    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do nieruchomosci
    Date: 29 Jan 2003 14:26:42 +0100

    From: "Marcin Debowski" <a...@n...net>
    To: <p...@n...pl>

    : Eeee, chyba się zgubiłem :) Cytowany przez Ciebie:
    : Art. 157. § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona pod
    : warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.

    mały wykład z teorii:

    Mam jabłko i mówię:
    1) a masz imienniku, bo ja takich nie lubię - to jest przeniesienie
    własności,
    2) jak zaklaskasz uszami, to dostaniesz jabłko - to jest przeniesienie
    własności pod warunkiem,
    3) dam Ci to jabłko na dużej przerwie. to jest _zobowiązanie_ do
    przeniesienia własności
    4) jeżeli zaklaskasz uszami, to ja zobowiązuję się, że przeniosę na Ciebie
    własność.
    zauważ, że w 4) po Twoim zaklaskaniu nie stajesz się właścicielem, ale ja
    jestem zobowiązany Ciebie nim uczynić - i to jest to co wolno z
    nieruchomościami.

    : Bardzo mi sie podoba szczegolnie ze jest mi bardzo duchowo bliska. Ja bym
    : co prawda dal ... which most likely will never happen? :)

    tys piknie :)

    pozdrowienia

    ja

    ps.
    załadowałem wczoraj nową wersję faq'a. czy *.txt jest odpowiedni (encoding:
    ISO-8859-2).