  • 11. Data: 2005-05-24 12:11:18
    Temat: Re: Urlop - czy już 26 dni?
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]

> [...]
    >
    > 1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej -
    > przewidziany programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej
    > jednak niż 3 lata,
    >
    > 2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    > trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    >
    > 3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    > (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,
    >
    > 4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    >
    > 5) szkoły policealnej - 6 lat,
    >
    > 6) szkoły wyższej - 8 lat.
    >
    > Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    A nie dostrzegacie, że ustawodawca nie zezwala na sumowanie okresów ze
    względu na to, że w zalezności od wykształcenia zsumowana został
    ogólny czas edukacji np. liceum i studia czyli 4 + 4 i mamy 8 lat

    Pozdrwiam.

    Andrzej

  • 12. Data: 2005-05-24 12:19:26
    Temat: Re: Urlop - jak liczyć....
    Od: "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu>

    IYIS chciał powiedzieć JA, JA, JA TO POWIEDZIAŁEM/AM... jednak
    zaprezentował/a taki potok słów:

    > Witam!
    > Pracuję w firmie od ponad 3 lat , w międzyczasie
    > studiując i w lipcu 2003 skończyłem studia
    > licencjackie .

    To ja się dorzucę jeszcze z takim pytaniem:

    Jestem zatrudniony od 9/02/2004 na czas określony - 3 lata
    mam stwierdzoną i przyznaną grupę inwalidzką - st. umiarkowany
    mam skończone studia magisterskie 5 letnie
    staż pracy przed podpisaniem umowy na 3 lata wynosił 8 m-cy (z
    przerwami)

    ile mi przysługuje urlopu, biorąc pod uwagę, że za grupę inwalidzką
    dostaje się +10 dni ??
    --
    ,.--. [Sebastian Grabowski " Sebecco" GG:5064727]
    /o`,- ). -------- http://printing.w.interia.pl --------

  • 13. Data: 2005-05-24 12:37:06
    Od: Acid <v...@c...pl>

    Andrzej napisał(a):

    > A nie dostrzegacie, że ustawodawca nie zezwala na sumowanie okresów ze
    > względu na to, że w zalezności od wykształcenia zsumowana został
    > ogólny czas edukacji np. liceum i studia czyli 4 + 4 i mamy 8 lat

    Ale Twoja teoria pasuje tylko do studiów inżynierskich i liceum. W
    żadnym innym wypadku nie wyjdzie 8 lat. No chyba jeszcze technikum i
    licencjat. Ale nie wydaje mi się, żeby o to chodziło ustawodawcy, bo
    niby czemu dopasował by to akurat do tych przypadków, a nie do
    najczęstszego liceum i magister, czyli 9 lat?

    --
    Pozdr.
    Acid

  • 14. Data: 2005-05-24 12:56:38
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu> napisał w
    wiadomości news:xn0e2ms9udtpzz001@news.gazeta.pl...
> [...]
    > przerwami)
    >
    > ile mi przysługuje urlopu, biorąc pod uwagę, że za grupę inwalidzką

    A kiedy były te studia ukończone, przed tym poprzednim zatrudnieniem, czy w
    trakcie? Jeśli w trakcie, to trzeba odrzucić od stażu od którego zależy
    wymiar urlopu te nakładające się okresy.
    A teraz urlop w 2005 roku: na dziś masz 20 dni, a w czerwcu, kiedy minie 10
    lat stażu, dostaniesz dodatkowe 6 dni.

    Jeśli chodzi o urlop dodatkowy, to różnie to interpretują. Te 10 dni jest,
    ale to, czy można je wykorzystać dowolnie, czy też na ściśle określone cele,
    to już u różnych pracodawców różnie wygląda.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 15. Data: 2005-05-24 15:26:58
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 24/05/2005 13:37, Marek wrote :

    > zacytowales poprawny artykul
    > tylko w interpretowaniu prawa bierze sie rowniez pod uwage WYKŁADNIĘ
    > celowosciowa

    Clara non sunt interpretanda. Akurat ta norma prawa pracy nie budzi
    wątpliwości więc nie ma potrzeby dokonywać jej wykładni.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 16. Data: 2005-05-24 20:36:12
    Od: "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu>

    flower chciał powiedzieć JA, JA, JA TO POWIEDZIAŁEM/AM... jednak
    zaprezentował/a taki potok słów:

    > A kiedy były te studia ukończone, przed tym poprzednim zatrudnieniem,
    > czy w trakcie?

    poprzednie zatrudnienie bylo rozlozone w bardzo dlugim czasie od 1996
    do 2002.02.01
    studia 5 letnie ukonczylem w 2001 roku (rok przed terminem planowanym)
    i potem poszedlem na podyplomowe, ktore ukonczylem w 2002.11.22 a teraz
    w 2005.02.18 - 2005.04.22 dokonczylem jeden semestr studiow
    podyplomowych

  • 17. Data: 2005-05-25 07:06:18
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu> napisał w
    wiadomości news:xn0e2n5buniyq000@news.gazeta.pl...
> [...]
    > i potem poszedlem na podyplomowe, ktore ukonczylem w 2002.11.22 a teraz
    > w 2005.02.18 - 2005.04.22 dokonczylem jeden semestr studiow

    No więc tak.
    Do stażu od którego zależy prawo do urlopu (czyli kiedy upłynie rok pracy -
    idziesz "starymi" przepisami, więc dopiero po upływie roku pracy dostałeś
    pełny limit) wlicza się te krótkie okresy, niezależnie czy pokrywały się ze
    szkołą, czy nie. Czyli cały limit dostałeś w czerwcu 2004 (8 miesięcy + 4
    miesiące). Na 2005 masz pełny limit, czyli 20 dni; i w zasadzie to co
    napisałem powyżej jest czysto informacyjne, bo to już było, już masz pełny
    limit.
    Ale do okresu, od którego zależy limit urlopu nie wliczają się te okresy
    pracy, które pokrywały się ze studiami. Tymi pierwszymi studiami, 5-letnimi.
    Te podyplomowe nie wchodzą już w grę - 8 lat stażu masz przecież z tej
    pierwszej szkoły.
    Czyli: żeby uzyskać prawo do 26 dni musisz przepracować 2 lata (bo 8 lat
    masz ze studiów). Nie znam dokładnie tych liczb, ale załóżmy że studiując
    pracowałeś 5 miesięcy, a te pozostałe 3 były już po skończeniu studiów. W
    takim przypadku masz 3 miesiące poprzedniego zatrudnienia, rok i 3 miesiące
    z hakiem aktualnego, to daje rok i 6 miesięcy z hakiem. Dwa lata minie ci
    więc za niecałe 6 miesięcy, czyli koło początków listopada (dokładnie z tymi
    liczbami to by było oczywiście 9.11.2005) - i wtedy dostaniesz te dodatkowe
    6 dni. Dostajesz je w całości, całe 6, niezależnie ile czasu pozostało do
    końca roku (piszę to, bo niektórzy myślą, że to się przyznaje
    proporcjonalnie, tzn. jeśli do końca roku pozostałyby 4 miesiące, czyli 1/3
    roku, to należy się 1/3 tych 6 dni, czyli 2. To jest błędne).
    Mam nadzieję że przystępnie to wyjaśniłem? W razie wątpliwości nie krępuj
    się z kolejnymi pytaniami :-)

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 18. Data: 2005-05-25 07:07:05
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: flower [Wed, 25 May 2005 09:06:18 +0200]:

    O, Ty tez tutaj? :)

    Kira

  • 19. Data: 2005-05-25 07:21:32
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > O, Ty tez tutaj? :)

    Chciałem się zorientować jak to jest z tymi nowymi prawami jazdy (bo
    strasznie nie lubię takiego kurewstwa, że wymyślają coś, a człowiek musi za
    tym ganiać i płacić), bo niby wymieniłem, ale po terminie, i jeździłem do
    tego tygodnia bez nowego PJ, i ciekaw byłem jak to jest, że moje PJ jest
    nieważne, mimo że jest napisane "bezterminowo", i ponadto jak to jest, że w
    Polsce jest nieważne, a za granicą bym spokojnie jeździł. Dużo się nie
    dowiedziałem, ale zobaczyłem że zdarzają się ciekawe wątki, więc będę
    zaglądał.
    Miło Cię widzieć :-)

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"