  • 51. Data: 2012-04-17 11:04:02
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Padł już kiedyś taki pomysł, że robione co jakiś czas kopie na DVD
    > wysyłać listownie do innej miejscowości :-)
    > Koszt chyba niewielki w porównaniu z konsekwencjami fizycznego braku
    > możliwości odtworzenia systemu. Niech to będzie 2 razy w tygodniu
    > listem zwykłym. Koszt fatygi i znaczka to max 3 zł. Rocznie 330zł.
    > No cóż, polisa kosztuje.

    druga droga to ruch społeczny przeciwko konfiskatom sprzętu skoro sa
    możliwości dokonania zabezpieczonych kopii dysków. Oczywiście władza sie
    broni przed tym bo to kosztuje państwo a nie obywatela.

    Moje wątpliwości budzi też kwestia szukania przez biegłych skasowanych
    treści, to jest z lekka chore.

  • 52. Data: 2012-04-17 11:08:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m wrote:

    > Koszt organizacyjny - ogromny. Repozytorium jednego projektu zajmuje u
    > mnie kilkaset mega, + materiały drugie tyle. Projektów kilkanaście.
    > Chyba bym tydzień nagrywał.
    >
    > Chyba że myślisz o przyrostowych - ale wtedy znowu odzyskiwanie
    > systemu z kilkuset płytek - koszmar.

    i kto by ci te płytki trzymał?

  • 53. Data: 2012-04-17 11:17:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor napisał(a) :

> [...]
    > broni przed tym bo to kosztuje państwo a nie obywatela.
    >

    > Moje wątpliwości budzi też kwestia szukania przez biegłych skasowanych

    Jest. Już to nieraz porównywałem do czasów rewolucji francuskiej,
    gdzie siepacze króla zabijali wszystkich, co mieli na dłoniach
    czarne ślady brudu. Bez dociekania źródeł zabrudzenia (wówczas proch
    do broni był czarny i brudził).

    Kto ma te protesty robić? Najskuteczniejsze jest wyjście na ulice
    :-) Ale nie widzę chętnych.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 54. Data: 2012-04-17 11:20:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    m napisał(a) :

> [...]
    > Chyba bym tydzień nagrywał.
    >
    > Chyba że myślisz o przyrostowych - ale wtedy znowu odzyskiwanie systemu

    Kopie przyrostowe. No cóż, coś za coś. Jeśli nie zakładamy
    konfiskaty częściej niż raz w życiu, to jest to do strawienia :-)
    Zresztą raz na jakiś czas można robić kopię całkowitą. To tylko
    kwestia techniczna.

    Kto ma trzymać kopie? Matka, kochanka, rodzina, kolega.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 55. Data: 2012-04-17 11:36:48
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 08:25:58 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Tyle że pokażcie kogoś kto na dysku ma tylko "legalne"
    > programy.

    Windows legalny, reszta freeware. Pozwolę sobie wskazać swoją skromną.

    AK

  • 56. Data: 2012-04-17 11:43:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.04.2012 11:20, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > konfiskaty częściej niż raz w życiu, to jest to do strawienia :-)
    > Zresztą raz na jakiś czas można robić kopię całkowitą. To tylko

    Czyli nic bym nie robił, tylko backupował. Przez co ilość danych do
    backupiwania by spadała (bo bym się zajmował backupowaniem) :).

    To już bardziej by mi się opłacało wykupić te kilkadziesiąt giga "gdzieś
    w sieci".

    > Kto ma trzymać kopie? Matka, kochanka, rodzina, kolega.

    Zwłaszcza biorąc pod uwagę koszt kochanki, tendencje matki do wyrzucania
    wszystkiego co się zakurzy, tego że z rodziną się wychodzi na zdjęciu
    najlepiej zaś kolega to też mało pewny sejf :).

    p. m.

  • 57. Data: 2012-04-17 11:56:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    m napisał(a) :

    > Czyli nic bym nie robił, tylko backupował. Przez co ilość danych do
    > backupiwania by spadała (bo bym się zajmował backupowaniem) :).

    To też dobry sposób ;-)

    > To już bardziej by mi się opłacało wykupić te kilkadziesiąt giga "gdzieś
    > w sieci".

    Pod warunkiem, że te kopie byłyby zaszyfrowane. I to nie programem
    dostarczonym przez usługodawcę. Bo dawać komuś za darmo cały nasz
    dorobek? Chyba w żartach. Szpiegostwo przemysłowe kwitnie.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 58. Data: 2012-04-17 11:58:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    m napisał(a) :

    > Czyli nic bym nie robił, tylko backupował. Przez co ilość danych do
    > backupiwania by spadała (bo bym się zajmował backupowaniem) :).

    Aha, jeszcze dodam, że są programy które same robią kopie. No chyba
    że nie masz już czasu na wgrywanie tego na płyty i wysyłkę. Chociaż
    pewnie i same nagrywają. Z wysyłką pewnie gorzej :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 59. Data: 2012-04-17 12:37:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-17 09:15, Użytkownik Ajgor napisał:
    > Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości

    > No dobra. A zalozmy, ze mam router, do ktorego sa podpiete trzy, lub cztery
    > komputery. Policja zgarnie wszystkie, i na jednym znajdzie cos sciaganego. A
    > ja na to powiem:
    > Panie a skad ja mam wiedziec, kto to sciagal? Jest nas czworo w domu, i
    > kazdy ma dostep do wszystkim komputerow.
    > To mogl sciagac ktorys z dzieciakow, a mogla zona. Nie mam pojecia, ktore
    > sciagalo.
    > Co oni wtedy zrobia?
    > Tak czysto teoretycznie sie pytam.

    Przyjdą i grzecznie poproszą o wskazanie komputera na którym
    tydzień temu ściągałeś plik xxxxx. Grzecznie pokażesz to go
    zabiorą, będziesz grał cwaniaka w stylu nie wiem co rodzina
    na tych komputerach robi to zabiorą wszystkie jakie znajdą
    łącznie z laptopami i mają gdzieś że komputery potrzebne
    do pracy czy że któryś jest służbowy.
    A po roku czy dwu dostaniesz wezwanie z opisem ile nielegalnych
    materiałów na sprzęcie znaleźli oraz ile to będzie kosztowało.
    Komputery na których nic nie znaleźli oddadzą, pytanie czy
    po dwu latach będą jeszcze cokolwiek warte i czy będą jeszcze
    sprawne oraz kompletne ?

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2012-04-17 12:42:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Kubiak wrote:

    > Windows legalny, reszta freeware. Pozwolę sobie wskazać swoją skromną.

    prowadzisz jakąś działalność?