eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą › Re: Pomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą
    Date: Mon, 26 May 2008 08:25:53 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 26
    Message-ID: <g1dl5i$bvc$1@news.onet.pl>
    References: <4839b256$1@news.home.net.pl> <g1ce9o$cpr$5@inews.gazeta.pl>
    <g1ceks$ita$1@inews.gazeta.pl> <4839bed7$1@news.home.net.pl>
    <g1chjq$cpr$10@inews.gazeta.pl> <g1cjdj$19r8$1@news2.ipartners.pl>
    <g1cm31$cpr$13@inews.gazeta.pl> <g1cmbl$qk7$1@news.onet.pl>
    <g1dd5q$njn$3@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: azp59.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1211783154 12268 83.27.153.59 (26 May 2008 06:25:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 May 2008 06:25:54 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    X-Sender: z7lW/V+SkmLR0zkQEbPLmTGAcDKUr3up
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:534746
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    >>
    >> Sklep jako dowód przedstawi kwitek z POSa z podpisem klienta.
    >
    > No i co z tego.
    > Przecież reklamacja właśnie tego będzie dotyczyła.
    > Że kwota ściągnięta nie zgadza się z zakupami.

    W dużych i dobrze zautomatyzowanych sklepach jest rejestrowane
    powiązanie między konkretną transakcją kartową a konkretną
    transakcją sprzedaży. Ale wtedy kwota transakcji przesyłana jest
    do terminala automatycznie i opisana pomyłka jest niemożliwa,
    a więc to nie ten przypadek.
    W małych sklepach kasa sobie a terminal sobie. Transakcja
    kartowa może dotyczyć kilku paragonów fiskalnych, niekoniecznie
    kolejnych. A żeby nie było zbyt prosto jest jeszcze coś takiego
    jak cashback - klient płaci kartą więcej niż wynosi należność
    za zakupy a różnicę odbiera w gotówce - jak w bankomacie.
    Dalej, jest możliwość że danego dnia błędów popełniono więcej
    i stan kasy na koniec dnia nie zgadzał się z ewidencjami
    o zupełnie inną kwotę, może nawet był zgodny albo wręcz była
    superata.
    Zmierzam do tego, że teraz dużo będzie zależeć od szczegółów
    organizacji sklepu oraz od uczciwości sprzedawcy. W skrajnym
    przypadku klient może się bujać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1