  • 31. Data: 2008-05-25 23:01:44
    Temat: Re: Pomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g1cihf$fmd$1@news.onet.pl...

    > Jeśli to faktycznie była pomyłka (tak założyłeś) to gdzie tu
    > oszustwo? W chwili realizacji transakcji nie było złego zamiaru.
    > Pozostanie roszczenie cywilne o zwrot nadpłaty.

    No ale, jeśli sklep idzie w zaparte i oddać nie chce, to już można się
    zacząć zastanawiać, czy to nie było celowe działanie. Przy pomyłce powinna
    im superata wyjść przy rozliczeniu kasy. W tej sytuacji zwrot powinien być
    bezproblemowy.

  • 32. Data: 2008-05-25 23:03:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > A na jaką kwotę był paragon, tzn transakcja?
    > Taka kwota jak na paragonie powinna być ściagnięta z konta.
    > Teraz niech sklep prostuje tą sprawę z bankiem.

    W pierwszym poście było, że na 140 zł. Sklep z bankiem nic nie wyprostuje.
    Potrzebna jest karta klienta i storno z terminala sklepowego. Nie jeden raz
    to przerabiałem. Przykładowo w supermarkecie przy zwrocie towaru. Ale sklep
    musi mieć fizycznie kartę.

  • 33. Data: 2008-05-26 04:07:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dekazzze wrote:
    > U?ytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:g1cmvr$s7l$1@news.onet.pl...

    > przelew? ewentualnie wyplata z kasy.

    zwrot na karte po prostu

  • 34. Data: 2008-05-26 04:08:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > sklepowego. Nie jeden raz to przerabiałem. Przykładowo w supermarkecie
    > przy zwrocie towaru. Ale sklep musi mieć fizycznie kartę.

    Nie musi mieć karty.

  • 35. Data: 2008-05-26 04:09:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > A musi?

    > Sklep jako dowód przedstawi kwitek z POSa z podpisem klienta.

    No i co z tego.
    Przecież reklamacja właśnie tego będzie dotyczyła.
    Że kwota ściągnięta nie zgadza się z zakupami.

  • 36. Data: 2008-05-26 04:12:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > palca" zrobić, a przynajmniej nie powinni mieć. Tak więc, jeśli nawet
    > się zorientowali, to nie pozostaje im nic, jak czekać. No i nie można
    > wykluczyć, że ktoś liczy na to, ze się nie zorientujesz i mu te 1360 zł
    > zostanie w kieszeni. Nie można nawet wykluczyć celowej pomyłki. Gdyby
    > dołożyli 100 zł, to ciężko było by to bardziej by się rzucało w oczy i
    > trudno było by pomyłką uzasadniać. Nie można wykluczyć, że to celowe
    > działanie sklepu obliczone na to, że część klientów się nie zorientuje,
    > ale dowodów na to nie ma żadnych w chwili obecnej.

    Zależy do systemu.
    Niektóre numer karty mają inne nie.
    Mogę również zrobić zwrot konkretnej transakcji, do tego im w ogóle
    numeru karty nie potrzeba.
    Po za tym jak się klient skontaktuje ze sklepem, to numer karty można
    podać przez telefon.

  • 37. Data: 2008-05-26 05:58:51
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Sun, 25 May 2008 23:40:03 +0200, Alek napisał(a):

    > A musi?

    Tak.

    --
    KRZYZAK

  • 38. Data: 2008-05-26 06:25:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > No i co z tego.
    > Przecież reklamacja właśnie tego będzie dotyczyła.
    > Że kwota ściągnięta nie zgadza się z zakupami.

    W dużych i dobrze zautomatyzowanych sklepach jest rejestrowane
    powiązanie między konkretną transakcją kartową a konkretną
    transakcją sprzedaży. Ale wtedy kwota transakcji przesyłana jest
    do terminala automatycznie i opisana pomyłka jest niemożliwa,
    a więc to nie ten przypadek.
    W małych sklepach kasa sobie a terminal sobie. Transakcja
    kartowa może dotyczyć kilku paragonów fiskalnych, niekoniecznie
    kolejnych. A żeby nie było zbyt prosto jest jeszcze coś takiego
    jak cashback - klient płaci kartą więcej niż wynosi należność
    za zakupy a różnicę odbiera w gotówce - jak w bankomacie.
    Dalej, jest możliwość że danego dnia błędów popełniono więcej
    i stan kasy na koniec dnia nie zgadzał się z ewidencjami
    o zupełnie inną kwotę, może nawet był zgodny albo wręcz była
    superata.
    Zmierzam do tego, że teraz dużo będzie zależeć od szczegółów
    organizacji sklepu oraz od uczciwości sprzedawcy. W skrajnym
    przypadku klient może się bujać.

  • 39. Data: 2008-05-26 07:16:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 May 2008 08:25:53 +0200, Alek napisał(a):

    > Zmierzam do tego, że teraz dużo będzie zależeć od szczegółów
    > organizacji sklepu oraz od uczciwości sprzedawcy. W skrajnym
    > przypadku klient może się bujać.

    Tylko jeśli sprzedawca był cwany i rachunki na kasie fiskalnej opłacone
    kartą zgadzają się z transakcjami - to się da zrobić jeśli sprzedawca
    działał świadomie ("ten pan zapłacił za swój rachunek i jakieś biuściastej
    blondynki co się słodko do niego uśmiechała"). Oczywiście jeśli pierwszy
    rachunek był na 140, a drugi dopełnieniem do 1400 to sąd może mieć
    wątpliwości mimo wszystko ;-).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 40. Data: 2008-05-26 07:26:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

> [...]
    > działał świadomie ("ten pan zapłacił za swój rachunek i jakieś
    > biuściastej
    > blondynki co się słodko do niego uśmiechała").

    Przejrzałem swoje paragony, nie na każdym jest napisana forma
    płatności. Jeśli i w tym sklepie nie drukuje się takiej wzmianki
    to dalej kicha.