    From: Acid <v...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop - czy już 26 dni?
    Date: Tue, 24 May 2005 12:06:58 +0200

    Marek napisał(a):

    > licencjat jest wyksztalceniem wyzszym,
    > tylko kodeks pracy mowi, ze mozesz sobie dolicyzc do stazu pracy DO 8 lat
    > studiów
    > co wiec, daj CI w przypadku licencjatu tylko TRZY lata do stazu pracy
    > w tym przepisie chodzi o to, zeby ludzie czasem nie studiowali latami - a
    > maksymalnie do 8 lat (oczywiscie moga dluzej, ale tylko 8 lat zaliczyc moga
    > do stazu pracy)

    Jeśli możesz, to zacytuj mi ten punkt Kodeksu Pracy, w którym jest te
    "DO" 8 lat. Ja zawsze byłem pewien i przed chwilą sprawdziłem to jeszcze
    raz, że w przypadku studiów wyższych, jest to zawsze 8 lat, a nie żadne
    "do". Poniżej cytat z KP:

    Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]

    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:

    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,

    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas
    trwania nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,

    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych
    (równorzędnych) szkół zawodowych - 5 lat,

    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,

    5) szkoły policealnej - 6 lat,

    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.

    --
    Pozdr.
    Acid