mialby X, a skonczyl TYLKO
    > licencjat (bez obrazy dla osob po licencjacie)

    Czy lata sumuja sie rowniez w przypadku gdy drugi fakultet pokrywal sie
    w czesci (chodzi o lata) z pierwszym?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 13:55:07 user up 10621 days, 1:50, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Nice computers don't go down.

  • 10. Data: 2005-05-24 12:08:44
    Od: Acid <v...@c...pl>

    Liwiusz napisał(a):
    > Użytkownik "Acid" <v...@c...pl> napisał w wiadomości

    > sie

    > TYLKO

    > A gdzie tu widzisz logikę w tym rozumowaniu?

    Logikę widzę w tym, co napisał Marek, a nie w tym co jest zapisane w KP
    ;) Jeśli ktoś studiował trzy lata, a ktoś inny pięć, to logiczne wydaje
    się, że okres liczony do urlopu też powinien się różnić.

    --
    Pozdr.
    Acid