  • From: "Marek" <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop - czy już 26 dni?
    Date: Tue, 24 May 2005 13:37:09 +0200

    > Jeśli możesz, to zacytuj mi ten punkt Kodeksu Pracy, w którym jest te "DO"
    > 8 lat. Ja zawsze byłem pewien i przed chwilą sprawdziłem to jeszcze raz,
    > że w przypadku studiów wyższych, jest to zawsze 8 lat, a nie żadne "do".
    > Poniżej cytat z KP:
    >
    > Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]
    >
    > § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    > ukończenia:
    >
    > 1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    > programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,

> [...]

    zacytowales poprawny artykul
    tylko w interpretowaniu prawa bierze sie rowniez pod uwage WYKŁADNIĘ
    celowosciowa
    po to sa te przepisy w kp zeby ludzie sie ksztalcili
    i teraz
    X studiuje 3 lata (konczy licencjat)
    Y konczy 5 letnie studia
    Z konczy studia podwojne, studiuje w sumie 8 lat

    celem ustawy jest zaliczenie studiow do stazu pracy, ale tylko tyle ile sie
    studiowalo
    bo w innej sytuacji najkorzystniejsza sytuacje mialby X, a skonczyl TYLKO
    licencjat (bez obrazy dla osob po licencjacie)

    pozdrawiam