  • 1. Data: 2003-01-27 08:47:22
    Temat: pelne miesiace
    Od: "Tigre" <t...@t...pl>

    Witam,
    Krotkie pytanko
    Czy nadal okres wypowiedzenia wynoszacy trzy miesiace jest
    liczony jako trzy pelne miesiace kalendarzowe???
    Pozdrawiam
    Tigre

  • 2. Data: 2003-01-27 08:48:20
    Temat: Re: pelne miesiace
    Od: "Tigre" <t...@t...pl>

    Dodam ze chodzi o wypowiedzenie umowy o pracy (przez pracownika)
    Pozdrawiam
    Tigre

  • 3. Data: 2003-01-27 09:30:52
    Temat: Odp: pelne miesiace
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tigre <t...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b12rj1$l30$...@n...tpi.pl...
    > Witam,
    > Krotkie pytanko
    > Czy nadal okres wypowiedzenia wynoszacy trzy miesiace jest
    > liczony jako trzy pelne miesiace kalendarzowe???

    okresy wypowiedzenia ma charakter okresów sztywnych
    Wyrok.SN z 23 marca 197 r., I PRN 24/78

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-27 10:02:34
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Czy nadal okres wypowiedzenia wynoszacy trzy miesiace jest
    : liczony jako trzy pelne miesiace kalendarzowe???

    nadal??
    a kiedy było tak liczone?

  • 5. Data: 2003-01-27 10:38:37
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec napisał:
> [...]

    Zawsze odkąd pamiętam - bieg okresu wypowiedzenia zaczyna się z
    pierwszym dniem miesiąca nastepnego po miesiącu w ktorym umowa została
    wypowiedziana, a więc nie wazne czy wypowiedzenie dostaniesz 1 stycznia
    czy 31 stycznia - 3-miesięczny okres wypowiedzenia skończy się 30 kwietnia.

    No chyba że ktos inaczej rozumie "miesiąc kalendarzowy".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-01-27 10:46:27
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    to jeżeli dostanę wypowiedzenie 10 lutego
    (okres wypowiedzenia 3 miesiące), to w okresie od 11-go do 28-go nie
    znajduję się w okresie wypowiedzenia???

    czy mogłabyś podać mi podstawę prawną tego twierdzenia?

    : No chyba że ktos inaczej rozumie "miesiąc kalendarzowy".

    jak dla mnie okres od 1-go do ostatniego dnia danego miesiąca

    pozdrowienia
    ja

  • 7. Data: 2003-01-27 12:17:27
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

    > to jeżeli dostanę wypowiedzenie 10 lutego
    > (okres wypowiedzenia 3 miesiące), to w okresie od 11-go do 28-go nie
    > znajduję się w okresie wypowiedzenia???

    Ano własnie tak.

    > czy mogłabyś podać mi podstawę prawną tego twierdzenia?

    KP - nie chce mi sie teraz szperac, bo nie mam tu Lexa.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-01-27 12:18:57
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Sandra ma rację. Poza tym okres wypowiedzenia rozpoczyna sie dopiero od 1
    dnia nastepnego miesiaca, także dlatego, że terminy określone w miesiacach
    kończa się z ostatnim dniem miesiąca. Inny sposób liczenia wypowiedzenia
    czyli np. od 15 dnia miesiąca prowadził by w istocie do przedłużenia okresu
    wypowiedzenia, który jest ustawowo określony. 3 miesiące to 3 miesiace a nie
    3 miesiące i 15 dni....
    pozdrawiam
    Radek

  • 9. Data: 2003-01-27 12:25:06
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b12uac$bt5$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik Tigre <t...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b12rj1$l30$...@n...tpi.pl...
    >
    > okresy wypowiedzenia ma charakter okresów sztywnych
    > Wyrok.SN z 23 marca 197 r., I PRN 24/78

    rok 1978 wypowiedzenie staje sie wiążące od dnia rozpoczęcia obowiązującego
    okresu...liczonego tak by ostatni dzień ustawowego okresu przypadał na datę
    określoną przez wypowiadającego jako dzień zakończenia stosunku pracy...

    lexa w tej chwili również nie mam ...może to ktoś sprawdzić kto posiada go
    w tej chwili ...

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-27 12:30:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)