  • 1. Data: 2012-04-16 12:09:46
    Temat: Skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Z racji bardzo stresującej i mało płatnej pracy
    postanowiłem wypowiedzieć umowę o pracę.
    Mam 3 miesięczny okres wypowiedzenia (5 lat pracy).

    I teraz pytanie:
    -czy pracodawca może w jakikolwiek sposób skrócić
    ten okres wypowiedzenia
    (wiem, że może mnie zwolnić z obowiązku wykonywania pracy -
    ale i tak musi mi płacić)
    -czy ja mam jakikolwiek sposób by skrócić ten okres ?

  • 2. Data: 2012-04-16 12:56:47
    Temat: Re: Skrócenie okresu wypowiedzenia
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-16 12:09, Radek D pisze:
> [...]
    > ale i tak musi mi płacić)
    > -czy ja mam jakikolwiek sposób by skrócić ten okres ?

    Rozwiązaniem jest rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
    Wyjaśnij szefowi, że masz trzy miesięczny okres wypowiedzenia, ale nie
    chce ci się pracować. Więc i tak w trakcie tych trzech miesięcy nie
    będzie miał z Ciebie pożytku.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 3. Data: 2012-04-16 13:24:14
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    To trochę nie tak.
    W pracy mam obowiązki, które powinny pełnić
    dwie osoby. I chcę zagrać va banque.

    Składam wymówienie i mam zamiar robić tylko to
    za co mi płacą i co mam w umowie o pracę.

    I z jednej strony - wiadomo - murzyn się zbuntował
    więc szefostwo nie będzie zadowolone, a ja jako to, że
    nie mam na razie nic lepszego chciałbym mieć jednak pewność
    odebrania wypłaty przez te jeszcze 3 miesiące.

    Z drugiej strony - szukam jakiejś furtki gdybym znalazł
    coś lepszego, a nowy pracodawca nie chciałby czekać.

  • 4. Data: 2012-04-16 13:30:36
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > (wiem, że może mnie zwolnić z obowiązku wykonywania pracy -

    Może, ale pod warunkiem, że Ty wyrazisz na to zgodę.

    > -czy ja mam jakikolwiek sposób by skrócić ten okres ?

    Oczywiście. Po prostu rozwiązujecie umowę za porozumieniem stron.
    Sam okresu wypowiedzenia, bez zgody pracodawcy, nijak nie skrócisz.
    I vice versa - on też tego nie zrobi bez Twojej zgody.

    N.

  • 5. Data: 2012-04-16 14:54:43
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-16 13:24, Radek D pisze:
> [...]
    >
    > Z drugiej strony - szukam jakiejś furtki gdybym znalazł
    > coś lepszego, a nowy pracodawca nie chciałby czekać.
    W takim razie wypowiedzenie przez Ciebie umowy o pracę a potem
    ewentualne porzucenie miejsca pracy :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 6. Data: 2012-04-16 16:53:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-16 12:09:46 +0200, Radek D <r...@p...onet.pl> said:

    > -czy pracodawca może w jakikolwiek sposób skrócić
    > ten okres wypowiedzenia

    Tak, umową z pracownikiem.

    > -czy ja mam jakikolwiek sposób by skrócić ten okres ?

    Umowa, żebranie, kłamstwo, fortel...

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-04-16 21:06:31
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Radek D" napisał w wiadomości
> [...]
    > ale i tak musi mi płacić)
    > -czy ja mam jakikolwiek sposób by skrócić ten okres ?

    Ja przechodząc na emeryturę napisałem wypowiedzenie 10-cio dniowe.
    Dyrektor podpisal bez problemu. I nie bylo zadnych prawnych kruczkow.
    Ale fakt, ze o moim odejsciu bylo wiadome juz kilka miesiecy wczesniej.
    Sam raczej nie mozesz. Mozesz co najwyzej napisac podanie do dyrektora.

  • 8. Data: 2012-04-17 08:31:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-16 13:24, Użytkownik Radek D napisał:

> [...]
    >
    > Z drugiej strony - szukam jakiejś furtki gdybym znalazł
    > coś lepszego, a nowy pracodawca nie chciałby czekać.

    Jak zrobisz pracodawcy na złość i nie będziesz wykonywał
    części swojej i liczysz że pracodawca pójdzie tobie na rękę.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-04-17 08:43:58
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Jak zrobisz pracodawcy na złość i nie będziesz wykonywał
    > części swojej i liczysz że pracodawca pójdzie tobie na rękę.

    W tym problem, że to nie "moja" praca - bo nie mam tego w umowie.
    To, że dostaję pensję nie znaczy, że mam spełniać każdy rozkaz
    mojego "pana".

  • 10. Data: 2012-04-17 12:46:35
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-17 08:43, Użytkownik Radek D napisał:

    > W tym problem, że to nie "moja" praca - bo nie mam tego w umowie.
    > To, że dostaję pensję nie znaczy, że mam spełniać każdy rozkaz
    > mojego "pana".

    Ja nie twierdzę że nie masz racji tylko uprzedzam że przy
    takim podejściu nie spodziewaj się innego od pracodawcy.