  • 71. Data: 2008-05-27 12:09:12
    Temat: Re: Pomyłka Kasjera w sklepie przy płatności kartą
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Włodziu wrote:
    [...]
    > Zastanówcie się oboje przez moment.
    >
    > Kupuję coś mam paragon z datą i godziną powiedzmy 26-05-2008 godziną:55 na
    > kwotę 140 zł
    >
    > Wydruk z terminala 26-05-2008 godzina (nawet) 14:56 na kwotę 1400 zł
    >
    > Więc jak mi mogą mi wmówić że zapłaciłem kartą za następne produkty
    > (kolejne pozycje na rolce w kasie fiskalnej) skoro one będę z późniejszą
    > godziną ??

    Mogą być wcześniejsze :).

    p. m.

  • 72. Data: 2008-05-27 12:31:20
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Włodziu pisze:

    > na każdym paragonie czy z kasy fiskalnej czy z terminala jest data i
    > godzina!!

    A zegarki w kasie i terminalu są zsynchronizowane? Kasa fiskalna
    dopuszcza IIRC korektę zegara o +/- 1 godzinę w ciągu doby. Jak jest z
    terminalami, to nie wiem. No i na wydrukach kicha.

    Można ściemniać, że klient rzekomo zapłacił za kilka paragonów, gdzie
    faktycznie tylko ten _ostatni_ był jego :) Płatność po paragonach, nie?
    Tylko to zawsze będzie dziwnie wyglądało, w końcu taka sytuacja jest
    mocno niestandardowa.

    Ale to i tak akademicka dyskusja, bo przecież oddali Birce pieniądze
    bez zbędnego kombinowania. EOT.

    --
    Azja

  • 73. Data: 2008-05-27 13:39:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > Ale raczej wątpliwe żeby nie rozróżniali - bo potem mieliby problem
    > raportem dziennym z kasy i uzgodnieniem stanu gotówki.

    Znam sklepy gdzie kwitki z terminala od kart oraz gotówka
    są po prostu gromadzone w szufladzie i na koniec dnia ich suma
    ma zgadzać się z raportem fiskalnym. Żadnych innych ewidencji
    i powiązań. Więc tak samo jak nie wiadomo który klient zapłacił
    którym banknotem tak samo nie jest oczywiste której transakcji
    sprzedaży dotyczy dana transakcja kartowa.

    > W każdym razie pogadałem z żoną (pracowała kiedyś w sklepie) -
    > oszustwo z
    > kartą jest bardzo problematyczne - choćby z racji tego że rachunek
    > klienta
    > i lewy rachunek "dopełniający" musiały by być przez transakcją z
    > karty.

    Zegary w terminalu i w kasie fiskalnej nie muszą być idealnie
    zsynchronizowane.

    > Praktycznie
    > można założyć że każda taka sytuacja wynika po prostu z pomyłki.

    Zgoda.

  • 74. Data: 2008-05-27 13:42:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > Animka wrote:
    >>
    > dziewczynko
    > czy ty naprawdę jesteś taka głupia, czy tylko taką udajesz.

    Ja już przestałem jej odpowiadać, łapy mi opadły...

  • 75. Data: 2008-05-27 15:06:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Alek wrote:

    > Zegary w terminalu i w kasie fiskalnej nie muszą być idealnie
    > zsynchronizowane.

    Zegar w terminalu w ogóle nie musi byc ustawiony poprawnie.

    M.

  • 76. Data: 2008-05-27 19:11:54
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Włodziu wrote:

    > na każdym paragonie czy z kasy fiskalnej czy z terminala jest data i
    > godzina!!
    >
    > tak czy nie ??????????? Odp. TAK

    Ale mogą być kompletnie różne... Te zegary nie mają żadnej synchronizacji...

    > Więc jak mogłem kupić coś co ma późniejszą godzinę na wydruku z kasy
    > fiskalnej niż z terminala !! Czyli że co najpierw zapłaciłem kartą a dopiero
    > potem kasjerka nabiła to na kasę ??

    A co w tym takiego dziwnego? Tak jest praktycznie w *każdym*
    supermarkecie. Najpierw płacisz, a dopiero *potem* drukuje się paragon
    fiskalny. (Nie chodzi o fakt "nabijania", tylko o fakt fizycznego
    wydrukowania paragonu z kasy.) Tak być *musi* jeżeli na paragonie jest
    wydrukowana forma płatności "karta". (Nie można wydrukować paragonu
    wcześniej, bo jeszcze nie wiadomo czy autoryzacja karty się powiedzie. A
    jak się nie powiedzie, to klient może zmienić zdanie i zapłacić gotówką
    - a wtedy na paragonie będzie wydrukowane "gotówka".)

    > No jak Ty robisz zakupy w takich
    > sklepach to gratuluje intelektu (dobrze chociaż że się nie gubisz w tym
    > sklepie, bo to pewnie wielki hipermarket)

    Jak pisałem - każdy hipermarket tak ma. Poza tym - nie przypominam
    sobie, żebym kiedykolwiek dostał paragon *zanim* zapłacę za towar. I nie
    dotyczy to tylko karty, ale i gotówki.

    --
    MiCHA

  • 77. Data: 2008-05-27 19:30:07
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-05-27 21:11 MiCHA pięknie wystukał/a:

> [...]
    >
    > Jak pisałem - każdy hipermarket tak ma. Poza tym - nie przypominam
    > sobie, żebym kiedykolwiek dostał paragon *zanim* zapłacę za towar. I nie

    No i jest wreszcie rzeczowa i wiarygodna odpowiedź.

    --
    animka

  • 78. Data: 2008-05-27 20:42:55
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2008-05-26 22:03 William pięknie wystukał/a:

    > Śniło Ci się chyba i nigdy kartą nie płaciłeś. Nie wiesz co to jest i jak
    > działa kasa fiskalna.

    Jak działa kasa fiskalna wiem bo je na codzień oprogramowuję. Karta tez
    chyba płaciłem w sobotę. I poprosiłem o obciążenie na pewną kwotę, resztę
    dopłaciłem z portfela aby nie nosić niepotrzebnie gotówki.