  • 1. Data: 2005-05-23 22:34:19
    Temat: Prawo do używania domeny.
    Od: "pascal" <p...@p...pl>

    Witam!

    Kilka lat temu dla dystrybutora pewnej firmy windsurfingowej zrobiłem stronę
    i zarejestrowałem domenę. Firma ta kompletnie wyleciała z branży i
    przestała utrzymywać serwis www. W tamtym monecie uznałem, że zapłacę
    jeszcze za tę domenę(zarejestrowana jest na mnie), bo może zaoferuje swe
    usługi następcom. Niestety nie
    działałem aktywnie w tym wzgledzie, a właściwie wcale i domena leżała
    odłogiem.
    Nagle, "ni-stąd-ni-zowąd" dostałem maila, że mam zwolnić domenę w przeciągu
    2 tygodni, inaczej wkroczą na droge sądową.
    Zdziwiło mnie to tym bardziej, że wchodząc w tej chwili na podany adres nie
    ma nic, poza raczej żartobliwą informacją, że na sprzęcie tej firmy się
    fajnie pływa.

    Nie pytam tutaj, bo pojawiła się na moim ciele gęsia skórka spowodowana
    strachem, a raczej ciekawość.

    pozdrówka
    Adrian

  • 2. Data: 2005-05-24 05:52:43
    Temat: Re: Prawo do używania domeny.
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    pascal napisał(a):

    > Nie pytam tutaj, bo pojawiła się na moim ciele gęsia skórka spowodowana
    > strachem, a raczej ciekawość.

    jesli domena zarejestrowana jest na ciebie i nie podpisywales w kwestii
    jej rejestracji zadnych papierkow, ze robisz to w imieniu tej firmy itd,
    oraz jesli regularnie dokonywales oplat za to domene, to mozesz im
    grzecznie odpisac ze mozesz w swojej laskawosci odsprzedac im dana
    domene itd

    nie wiem jakie uklady i umowy podpisywales z ta firma, ale jesli jak
    powiedzialem nie ma nic na papierze dotyczacego tej domeny to jest ona
    twoja wlasnoscia i mozesz z nia zrobic co chcesz a dodatkowo to co jest
    pod ta domena jesli firma juz nie istnieje przekierowac na jakis swoj
    serwis z informacja ze jest ona np do sprzedania

    nie wolna ci tylko pod tym adresem pokazywac nic co mozna by uznac za
    konkurencje lub szkalowanie danej firmy czyli nic zwiazanego z
    windsurfingiem

  • 3. Data: 2005-05-24 09:22:32
    Od: "pascal" <p...@p...pl>

    Rozumiem, dziękuję.

    Z poprzednią firmą nie mam umów na rejestrowanie domeny. Mało tego, na samym
    początku zapropononowałem im rejestrację domeny na nich(po normalnych cenach
    nask), ale uznali to jako wyciąganie od nich pieniędzy.

    pozdrówka
    Adrian

  • 4. Data: 2005-05-24 09:41:29
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    pascal napisał(a):

    > Z poprzednią firmą nie mam umów na rejestrowanie domeny. Mało tego, na samym
    > początku zapropononowałem im rejestrację domeny na nich(po normalnych cenach
    > nask), ale uznali to jako wyciąganie od nich pieniędzy.

    to generalnie domena jest twoja, zawsze mozesz powiedziec ze uzyczales
    jej grzecznosciowo w ramach tworzenia serwisu, po staniu waszej
    wspolpracy domena nalezy do ciebie i co z nia robisz jest twoja sprawa i
    mozesz ja im odsprzedac jak beda grzeczni