  • 61. Data: 2012-04-17 12:43:00
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-17 10:44, Użytkownik m napisał:

    > "Tu akurat" oznacza "w temacie 2 kół". Po prostu - musisz mieć te 2 koła
    > w zaskórniakach, żeby być jako tako zabezpieczonym.
    >
    > A co do kopii zapasowych - to właśnie sam bym chciał wiedzieć gdzie
    > trzyma, sam być może skorzystam :).

    Za bezpieczne uważam NASy stojące w oddaleniu od komputerów.
    Normalnie nie powinni ich zabrać, a jak się postarasz żeby
    zabrali to sam sobie jesteś winien.
    Ewentualnie jakieś HD w kieszeniach na co dzień leżące gdzieś
    w szafie.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2012-04-17 12:50:28
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    "m" <m...@g...com> wrote in message

    > Koszt organizacyjny - ogromny. Repozytorium jednego projektu zajmuje u
    > mnie kilkaset mega, + materiały drugie tyle. Projektów kilkanaście. Chyba
    > bym tydzień nagrywał.
    >
    > Chyba że myślisz o przyrostowych - ale wtedy znowu odzyskiwanie systemu z
    > kilkuset płytek - koszmar.

    Organizacyjnie to jest pewne wyzwanie, ktore rosnie wraz z iloscia
    danych, ale IMO zdecydowanie warte ogarniecia. Sam zrobilem tak:
    1. tablica partycji dysku + partycja systemowa 40 gb (windows
    +wszystkie programy) jest zbackupowana na 2 dyskach usb.
    Jeden schowany w szafie w domu, drugi we firmie :) Te dane sa
    dosc statyczne, wiec odnawianie kopii raz w miesiacu w zupelnosci
    wystarcza. Oczywiscie partycja ta jest zaszyfrowana TC. Kopiowanie
    jej trwa 25 minut, tylez wgrywanie na nowy dysk, wiec nie jest to
    znowu takie wielkie halo!
    2. dane projektow mieszcza mi sie spokojnie w kontenerze
    TC wielkosci 2 gb. Ten kontener kopiuje sobie co pare dni na
    dysk usb lub karte microSD oraz co noc kopiuje sie on internetem
    na inny serwer (a ten serwer tez ma ustawione kopiowanie jeszcze
    na inny, ale to juz niewazne).

    Gdybym mial do wyboru: utrata sprzetu czy grzebanie w moich
    danych przez policje/bog wie kogo - to w ogole bym sie nie
    zastanawial. Nawet jakby zabierali raz w miesiacu :)

    P.s. Zeby nie bylo - nie mam zadnych "strasznych" rzeczy
    na dyskach, jedynie efekty mojej pracy.

  • 63. Data: 2012-04-17 12:58:52
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 11:58, Zbynek Ltd. pisze:

    > Aha, jeszcze dodam, że są programy które same robią kopie. No chyba
    > że nie masz już czasu na wgrywanie tego na płyty i wysyłkę. Chociaż
    > pewnie i same nagrywają. Z wysyłką pewnie gorzej :-)

    Samo nagranie 40 DVD na moim poprzednim laptopie to by była trauma, poza
    tym nie wiem czy nagrywarka by wytrzymała takie obciążenie. W obecnym
    laptopie - brak napędu :).

    Ale, możnaby udoskonalić tą metodę - kupić 2 dyski 50G na USB i
    rotacyjnie je sobie wysyłać co 2 tygodnie. Tj - ja do kolegi z aktualną
    kopią, kolega po tym do mnie poprzedni, żebym miał na czym nagrać
    nasępną kopię.

    Tylko, to nadal jest od cholery roboty nie wiadomo po co.

    p. m.

  • 64. Data: 2012-04-17 14:53:13
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    > Przyjdą i grzecznie poproszą o wskazanie komputera na którym
    > tydzień temu ściągałeś plik xxxxx. Grzecznie pokażesz to go
    > zabiorą, będziesz grał cwaniaka w stylu nie wiem co rodzina
    > na tych komputerach robi to zabiorą wszystkie jakie znajdą
    > łącznie z laptopami i mają gdzieś że komputery potrzebne
    > do pracy czy że któryś jest służbowy.
    > A po roku czy dwu dostaniesz wezwanie z opisem ile nielegalnych
    > materiałów na sprzęcie znaleźli oraz ile to będzie kosztowało.
    > Komputery na których nic nie znaleźli oddadzą, pytanie czy
    > po dwu latach będą jeszcze cokolwiek warte i czy będą jeszcze
> [...]

    I nie ma zadnego przepisu, ktory okresla, ile maja czasu na oddanie zajetego
    sprzetu?
    Bo jesli nie ma, to znaczy, ze jest dziura w prawie (policja moze w ten
    sposob okras kazdego bezkarnie).
    A jesli jest, to jest podstawa do oskarzenia policjantow o kradziez.

  • 65. Data: 2012-04-17 15:04:15
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > prowadzisz jakąś działalność?

    ja nie prowadze dzialalnosci, a tez mam wszystko legalne. Nic konkretnego
    zarobkowego nie robie na komputerze.
    Do montazu filmow z kamery uzywam Ulead Video Studio, ktory dostalem z kartą
    Firewire,
    do tworzenia muzyki uzywam Abletona Liva pelnej wersji LE, ktory dostalem z
    klawiatura MIDI,
    do obrobki zdjec uzywam Canon Photo Professional, ktory dostalem w komplecie
    z aparatem (lustrzanka Canona),
    mam kilka gier - legalnych, a po za tym gry mnie nie interesuja. Od kilku
    dni mam Photoshopa wersję 6 beta, ktora firma Adobe udostepnila legalnie za
    darmo na swojej stronie. Ale nic w nim nie robie, bo w zasadzie nie mam
    takiej potrzeby, a po za tym nie znam sie na nim na tyle, zeby go uzywac.
    Zainstalowalem, odpalilem, pobawilem sie, i sobie lezy nie uzywany. Jak chce
    zrobic cos bardziej skomplikwoanego, to mam darmowego Gimpa. Do ewentualnej
    grafiki 3D - darmowego Blendera. Itd itd itd...
    Mozna zyc bez pirackich programow. Do ogladania filmow mam siec w
    telewizorze, a w niej LEGALNE stacje internetowe udostepniane
    przez Samsunga (w samym Iplex jest około 1500 filmow, do tego vod.tvp.pl,
    tvnplayer, ipla). Co do muzyki, mam kilka ulubionych zespolow, i cale ich
    dyskografie na plytach (na przyklad cala dyskografie Pink Floyd na
    winylach - chyba onecnie niezlą kase warta :). Legalne. Mnostwo muzyki
    powaznej. Legalnej na plytach. Do tego kolejcke oryginalnych, kupionych
    filmow na DVD, i kasetach VHS, jakiej nie powstydzila by sie niejedna
    wypozyczalnia :) Jesli chodzi o filmy, wystarczy sobie uswiadomic, ze za
    jedno wyjscie do kina z zona place tyle, co za film w sklepie (a wlasciwie
    nawet wiecej). Po za tym mam ogromna kolekcje ksiazek (bedzie z tysiac),
    ktore z reguly sa drozsze od filmow. Wiec jak mnie stac na ksiazki, to stac
    i na filmy. Chociaz oczywiscie uwazam, ze filmy sa za drogie. Ale nie AZ
    TAK, zeby mnie nie bylo stac.
    Mozna byc legalnym? Mozna. Tylko trezba chciec.

  • 66. Data: 2012-04-17 15:10:33
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości

    > Ale nie o sprzęt chodzi, a o dane.
    >
    > Pochwal się, gdzie backupujesz swoje dane, skoro dla Ciebie wymiana
    > sprzętu to takie "ot pyk".

    Jesli chodzi o dane, to jedyne dane, jakich utrata by mnie zabloalala, to sa
    zdjecia, i rodzinne filmy. Zdjecia co jakis czas backupuje na DVD
    (niedawnno - z powodu kupna kamery FullHD - kupilem nagrywarke Blu-ray,
    wiec beda na plycie blu-ray), a filmy rodzinne mam wszystkie przemontowane i
    nagrane na plytach DVD, i blu-ray (na blu-rayu na razie jeden film z
    ubieglorocznych wczasow w azji). Po za tym, nie mam nic, czego strata byla
    by dla mnie powodem chociazby do zastanwienia sie dluzej, niz przez sekunde.
    Ludzie na prawde nie zawsze trzymaja na komputerach miliony waznych
    dokumentow, materialow ze studiow, prac biurowych itd :)
    Czasem zdarza sie, ze robie reinstall windowsa. Zadko to sie zdarza, ale
    jednak czasem trzeba. Nie mam wtedy dylematu, co zostawic, co skasowac, co
    skopiowac itd. Poniewaz zdjecia i filmy mam na innej partycji, niz system,
    wiec jak mam robic format, robie go bez zmruzenia oka :) Wiem ze nic nie
    strace, bo nie mam nic waznego. Co waznego na dysku moze miec emeryt?:)

  • 67. Data: 2012-04-17 15:12:02
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    bankructwo rodziny.

    > tylko że poliszaje moga ci zwinąć wszystkie kopie zapasowe i wtedy dupa
    > blada...

    Alez ja nie mam firmy :) Jak juz pialem. Na komputerze jedyne wazne rzeczy
    to sa zdjecia i filmy, ktore mam tez na plytach.
    A te 2 tys. za komputer - i tak co jakis czas sie je wydaje, wiec to nie
    jest zadna strata.

  • 68. Data: 2012-04-17 15:13:16
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > zaskórniakach, żeby być jako tako zabezpieczonym.
    >
    > A co do kopii zapasowych - to właśnie sam bym chciał wiedzieć gdzie

    Eh.. Dlaczego wszyscy uparcie sie uparli, ze na komputerze MUSI byc cos
    waznego?

  • 69. Data: 2012-04-17 15:15:56
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości

    > i zawartość dysków też kupujesz gotowa w sklepie? pocztę pisma notatki...

    Jakie pisma???? Jakie notatki??? Ja nic nie pisze, i nic nie notuje.
    Zawsze mnie dziwi, po co komus jakies notatki na komputerze.
    Fakt - poczta moze byc strata. Ale prawde mowiac tez nie mamw niej nic
    waznego.
    Moze oprocz danych serwera ftp naszego zespolu, w ktorym gram :) Ale
    wystarczy jeden SMS, i bede je mial z powrotem :)

    > ale pierdzielisz. policja ci zabierze wszytsko co znajdzie w lokalu razem
    > z kopiami zapasowymi chyba, że je trzymasz je gdzieś u sąsiada.

    Płyty ze zdjeciami i filmy rodzinne? Z wczasow i z urodzin siostrzenicy?
    Albo ślubu kolezanki?
    Ludzie zrozumcie. Na prawde fakt posiadania komputera NIE MUSI oznaczac
    posiadania CZEGOKOLWIEK waznego na nim :)

  • 70. Data: 2012-04-17 15:18:21
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości

    > Koszt organizacyjny - ogromny. Repozytorium jednego projektu zajmuje u
    > mnie kilkaset mega, + materiały drugie tyle. Projektów kilkanaście. Chyba
    > bym tydzień nagrywał.

    Nagrywarka Blu-ray - 350zł. Jednorazowo. 1 płyta blu-ray - 5zł. Czas
    nagrywania - około 15 minut.
    Na jedna plyte wchodzi ponad 20GB danych. Wystarczy myslec organizacyjnie, i
    wszystko mozna przyspieszyc.