  • 1. Data: 2008-05-25 15:12:21
    Temat: PoRD: Radiotelefon
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    różne w Sieci znajduję opinie odnośnie korzystania z radiotelefonu w
    samochodzie. Zgodnie z obecnym PoRD nie można korzystać z telefonu
    wymagającego trzymania w ręku słuchawki lub _mikrofonu_. Ponieważ nie ma
    telefonów klasycznych z oddzielnym mikrofonem, podejrzewam, że to część
    dotycząca radiotelefonów CB. Czy więc korzystanie z CB w czasie jazdy jest
    w Polsce zabronione? Co ustawodawca miał na myśli pisząc ,,telefon''?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 2. Data: 2008-05-25 15:29:28
    Temat: Re: PoRD: Radiotelefon
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > telefonów klasycznych z oddzielnym mikrofonem, podejrzewam, że to część
    > dotycząca radiotelefonów CB. Czy więc korzystanie z CB w czasie jazdy

    Nie jest.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 3. Data: 2008-05-25 15:41:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 17:29
    (autor T
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <483985d8$1@news.home.net.pl>):

    jest.

    Kura.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 4. Data: 2008-05-25 15:45:36
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > jest.
    >
    > Kura.

    Zabrakło ci "w" w tym wyrazie do pełnego opisu twojej osobowości :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-05-25 15:57:36
    Od: Dykus <d...@S...pl>

    Witam,

    Dnia 25.05.08 (niedziela), 'Tristan' napisał(a):

    > Czy więc korzystanie z CB w czasie jazdy jest w Polsce zabronione?

    Kiedyś, dyskusja w tym temacie toczyła się na pl.rec.radio.amatorskie,
    poszukaj w archwium. Nie jest to co prawda CB, ale krótkofalarstwo i też
    używa się radiotelefonów do porozumiewania się. :) Istotnych wypowiedzi
    prawników tam nie było (to nie ta grupa), ale - o ile dobrze pamiętam -
    opisywane były przypadki złapania kogoś z mikrofonem w ręku, czyli jak
    reagowały władze.

    Wg mnie, radiotelefon to też telefon, tylko taki bardziej radiowy ;) - więc
    powinno być zabronione. Na zdrowy rozsądek - również powinno być zabronione
    (rozmowa wywołuje identyczne skutki). Póki co wierzę, że nad prawem jest
    jeszcze logika. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2008-05-25 16:25:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 17:57
    (autor Dykus
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1c29d$q36$1@news.onet.pl>):

    > Na zdrowy rozsądek - również powinno być zabronione
    > (rozmowa wywołuje identyczne skutki). Póki co wierzę, że nad prawem jest
    > jeszcze logika. :)

    No na zdrowy rozsądek nie bardzo. Rozmowa przez telefon absorbuje, a krótkie
    komunikaty drogowe rzucane w eter przez CB nie. Mikrofon najczęściej wisi
    tak, że nie przeszkadza, jak chcemy rzucić krótkie hasło, to łapiemy,
    rzucamy i mikrofon puszczamy. Rozmowy nie są prowadzone dynamicznie i z
    myśleniem, a rozrywkowo na trasie albo orientacyjnie w mieście, więc
    generalnie nie widzę tu takiego zagrożenia.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 7. Data: 2008-05-25 16:33:43
    Temat: Re: Radiotelefon
    Od: "Kazimier" <@n...@w...pl@>

    Bylo o tym w tvn z miesiac temu, KGP zlecila expertyze swoim prawnikom w tej
    kwestii poniewaz niektorzy policjanci lepili manady za to ze jest (to
    telefon) a inni nie bo nie jest. Prawnicy ocenili ze to nie kwalifikuje sie
    jako telefon. uzasadnienia nie pamietam.

  • 8. Data: 2008-05-25 17:11:38
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 17:29
    > (autor T
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <483985d8$1@news.home.net.pl>):

    > jest.

    Nie jest. Do neidawna Policja zle interpretowala przepisy, uwazajac, ze
    jest.

  • 9. Data: 2008-05-25 17:19:27
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimier" <@n...@w...pl@> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefon) a inni nie bo nie jest. Prawnicy ocenili ze to nie kwalifikuje
    > sie jako telefon. uzasadnienia nie pamietam.

    "- Media obiegła informacja, że Policja zatrzymuje kierowców, którzy podczas
    jazdy autem korzystają z CB radia - pisze "Gazeta "Prawna".
    Funkcjonariusze jako podstawę wystawienia mandatu podają art. 45 ust 2 pkt 1
    ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Przepis ten zabrania
    korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki lub
    mikrofonu w ręku.

    Jednak prawnicy z Komendy Głównej Policji uznali, że definicji telefonu nie
    można rozszerzyć na CB radio. Instrukcje te mają zostać wysłane do komend
    Policji.

    - Biuro prawne KG Policji stanęło na stanowisku, że przepisy nie zabraniają
    korzystania w czasie jazdy z urządzeń nadawczo- odbiorczych typu CB radio -
    mówi komisarz Adam Jasiński z KGP. Wyjaśnia, że analiza definicji
    technicznych urządzeń wykazała, że CB radio nie może być uznane za telefon.
    Komisarz Jasiński przyznaje jednak, że bywają nietypowe sytuacje.

    Źródło: "GP" "

    google się kłania:)

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 10. Data: 2008-05-25 17:33:32
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Tristan pisze:

    > jest.

    Skoro wiesz "lepiej" to po co pytasz? ;)

    --
    http://tomasz.warszawa.pl