  • 151. Data: 2012-04-23 09:11:19
    Temat: Re: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2012 09:06, Wojciech Bancer pisze:

    > Ależ ja nie proponuję. Ja *mam* i używam.

    Nie każdy ma operatorskie łącze, a w niektórych zastosowaniach potrzebny
    jest w firmie dość szybki dostęp do bazy danych (tak zapis jak i odczyt).

  • 152. Data: 2012-04-23 22:21:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 12:33:02 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, że nie musi być to architektura "klient-serwer".

    Bez klienta wiele pożytku z tej chmury nie będzie ;)

    > Nie będzie, bo "byle-hosting z load balancingiem" nie zapewnia tego o czym pisałem
    > wcześniej. Oczywiście nie przeczę, że marketingowcy mogą nadużywać tego pojęcia.

    Bardzo wiele osób nadużywa, traktując niemalże jako synonim usługi
    sieciowej.

    > Ale "chmura" nie gwarantuje że się nic nie stanie. Chmura drastycznie zmniejsza
    > ryzyko błędów związanych z awarią konkretnej jednostki sprzętowej. Tylko tyle
    > i aż tyle (nie licząc usług dodanych związanych z warstwą wirtualizacji,
    > bo tego co platforma wirtualna w architekturze rozproszonej daje - nie osiągniesz
    > prostymi dedyki + load balancer).

    Zależy jaki load balancer - są też takie działające w warstwie 7, nie
    tylko do zwykłej dystrybucji ruchu sieciowego. Co prawda to nadal jest
    ograniczenie do fizycznej lokalizacji (do obejścia), ale już daje
    praktycznie wszystkie pozostałe zalety takiego środowiska rozproszonego.

    > Nie, bo u podstaw działania leży hardware-fault tolerance, a to jest
    > niemożliwe do osiągnięcia bez dodatkowej warstwy abstrakcji.

    ... lub odpowiedniego zestawu narzędzi, który zadba o taką dystrybucję i
    duplikację danych, by określona awaria nie położyła takiego systemu. Możesz
    też je potraktować jako tę warstwę abstrakcji.

    > No i po tym to już mam pewność, że nie do końca rozumiesz czym jest
    > chmura. :)

    Chciałeś system do backupu bez chmury, to mi teraz nie zarzucaj jej braku.
    :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl