  • 11. Data: 2003-01-28 06:49:38
    Temat: Re: Prawo do nieruchomosci
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Marcin Debowski" <a...@n...net>
    To: <p...@n...pl>
    :
    : Co oznacza "pod warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu"?

    pod warunkiem, że cena zostanie uiszczona w całości,
    nie wczesniej niż 36 grudnia 2015 roku :)

    : > Twoja umowa powinna zawierać formułę (lub powinno wynikać z jej treści),
    że
    : > po spełnieniu warunków w niej zapisanych zgadzacie się na niezwłoczne
    : > przejście prawa własności.
    : > inaczej jest nieważna :(
    :
    : Czy slowko "niezwloczne" jest tu istotne?

    imho nie - aczkolwiek jak twierdzą moi mistrzowie, najlepiej pisać umowy z
    kodeksami w ręku, żeby uniknąć niejasności.
    Sens powinien być taki jak wyżej.

    : >--------
    : Z zupelnie innej beczki: jak tam postepuje konwersja FAQ'a do postaci
    : tekstowej? Moj sendmail twierdzi ze Wam <message delivered> ale zadnego
    : odzewu ani z Twojej ani z Romka strony nie dostalem. Doszlo?

    sendmail nie kłamie, doszło, ale niestety z udostępnionej domeny nie jestem
    w stanie korzystac z innej usługi niż @.

  • 12. Data: 2003-01-28 07:17:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <012901c2c6a9$3b759710$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:

> [...]

    Hmmmm.... Ja mam co prawda juz akt notarialny wlasnosci mieszkania (wiec
    powoduje mna w tym momencie ciekawosc i cheec wiedzy :), ale w mojej
    wczesniejszej umowie notarialnej byla klauzula ze przeniesienie wlasnosci
    nastapi najpozniej w trzy miesiace po odebraniu prac, ktore to
    stwierdzenie bardzo mi podpada pod ww. sformulowanie "pod warunkiem lub z
    zastrzeżeniem terminu" i jak rozumiem czynilo owa umowe niewazna?

> [...]
    >: odzewu ani z Twojej ani z Romka strony nie dostalem. Doszlo?
    >
    > sendmail nie kłamie, doszło, ale niestety z udostępnionej domeny nie jestem

    A co to za problem? Po prostu podaj z jakiej chcesz a z takiej wejdziesz.
    Zreszta w tej chwili dostep jest z kazdej. Autoryzacja wylacznie po hasle.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2003-01-28 07:36:52
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    a to było przeniesienie czy zobowiązanie?

  • 14. Data: 2003-01-28 09:34:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <02a801c2c6af$dd4888d0$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    >: zastrzeżeniem terminu" i jak rozumiem czynilo owa umowe niewazna?
    >
    > a to było przeniesienie czy zobowiązanie?

    To byla umowa z deweloperem na wybudowanie tego i tego, slowem
    zobowiazanie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2003-01-28 09:48:59
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : To byla umowa z deweloperem na wybudowanie tego i tego, slowem
    : zobowiazanie.

    przecież zobowiązanie do przeniesienia własności nieruchomości może być pod
    warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu. :)

    Jak Ci się podoba moja nowa sygnaturka?

    --
    John Smith
    licensed legal advisor in neverexisting law.

  • 16. Data: 2003-01-29 13:03:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <033101c2c6c2$4e7bb380$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
    >: To byla umowa z deweloperem na wybudowanie tego i tego, slowem
    >: zobowiazanie.
    >
    > przecież zobowiązanie do przeniesienia własności nieruchomości może być pod
    > warunkiem lub z zastrzeżeniem terminu. :)

    Eeee, chyba się zgubiłem :) Cytowany przez Ciebie:
    Art. 157. § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod
    warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.

    > Jak Ci się podoba moja nowa sygnaturka?

    > John Smith
    > licensed legal advisor in neverexisting law.
    > Do you know how to solve the problem, which will never happen?

    Bardzo mi sie podoba szczegolnie ze jest mi bardzo duchowo bliska. Ja bym
    co prawda dal ... which most likely will never happen? :)

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2003-01-29 13:26:42
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 18. Data: 2003-01-29 13:28:52
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : 2) jak zaklaskasz uszami, to dostaniesz jabłko - to jest przeniesienie
    : własności pod warunkiem,

    błąd: powinno być: jak zaklaskasz uszami, jabłko jest Twoje

    ps.
    aha mierzę reakcję od czasu wysłania posta do pierwszej odpowiedzi typu:
    imposibilium nulla obligatio est. :))))

  • 19. Data: 2003-01-29 14:08:47
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <041601c2c7a9$d7aced30$a740200a@zm>, Marcin Surowiec wrote:
> [...]
    > zauważ, że w 4) po Twoim zaklaskaniu nie stajesz się właścicielem, ale ja
    > jestem zobowiązany Ciebie nim uczynić - i to jest to co wolno z

    No juz lekko jakby pokonałem zaćmienie. To teraz powiedz mi jeszcze na
    czym polega istota ważności czy też ważkości tego zapisu w stosunku do
    tego zakazanego. Logiczną róznicę rozumiem, zastanawiam się teraz nad
    intecjami ustawodawcy. Czy chodzi wyłącznie o zwerbalizowanie i klarowne
    stwierdzenie że jest to zobowiązanie, bo przecież warunkowe przeniesienie
    własności ma też siłą rzeczy chcarakter zobowiązania? Czy tez chodzi o to
    ze w przypadku nieruchomości takie (jak tu) umawiające się strony nie są w
    prawie do przeniesienia własności (ale wynika to nie z Art 157, a np. z
    tego że musi to zrobić notariusz)?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2003-01-30 06:16:02