  • 1. Data: 2003-01-26 22:31:17
    Temat: Opłata za czynsz - ile lat roszczenie ?
    Od: "TPI" <p...@p...onet.pl>

    Jw. A sprawa wyglada tak, że w ubiegłym roku na jesieni, prywatna firma,
    która aktualnie zarządza budynkami komunalnymi w mojej dzielnicy powiadomiła
    mnie, że winny jestem sto kilkadziesiąt złotych. Po kilku "awanturkach" w
    ich siedzibie otrzymałem wydruk i okazało się w końcu, że ta kwota wzięła
    się z jakiejś niedopłaty z tytułu ciepłej wody za rok 1998, płatne w
    styczniu 1999. Ponieważ mam doskonały porządek w papierach, sprawdziłem i
    okazało się, że nie posiadam żadnego powiadomienia z tamtego okresu czasu, a
    takowe zawsze dostarczane były przez dozorczynię. Możliwe, że wówczas
    urzędująca dozorczyni, cóż osoba zagladająca często do kileiszka nie
    dostarczyła mi tego powiadomienia. I moje pytanie, czy tego typu roszczenie
    nie ulega przypadkiem prekluzji po 3 latach ?
    Z góry dziękuję Państwu

    pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2003-01-27 02:08:41
    Temat: Re: Opłata za czynsz - ile lat roszczenie ?
    Od: "melancho" <m...@N...gazeta.pl>

    TPI <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > dostarczyła mi tego powiadomienia. I moje pytanie, czy tego typu roszczenie
    > nie ulega przypadkiem prekluzji po 3 latach ?

    Tak się zastanawiam i myślę, że nawet gdyby roszczenie z tytułu zaległości
    opłat za ciepło nie było roszczeniem okresowym (jest nim opłata czynszowa za
    najem, ale chyba jednak nie, podlegające zmiennym wskaźnikom, opłata za
    ogrzewanie), to w związku z tym, że dłużnikiem jest tutaj najpewniej
    przedsiębiostwo komunalne (albo komunalna spółka prawa handlowego) ,<zarządca
    jest tylko pełnomocnikiem> to takie roszczenie jest r. wynikającym z
    prowadzenia dz. gospodarczej. Moimi zdaniem zatem -przedawniło się i nie płać-
    chyba że masz dobre i respektujące zobowiązania naturalne serduszko ;-)

    P.S. Vide art 118 k.c. Pozdrawiam.

    mel