  • 641. Data: 2013-04-25 12:55:06
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 12:27, Dominik & Co pisze:

    > Zasady ustalają, że istnieją równiejsi. Nie twierdzę, że owi równiejsi
    > uważają się za równiejszych bezprawnie.

    Nie równiejsi. INNI. Nie jest możliwa równość we wspólnocie oznaczająca
    ,,wszyscy jesteśmy identyczny''. Wspólnota jest różnorodna. Równość we
    wspólnocie oznacza, że każda jednostka jest wartościowa jako człowiek, a
    nie że ma równe zadania i identyczne zasady we wszystkim.

    > Nie wiem skąd wywodzisz twierdzenie, że skoro uważam, że niektóre
    > przepisy prawa są niedobre to system prawny jest do dupy i ma być bezprawie.

    Nie napisałem tak. Pytałem właśnie o kryterium, jakie prawa uznajesz za
    dobre, a jakie za złe. Bo wg mnie taką ocenę powinna wygenerować
    wspólnota. Co nie znaczy że jako jednostka ze wszystkim się zgadzam. Ale
    są dwie możliwości, albo wspólnota wygeneruje i ktośtam zawsze się nie
    będzie zgadzał albo wygeneruje jednostka i będzie dyktatura i lepiej nie
    będzie.

    > Wyjątki (jakie by nie były) zaciemniają prawo i zachęcają do kombinowania.

    Tak, ja wiem, że ruska golarka goli automatycznie, bo każdy ma inną
    twarz tylko do pierwszego golenia, ale jakoś nie przekonuje mnie
    twierdzenie, że prawo nie wymaga różnorodności. Gospodarka (bo o niej w
    tej części mówimy) jest złożona i skomplikowana i różne prawne
    uwarunkowania starają się to uwzględniać.

    > "Każdy wrzuca do wspólnego wora 5000 zł rocznie" jest prawem prostym

    No ale niezbyt sensownym. Choćby dlatego, że idea jest taka, że ten co
    ma 1000000 miesięcznie ma wrzucić więcej, żeby temu co ma 2000 móc dołożyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 642. Data: 2013-04-25 12:55:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 12:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko to co cytowałeś, to (a) nie wykazało związku
    > przyczynowo-skutkowego

    wg ciebie.

    > oraz (b) dotyczyło raczej piechoty.

    lotnikom inaczej na zdrowie to wpływa?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 643. Data: 2013-04-25 13:03:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 12:14, Andrzej Lawa pisze:
    > A to już jest jego problem, jak nie powodować immisji.

    No tylko jemu to wisi. i dlatego społeczeństwo się przed nim broni.

    > Skoro nadużywa i sobie szkodzi, to trafi do lekarza. Skoro trafi do
    > lekarza - ten określi przyczynę dolegliwości. Chyba logiczne, nie?

    Albo i nie określi. To, że palenie zwiększa ryzyko raka i chorób serca
    itp. to nie znaczy że każdy z chorym sercem i rakiem to palacz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 644. Data: 2013-04-25 13:04:17
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > istnieje. Jest nią Bóg. Tylko nie wszystko jest sprecyzowane i musimy
    > sami rozstrzygać na podstawie Bożych zaleceń.

    Który? Wisznu, Sziwa, Allah, Wotan, Tor, Dionisos, Eros,
    Wulkan, Jowisz, Światowid, Swarożyc, Manitou, Hathor, Aton,
    Horus, Wenus, Ometeotl, Quetzalcoatl, Amaterasu, Susanoo,
    Enlil, Marduk, Odyn, Perun?

    Bo cholera plączą się w zeznaniach i co zaleca jeden,
    tego zabrania drugi :-)

    A jeśli masz na myśli Jahwe (domyślając się z sygnaturki),
    to wg Ciebie odpowiedzialność zbiorowa jest elementem
    tejże Uniwersalnej Moralności? I czy cała Biblia jest
    moralna? A jeśli nie, to skąd wziąć Uniwersalną Moralność,
    żeby określić, które fragmenty są moralne, a które nie?

    > Ale co to znaczy? Jak ktoś jest ma atak padaczki, to mam nie

    To znaczy, że jeśli ktoś wyraził (będąc dorosły i zdrowy
    na umyśle) swoją wolę, to draństwem jest robić mu wbrew.

    > zabezpieczać go na siłę żeby sobie nie rozwalił głowy? Skoro chce tłuc

    A jak gość ma w portfelu karteczkę "nie reanimować",
    to reanimować?

    > głową w meble, niech tłucze? Zapewne powiesz nie. Bo to choroba. A jak

    Tak, choroba. Powszechnie znana. No i nie znam jego woli,
    sytuacja pozwala domniemywać, że chce ratunku.

    > ktoś ma inne choroby, mniej jednoznaczne? Albo jest pod działaniem
    > jakiegoś środka? Albo ma braki w wiedzy?

    To już jego sprawa.

    > Jak dziecko krzyczy: ,,Ale ja chcę ten garnek szarpnąć'', to pozwolisz
    > nawet jak to garnek z wrzątkiem na piecu?

    Dziecko nie ma nic do gadania, bo jest dzieckiem i nie może przejąć
    za siebie odpowiedzialności. Wyraźnie to zaznaczyłem.
    Ja nawet przemocy fizycznej użyję, jak będzie się pod samochód pchało.
    A co.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 645. Data: 2013-04-25 13:05:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 12:38, Liwiusz pisze:

    > "Założenie słuszne, tylko realizacja ma wady" - to już się staje nudne w
    > argumentacji socjalistów.

    A znasz realizację czegokolwiek, co nie ma wad? Należy je wyszukiwać i
    usuwać. Na tym polega rozwój dowolnej rzeczy na świecie od stworzenia
    świata po dzisiaj.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 646. Data: 2013-04-25 13:06:14
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał/a:

    > No ale niezbyt sensownym. Choćby dlatego, że idea jest taka, że ten co
    > ma 1000000 miesięcznie ma wrzucić więcej, żeby temu co ma 2000 móc dołożyć.

    I dzięki temu państwo skutecznie uczy obywateli, że nie ma sensu
    się bogacić, bo będzie ich okradać znacznie skuteczniej. Lepiej więc
    leżeć i wyciągać rękę po zasiłek.

  • 647. Data: 2013-04-25 13:07:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A znasz realizację czegokolwiek, co nie ma wad? Należy je wyszukiwać i
    > usuwać. Na tym polega rozwój dowolnej rzeczy na świecie od stworzenia
    > świata po dzisiaj.

    Dlatego usprawniajmy - nie wymagajmy "papierków", wymagajmy umiejętności
    jeżdżenia i umiejętność tę egzekwujmy na drogach, a nie na egzaminach
    jak w rezerwatach.

    --
    Liwiusz

  • 648. Data: 2013-04-25 13:09:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie znam gościa.

    Use Google, young Jedi.

    > No temat żywności to nie jest na 1 zdanie. Nie wszystko co zjadamy jest
    > korzystne.

    Optymistyczny wariant świata twoich marzeń (a koszmaru dla innych) to
    jedzenie na receptę... Sam pomysł jest CHORY.

    [ciach]

    > Taaa, tylko że jak się rozglądam wokoło to ludzi na kawie jadących widzę
    > mnóstwo. I jak się ich pytam czemu uzależnili organizm i osiągnęli to,
    > że na kawie są normalni, a bez kawy wykończeni, to nie umieją zrozumieć
    > o co mi chodzi, bo przecież ta kawa tak dobrze działa.

    Powiedzmy że nie do końca ci wierzę.

    > No.... Dobrze działa, bo likwiduje ci głód narkotykowy...

    Albo pobudza z normalnej senności.

    > No i tu się różnimy.
    >
    > Po pierwsze, świadomość takiej osoby biorącej może być zaburzona.

    Znaczy się pijany?

    > Po drugie, WIEDZA takiej osoby biorącej może być zaburzona. Jak coś jest
    > powszechnie dostępne, to często człowiek się nie orientuje, że to jest
    > szkodliwe.

    Umie czytać? Umie. Niech czyta opis.

    > Po trzecie, takie dobrowolne branie może być szkodliwe dla reszty
    > społeczeństwa. I pal licho już tę jednostkę (sama chce, niech ma), ale
    > nie można pozwolić na szkodzenie innym jednostkom czy wręcz ogółowi.

    A posiadanie penisa umożliwia zgwałcenie. Ciach?

    > Ale uczulenie to jest wadliwa reakcja organizmu i chory wie. Zresztą

    Skąd ma wiedzieć? (póki nie zostanie zbadany)

    > popatrz jak jest w przypadku orzechów. Nie są zakazane, ale rzeczy
    > mogące choć stać koło orzechów mają oznaczenie na pudełku. Bez tego taki
    > biedny uczulony byłby bez szans, bo jak to ma badać?

    No i analogiczne rozwiązanie byłoby wystarczające.

    > I podobnie jest z narkotykami. Na razie kokaina jest zabroniona. Ale
    > jakby np. była legalna, to by może część producentów używało jej w
    > produktach swoich (bo w sumie fajnie byłoby uzależnić klienta od
    > produktu). Obecnie kofeina też jest w wielu produktach, bo jest legalna.

    I jak nie chcę kofeiny, to mogę sobie sprawdzić listę składników. Tak
    samo jeśli np. nie chcę produktów mięsnych i podobnych w moim jedzeniu.

    > No i nagle byś musiał zacząć chodzić i badać czy kokainy nie ma w tym co
    > jesz. A to JEDNA substancja. Powiedzmy, że legalizujemy wszystko
    > świństwo i nie prowadzimy żadnej kontroli nad niczym. I jak ten szary
    > obywatel ma się bronić? Jest bez szans, tak jak teraz z obroną przed
    > różnymi E.

    Dla cierpiących na dysgooglię to faktycznie wielki problem.

    A ja sobie mogę dowolne E sprawdzić.

    [ciach]

    > A czego nie rozumiesz w zdaniu ,,stosunku do żołnierzy, którzy nigdy z
    > tych tabletek nie skorzystali.'' ? Jedni i drudzy mieli pi razy drzwi te
    > same okoliczności.

    "Bycie żołnierzem" to jest taka sama okoliczność dla wszystkich.

    Co innego REMF, co innego frontowiec będący w natarciu czy w oblężeniu
    od kilku dni non-stop.

    > No ja rozumiem, że wzięli żołnierzy co brali i co nie brali i porównali.
    > Więc okoliczności te same.

    Nie, nie te same.

    Uważasz, że adiutant w sztabie przeżywa taki sam stres, jak frontowiec?
    A obaj żołnierze.

    [ciach]

    > To co ty mówisz, dotyczy badan rozpoczętych laboratoryjnie, ze
    > świadomością że przystępują do badania. Inaczej nie trzeba takich cudów
    > robić z podwójnie ślepymi próbami.

    Trzeba, inaczej wyniki są niewiarygodne.

    > Inny przykład -- bierzesz np. ludność, badasz ich stan zdrowia i
    > wysuwasz wniosek: Mieszkańcy Warszawy częściej zapadają na zawały niż
    > Zakopanego. Bez sensu twierdzić, że badanie jest złe, bo nie ma wyników
    > tych, co mieszkali w Zakopanym, a myśleli, że mieszkają w Warszawie.

    Tylko wg twojej "logiki" samo wprowadzenie się do Warszawy jest
    szkodliwe. A może to wynikać np. z tego, że w Warszawie jest więcej
    pracy i więcej zasuwających ponad miarę, żeby dużo zarobić.

    > Przed chwilą marudzisz na brak metod naukowych. A tu co? Już nie wnikam

    Wyjątek obalający regułę.

    > w prawdziwość tego przykładu, bo nie wiem. Ale nawet jeśli prawdziwy, to
    > pojedyncze wyjątki nie obalają reguł. W każdym większym badaniu masz

    Ależ obalają.

    > coś, co nie pasuje do schematu. W dowolnej dziedzinie.

    Logiki zdaniowej nie zaliczysz...

    [ciach]

    > Aż tak naturalnymi metodami ci się nie uda. Chyba że chcesz
    > laboratoryjnie jakąś megasilną dawkę kofeiny wyciągnąć. Ale to nie w tym
    > dyskusja.

    Nie, nie jest potrzebne laboratorium. Kwestia parzenia.

    > Byłbym za, tak samo jak z kawą, o czym pisałem.

    > Nie w tym rzecz. Obalasz silną szkodliwość jednorazowych małych dawek
    > kokainy tym, że jak przez wiele lat będziesz mnie poił wodą i karmił
    > suchym chlebem, to zapadnę zdrowotnie.

    Nie, udowadniam że kryterium "może zaszkodzić" nie jest wystarczające do
    sensownego zakazywania.

    > Zresztą po to samo prowadzone są rózne badania nad żywnością itp. Żeby
    > ustalić co ludziom najmniej szkodzi.

    I żeby ludzie mogli sobie wybrać.

    > Czyli szkodliwa. A pisałeś, że nie jest. Tylko o to mi chodziło.

    Nie jest, bo organizm sobie z czymś takim radzi spokojnie. Gorzej,
    jakbyś grillował cały czas i cały czas w tym dymie siedział.

    > Opierałem się na programie z TV, więc nie zacytuję. Teraz na szybko
    > wyguglałem:
    >
    > http://www.haszysz.com/szkodliwo-marihuany.html

    A weź przeczytaj to od początku do końca.

    > i przykładowo:
    >
    > Gorsza pamięć
    > najnowsze badanie w ośrodku Narconon Kalifornii wykazało ze osoby palace

    I w tym momencie powiem stop. Narconon to Scientolodzy.

    [ciach]

    > A jakie proponujesz rzetelne źródło informacji? Bo sam mam z tym problem

    Wikipedia jest dość wyważona plus podaje różne dodatkowe źródła.

    [ciach]

    > Wtedy przysługują jej takie rzeczy z apteki przepisane przez medyka.

    Które rozwalają wątrobę i kosztują krocie.

    > No i nie mam nic przeciwko, jeżeli zyski przekraczają straty. Po to leki
    > w aptece są dostępne na receptę, żeby człowiek sobie nie zaszkodził i
    > brał pod kontrolą fachowca.

    Tylko takiej marihuany nie da się przedawkować. W odróżnieniu od np.
    głupiego Apapu czy Aspiryny.

    [ciach]

    > No to w czym problem? Przedstawiają kawa na ławę badania medyczne, że
    > marihuana nie szkodzi i legalizujemy.

    Badania były i są prowadzone. A legalizacji nie ma.

    > Pokrzywy też, a jednak herbapol je sprzedaje.
    > http://www.herbapol.com.pl/pl/nasze-produkty/produkt
    /117

    Owszem. I jest wybór. Nie ma monopolu korporacji.

    > No ale to świadczy tylko o błędzie prokuratury.

    Sęk w tym, że nie był to błąd - zgodnie z prawem MUSIELI tak postąpić.

    > Tu masz jak gościa zwinęli za malowanie własnej ściany:
    >
    > http://piekielni.pl/49541
    >
    > Policmajstry przesadziły, ale to nie dowód na to, że należy dozwolić na
    > wandalizm.

    Ale ty właśnie chcesz zakazać takich "bazgrołów" także na własnej ścianie.

    [ciach]

    > No ale z tą świadomością to jest słabo. Jak coś jest zakazane i masz

    Mój problem? Jak ktoś głupi, to i plastikową torebką może się niechcący
    udusić. Zakazać plastikowych torebek?

    > świadomość, że musisz tego się naszukać na rynku mafijnym, to jest to
    > twoja decyzja faktycznie (pomijam jednostki chore i słabe i dzieci, ale
    > w twoim systemie też one dostają po dupie). Ale jak żyjesz normalnie, to
    > nie masz szans zapoznać się ze wszystkimi badaniami i wszystkimi danymi.

    Ależ mam.

    > Nie umiesz wejść do końca w skład produktu, zadbanie o siebie przez

    Wszystkie dane są POWSZECHNIE dostępne. Jeszcze rozumiem jakiegoś
    starego dziadka w zabitej dechami wsi bez internetu... Czy wg ciebie to
    będzie główny rynek zbytu dla kokainy?

    > jednostkę w dzisiejszych czasach jest w zasadzie niemożliwe, bo koszt
    > jest niesamowity. A jak dba wspólnota, to koszt się rozkłada. Jak się
    > jednorazowo na poziomie wspólnoty zabroni wkładania kokainy do jedzenia,
    > to to jest wykonalne taniej niż jakbyś miał sam tak każdą substancję badać.

    Ależ nie trzeba samodzielnie badać. Wystarczy, że skład jest podany.

    Chcę kokainę? Biorę. Chcę wołowinę bez koniny? Kupuję. Chcę koninę bez
    wołowiny? Mój wybór!

    Jedyna kontrola państwa powinna się ograniczać do kontroli rzetelności
    opisu.

    [ciach]

    > No więc wracamy do tego, jak oddzielić narkomanów i ich zły wpływ na
    > resztę.

    Mają się sami oddzielić, podobnie jak np. garbarnie czy lakiernicy.

    > Oraz: Czy na pewno etycznie potrafimy patrzeć spokojnie na to, jak gość
    > obok wali sobie młotkiem głowę.

    Jako chrześcijanin powinieneś więcej cenić wolną wolę.

    > Ale są też gwałty pod wpływem alkoholu i wcale nie są to śladowe ilości.

    Zgwałcenia, jeśli już.

    > Więc trzeba by montować pasy cnoty z alkotestem.

    Przeginasz.

    > Pod wpływem alkoholu uprawia się też przemoc domową. Gdyby nie było

    Uprawia... LOL

    > alkoholu wiele biednych dzieci i biednych współmałżonków byłoby
    > ochronionych.

    Pierdu, pierdu... Taki biedny i skrzywdzony małżonek, a dupy nie ruszy
    żeby się bronić? Nie wezwie policji? Nie pójdzie na obdukcję?

    Nie alkohol jest tu problemem!

    [ciach]

    > No jakąś skuteczność akcje policyjne mają. Niestety małą. Ale to nie
    > argument ,,no to pozwólmy jeździć po pijanemu''. Bo jak pozwolimy to nie

    Z drugiej strony wykazano pewną zbieżność skutków dla kierowcy pomiędzy
    np. niewyspaniem czy grypą a spożyciem alkoholu. Chcesz to rozwinąć? ;->

    [ciach]

    > Nie jestem w temacie.

    To bądź. Albo go nie poruszaj.

    > No widzisz, ale dlaczego wiesz czym są narkotyki, jak działają? Bo są
    > nielegalne, bo są wydzielone, bo są specjalnie opisane, bo prowadzone są
    > kampanie antynarkotykowe. A jak coś jest legalne i uznawane. A jaka jest

    Ależ nie. Wiem dlatego, że jestem ciekawy. Wiem też jak działają zdalnie
    sterowane samoloty, chociaż sam jeszcze nigdy żadnego nie miałem, a nie
    są nielegalne. Ale myślę o czymś takim :)

    > twoja wiedza o wszystkich Ecośtam w żywności? Świadomość jednostki

    Spora. Na pamięć nie znam, ale zawsze mogę zajrzeć do ściągawki.

    [ciach]

    > ,,moje dzieci na tyle głupie'' brzmi w twoich ustach jako krytyka. Ale
    > to nie powinna być krytyka. One są na tyle głupie choćby dlatego, że są
    > dziećmi.

    Kwestia wychowania i przykładu.

    > ,,Jak twój dwulatek jest na tyle głupi, że nie umie przejść bezpiecznie
    > przez 4 pasmową drogę z pasem zieleni to...'' A jednak badania
    > psychologiczne wykazują, że dziecko do jakiegośtam wieku nie jest w
    > stanie tego ogarnąć i już.

    Dwulatka puszczasz samopas tak, że może być narażony na kontakt z
    legalnymi narkotykami??

    > Jednostka dorosła też nie ogarnie wszystkiego. Dlatego mnie nie ruszają

    W tym przypadku wystarczy umiejętność czytania.
    [ciach]

    > No przecież sam napisałeś, cytuję ,,pisałem też o naturalnych
    > habitatach, gdzie to ty byłbyś "gościem u żmii".''
    >
    > Żmija była analogią do tego narkomana. Więc pytam cię, jak wyobrażasz
    > sobie naturalny habitat dla narkomana tak, żebym ja tam był gościem co
    > najwyżej.

    Umm... Jego własny dom/mieszkanie. DUH!

    > No. I jak go teraz chcesz oddzielić. Bo ,,dymienie'' tu jest przenośne.

    To już jego problem. Jak mi będzie dymił smrodem na moje, to wezwę
    policję i będzie miał mandacik.

    [ciach]

    > Nie wiem, jest to dla mnie trudny temat. Ale boję się, że legalizacja
    > nie da nic na plus.

    Delegalizacja spowodowała tylko pogłębienie problemu oraz ogromną
    kryminalizację.

  • 649. Data: 2013-04-25 13:13:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale dobro jest właśnie kwestią moralności. Co jest dobre dla jednostki
    > to właśnie wynika z dyskusji etycznych. Jeden powie, że dobre dla
    > jednostki jest dokonanie eutanazji na niej, a inny że chronienie jej
    > życia. Jeden powie, że dobre jest chronienie przed kokainą, inni że
    > dopuszczenie do niej. itd

    I każdy z nich powinien dostać to, czego chce (o ile nie narusza to
    reguły numer jeden).

    Trzymanie kogoś na siłę przy życiu wbrew woli (np. ofiary kompletnie
    okaleczającego wypadku) uważam za wyrafinowaną formę sadyzmu.

  • 650. Data: 2013-04-25 13:13:43
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > Nie znam gościa.

    To jeszcze nie grzech, nakazu nie ma.
    Ale mógłbyś użyć gugla zamiast demonstracyjnie obnosić się ze swoją
    indolencją.
    W prostszej wersji - mógłbyś w ogóle nie odnieść się do tego elementu
    dyskusji.
    Ale nie...

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.