  • 1. Data: 2012-04-16 10:05:19
    Temat: Linki do stron zawierajacych materialy nielegalne.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Mam takie pytanko. Podobno istnieje jakis przepis mowiacy, ze jesli na
    jakiejs stronie znajduja sie linki do
    innej strony, zawierajacej materialy nielegalne, to strona zawierajaca te
    linki rowniez jest nielegalna. Czy ktos mogl by to potwierdzic,
    i ewentualnie podac, jaki to jest dokladnie przepis?
    Pytam o to, bo na pewnym duzym forum, na ktorym jestem moderatorem, czasem
    pojawiaja sie modzi ludzie, ktorzy wrzucaja
    linki do roznych chomikow, krackow piratow itp. Oczywiscie reagujemy w mare
    mozliwosci natychmiast, i wywalamy je.
    Pol biedy, jesli jest to jednorazowy wyskok. Ale zdarza sie, ze jakis
    uzytkownik mimo naszych ostrzezen wrzuca takie linki co chwila,
    a jeszcze czasem wrzucaja jakies zdjecia porno, zeby nam zrobic na zlosc :)
    Na forum jest masa (doslownie MASA) dzieciakow. Wiec tak z ciekawosci
    chcialem sie dowiedziec, czy taki przepis istnieje, i ewentualnie, jaki to
    jest artykul.

  • 2. Data: 2012-04-16 10:45:47
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Ajgor" <n...@...pl> wrote in message news:jmgjq7$4v9$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > linki rowniez jest nielegalna. Czy ktos mogl by to potwierdzic,
    > i ewentualnie podac, jaki to jest dokladnie przepis?

    nie ma

> [...]
    > sie dowiedziec, czy taki przepis istnieje, i ewentualnie, jaki to jest

    Art 202 §2 KK

  • 3. Data: 2012-04-16 12:49:24
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > "Ajgor" <n...@...pl> wrote in message
    >

    > nie ma

    > Art 202 §2 KK

    Dzięki za bardzo szczegółową informację. Żeby wszystkie odpowiedzi tu były
    tak konkretne....

  • 4. Data: 2012-04-16 13:36:02
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Na forum jest masa (doslownie MASA) dzieciakow. Wiec tak z ciekawosci
    > chcialem sie dowiedziec, czy taki przepis istnieje, i ewentualnie, jaki to
    > jest artykul.

    A ja z ciekawości zapytam - nie możecie ich banować po numerze IP?

  • 5. Data: 2012-04-16 14:59:43
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2012-04-16 13:36, Tomaszek pisze:
    > A ja z ciekawości zapytam - nie możecie ich banować po numerze IP?

    A co to da? IP można sobie zmienić w kilka sekund PROXY, TOR itp

  • 6. Data: 2012-04-16 15:16:44
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A co to da? IP można sobie zmienić w kilka sekund PROXY, TOR itp

    Nie znam się na tym i byłem przekonany, że przy stałym łączu IP również
    jest stałe.
    Niemniej jednak mam rozumieć, że nie da się w ogóle zablokować dostępu do
    jakiejś strony osobie niepożądanej?
    A w jaki sposób policja namierza po czyimś IP?

  • 7. Data: 2012-04-16 15:17:03
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał w wiadomości

    > A ja z ciekawości zapytam - nie możecie ich banować po numerze IP?

    Są banowani. Rzecz w tym, że masa ludzi ma zmienne IP. A banowanie całych
    rejonów raczej nie wchodzi w grę.

  • 8. Data: 2012-04-16 15:20:00
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > jakiejś strony osobie niepożądanej?
    > A w jaki sposób policja namierza po czyimś IP?

    Da się zablokować, jak ktoś faktycznie ma stałe IP. Rzecz w tym, że mało
    ludzi tak ma.
    Większość ma zmienne IP. Policja nie namierza. Policja pisze pismo do
    administracji danej domeny
    (na przykład dostawcy internetu), administrator zagląda do loga serwera,
    i w logu potrafi odczytać, kto w danym dniu o podanej godzinie korzystał z
    podanego adresu.

  • 9. Data: 2012-04-16 17:11:06
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > i w logu potrafi odczytać, kto w danym dniu o podanej godzinie korzystał z

    tutaj już przesadziłeś, jak na podstawie loga mogą powiedzieć kto korzystał?

    andy_nek

  • 10. Data: 2012-04-16 17:47:15
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ajgor wrote:

> [...]
    > zlosc :) Na forum jest masa (doslownie MASA) dzieciakow. Wiec tak z
    > ciekawosci chcialem sie dowiedziec, czy taki przepis istnieje, i

    http://lmgtfy.com/?q=chomikuj.pl

    Tadam! Google jest nielegalne.

    Temat jest ciekawy, bo generalnie, co to niby znaczy "link do strony
    zawierajacej materiały nielegalne".
    Jak strona może zawierać materiały nielegalne? No, na siłę - na stronie
    się wyświetlają zdjęcia kradzione.

    Ale normalnie to co najwyżej pliki mogą się znajdować na serwerze, a na
    stronie moga być linki do plików będących materiałami nielegalnymi.

    --
    Pozdro
    Massai