  • 1. Data: 2005-05-24 04:55:11
    Temat: Czy mam szanse na spadek
    Od: "Dziecko" <k...@p...onet.pl>

    Bardzo dawno temu bo gdzieś koło 1986 roku moi rodzice rozwiedli się. Ojciec
    płacił na mnie alimenty do czasu gdy nie skończyłem szkołe , nie utrzymywał ze
    mną żadnych stosunków nie spotykał sie .Ponoć załozył nową rodzinę i żyło mu
    się dobrze i dostatnie .W tamtym roku gdzieś koło grudnia przez przypadek
    dowiedziałem się że mój ojciec zmarł w 1999r nikt mnie o tym fakcie nie
    powiadomił> Czy w takim razie mam jakieś prawo do ubiegania się o spadek jako
    jego rodowity syn?Bardzo proszę jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o
    pomoc.Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-24 05:29:19
    Temat: Re: Czy mam szanse na spadek
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Dziecko napisał(a):
> [...]
    > jego rodowity syn?Bardzo proszę jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o

    Pewnie że tak. Zapewne skoro nie zawiadomiono cię o tym nie było jeszcze
    postępowania o stwierdzenie nabycia spadku (tam musiałbyś być
    uczestnikiem postępowania).
    Nawet jeśli ojciec napisał testament będzie ci przysługiwało prawo do
    zachowku. W tym wypadku musisz się śpieszyć - przedawnia się to 3 lata
    od dnia ogłoszenia testamentu /art. 1007 kc/ - a to już mogło mieć miejsce.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam