  • 41. Data: 2008-05-26 07:52:55
    Temat: Re: Pomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą
    Od: "aja74" <a...@g...pl>

    > Witam
    >
    > Dnia 16 maja zakupiłam buty z sklepie za 140zł. Po paru dniach przyszedł
    > wyciąg i okazało sie ze sprzedawca ściągnęła mi z konta nie 140 zł a 1400
    > zł. Poszukałam paragonu no i na fiskalnym mam 140 a z polcardu mam 1400
    > zł. Co tam zrobić? co powiedzieć jutro? i co będzie gdy mi powie kobieta
    > ze mam spadać na drzewo? Jak mogę sie przygotować jutro na rożne
    > ewentualności??

    z treścią art 405 kodeksu cywilnego:
    "Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby,
    obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby nie było to możliwe
    do zwrotu jej wartości."

    aja74

  • 42. Data: 2008-05-26 08:47:42
    Od: "@(odwroc_przed_maupa).wp.pl" <""z_domu_do_pracy\"@(odwroc_przed_maupa).wp.pl">

    Użytkownik Birka napisał:

> [...]
    > 1400 zł. Co tam zrobić? co powiedzieć jutro? i co będzie gdy mi powie
    > kobieta ze mam spadać na drzewo? Jak mogę sie przygotować jutro na rożne

    witam,
    przechodzilem kilka razy: idziesz z paragonem i wydrukiem z platnosci
    karta i:
    1. sklep robi korektę na błędno kwotę, tzn robi odwrotnie niz przy
    płatności kartą - zwraca na twoje konto błędna kwotę - różnicę; albo
    2. sklep cofa całą transakcję i robi drugi raz na poprawna kwotę.
    bank tu nie ma nic do roboty, musisz isc z tym do sklepu

    pozdr

  • 43. Data: 2008-05-26 15:51:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    odwroc_przed_maupa wrote:

> [...]
    > 2. sklep cofa całą transakcję i robi drugi raz na poprawna kwotę.
    > bank tu nie ma nic do roboty, musisz isc z tym do sklepu

    może, powinna, bo tak bedzie szybciej, ale nie musi.

  • 44. Data: 2008-05-26 18:41:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie musi mieć karty.

    To gdzie zwróci pieniądze?

  • 45. Data: 2008-05-26 19:45:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 25 May 2008 20:38:24 +0200, Birka napisał(a):

> [...]
    > 1400 zł. Co tam zrobić? co powiedzieć jutro? i co będzie gdy mi powie
    > kobieta ze mam spadać na drzewo? Jak mogę sie przygotować jutro na rożne

    Napisz jak się to odbyło w sklepie, pewnie nie tylko mnie zainteresuje...
    Podaj też w jakim mieście...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Mały parking dla rowerów: http://tiny.pl/nvbj

  • 46. Data: 2008-05-26 20:03:20
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Piszesz głupoty. To co "robi" kasjerka jest widoczne w systemie oraz jest
    > rolka/taśmy z kasy fiskalnej. Transakcja to jest zapłata za dokonany
    > konkretny zakup i do tego jest paragon (w systemie sklepowym i na rolce
    > też).

    Zakładasz dobrą wolę sklepu. A równie dobrze pracownicy mogą stwierdzić: ten
    pan kupił to za 140zł, potem tamto za 350, kolejne za 800 i 500 (tak jak
    pozycje na rolce w kasie fiskalnej), potem powiedział, że chce zapłacić 1400
    kartą a resztę w gotówce i na 1400 wykonaliśmy obiciążenie. I jak
    udowodnisz, że nie mają racji ?

  • 47. Data: 2008-05-26 20:05:26
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "T" <...@t...warszawa.pl> napisał w wiadomości

    > Mało prawdopodobne, przeciez masz paragon, a oni też zapewne prowadza
    > jakąś księgowość. ;)

    Paragon nie musi być na tę kwotę co zapłata kartą. Jeśli sprzedawca zrobił
    to celowo i wybrał gotówkę z kasy to księgowości wszystko się zgadza (suma
    raportu fiskalnego z raportem kasowym).

  • 48. Data: 2008-05-26 20:06:44
    Od: Birka <n...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Napisz jak się to odbyło w sklepie, pewnie nie tylko mnie zainteresuje...
    > Podaj też w jakim mieście...

    Witam

    Byłam dziś w sklepie i była bardzo nie kumata dziewczyna i co sie
    okazało...nie skapowali się pomyłki ponieważ sklep nie ma systemu
    komputerowego sprzedaży.. Pani po patrzyła na paragon który mi dała i
    popatrzyła na wyciąg z terminalu. Chyba bardziej sie zdenerwowała niż ja
    i powiedziała ze widocznie zaszła taka pomyłka i odda kasę bo nawet jej
    szef sie nie zorientował. Przelała mi na kartę te 1350 zł i teraz
    pozostaje czekać 7 dni aż blokada zostanie ściągnięta.

    Pozdrawiam i dziękuję ze jesteście :)

  • 49. Data: 2008-05-26 20:15:10
    Od: Birka <n...@n...pl>

    William pisze:

> [...]
    > zapłacić 1400 kartą a resztę w gotówce i na 1400 wykonaliśmy
    > obiciążenie. I jak udowodnisz, że nie mają racji ?

    Przecież na każdym paragonie jest data !!! a to nie piekarnia aby ktoś
    kupował co minutę:)

  • 50. Data: 2008-05-26 20:17:31
    Od: Birka <n...@n...pl>

    T pisze:

    > Znasz jakiś sklep, gdzie dają do każdej pozycji osoby paragon, a
    > obciązają kartę jednorazowo?

    Venezia tak robi chyba

    Kazda para butów ma swój paragon po skasowaniu kartą ponieważ potem przy
    reklamacjach jest prościej dla nich i dla klienta.