  • 311. Data: 2013-07-11 12:19:56
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 12:12, Liwiusz pisze:

    > Nie.

    No to nie unikniesz żebraczych gangów, jak liczba tychże - idąc za
    kapitalistyczną ideą "maksimum kasy przy minimum wysiłku" - się zbytnio
    powiększy.

  • 312. Data: 2013-07-11 12:28:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:19, Andrzej Lawa pisze:

    > No to nie unikniesz żebraczych gangów, jak liczba tychże - idąc za
    > kapitalistyczną ideą "maksimum kasy przy minimum wysiłku" - się zbytnio
    > powiększy.

    Żadnego przestępstwa się "nie uniknie", stąd kary w kk.

    --
    Liwiusz

  • 313. Data: 2013-07-11 12:31:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 12:28, Liwiusz pisze:

    > Żadnego przestępstwa się "nie uniknie", stąd kary w kk.

    Niby tak, ale jeśli usuniesz motywację do danego przestępstwa (np.
    wyrzucania śmieci do lasu) - może się to udać. A przynajmniej redukować
    do poziomu błędu statystycznego.

  • 314. Data: 2013-07-11 12:34:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:31, Andrzej Lawa pisze:

    > Niby tak, ale jeśli usuniesz motywację do danego przestępstwa (np.
    > wyrzucania śmieci do lasu) - może się to udać. A przynajmniej redukować
    > do poziomu błędu statystycznego.

    Dając każdemu jeść, unikamy kradzieży jedzenia, dając każdemu samochód
    unikamy kradzieży samochodów itd.

    Tylko że nagle okazuje się, że nie mamy już człowieka wolnego.

    --
    Liwiusz

  • 315. Data: 2013-07-11 12:58:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 12:34, Liwiusz pisze:

    > Dając każdemu jeść, unikamy kradzieży jedzenia, dając każdemu samochód
    > unikamy kradzieży samochodów itd.

    Gola sobie strzeliłeś - obecnie istnieje taka nadprodukcja żywności i
    samochodów, że wyżywić można się niemalże za darmo a przy odrobinie
    wysiłku dosłownie za darmo, a samochód można nabyć "za grosze".

    Ludzie dojrzalsi mentalnie mają bardziej zaawansowany imperatyw
    motywacyjny do działania i zaspokojenie "gratis" ich podstawowych
    potrzeb nie umniejszy ich motywacji do konstruktywnej pracy na rzecz
    społeczeństwa.

    Tylko ludzie prymitywni potrzebują bata (takiego czy innego) by nie być
    pasożytniczymi nierobami.

    > Tylko że nagle okazuje się, że nie mamy już człowieka wolnego.

    Och? Zmuszając człowieka do często bezsensownej pracy w celu nastukania
    "punktów" żeby miał na zaspokojenie podstawowych potrzeb dajesz wolność?
    Osobliwe.

    Większą wolnością jest sytuacja, kiedy człowiek nie musi pracować. A
    mimo tego - chętnie pracuje.

  • 316. Data: 2013-07-11 13:02:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:58, Andrzej Lawa pisze:
    > Gola sobie strzeliłeś - obecnie istnieje taka nadprodukcja żywności i
    > samochodów, że wyżywić można się niemalże za darmo a przy odrobinie
    > wysiłku dosłownie za darmo, a samochód można nabyć "za grosze".

    To, że jeździsz samochodem "za grosze" nie oznacza, że każdy jest ci równy.

    eot.

    --
    Liwiusz

  • 317. Data: 2013-07-11 13:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jul 2013, hiki o! wrote:

    > Dalej będzie.

    A niby co innego napisałem dalej w poście?

    Co z tego, że "dalej będzie" (choć IMO w mniejszej skali, jednak,
    być może wymiernie mniejszej) - czy to coś zmienia w fakcie,
    że teza iż "nie było syfu" jest zwyczajnie kłamstwem?

    To, że mam masę zastrzeżeń co do przyjętej *metody*, tudzież
    to iż miewam zastrzeżenia co do "państwowe jest lepsze" :>
    nijak nie powoduje, żebym miał akceptować oderwane od realiów
    argumenty.

    > Za wywozke gruzu i smieci niestandardowych dalej trzeba placic ekstra.

    I to jest jeden z powodów, który każe się zastanowić czy aby
    na pewno twórcy ustawy mieli TAKI cel jak deklarują.

    > Zniknie moze worek z butelkami PET i skórkami od bananów, ale nie znikną
    > stare telewizory, opony, gruz, smieci typu pralka, lodowka.

    ....chyba, że bez problemu można będzie takie śmieci oddać
    w dedykowanych do tego punktach.
    PODOBNO tak ma być.

    > j.w "wszystkie" nie znaczy wszystkie w aktualnej cenie :)

    Chyba się nie rozumiemy - miałem na myśli "każdą ilość"
    a nie "każdy rodzaj" :)

    > Mysle, ze przyczyną jest brak odpowiedniej ilości urzedników.

    Trudno o celniejszy argument :D

    [...]
    > Tak się robi w firmach, nie w urzędach :)

    [...]
    > Nie nie nie. Na urzednika lapie sie ten, kogo nigdzie indziej nie chca

    Hm... tak zupełnie offtopicznie, gdzieś widziałem argument, że
    urzędnikiem powinna móc zostać tylko osoba która ma "prywatne"
    doświadczenie.
    Co ciekawsze, w archiwach newsów gdzieś powinien leżeć opis,
    że np. kontrolerzy skarbowi którzy kiedyś pracowali w przedsiębiorstwach
    umieją wykazać się realnym podejściem i szukaniem dziur tam gdzie
    one są, a nie wyłącznie "błędów papierkowych".
    Widać coś w tym by było.

    > Swiadomi maja swiadomosc. Urzednicy dalej nie.

    Właśnie się zastanawiam czy "nienaruszalność korpusu urzędniczego"
    jest w tym kontekście dobrym pomysłem, bo z jednej strony teoretycznie
    powinna "dawać doświadczenie", ale z drugiej wygląda na to, że
    z braku zalążków świadomości wzrost doświadczenia 10 000% nic
    nie daje, bo zero razy dużo to dalej zero :]
    A politycy to w ogóle osobna kategoria :>

    pzdr, Gotfryd

  • 318. Data: 2013-07-11 13:22:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 13:02, Liwiusz pisze:

    > To, że jeździsz samochodem "za grosze" nie oznacza, że każdy jest ci równy.

    Jak mogę równie dobrze dojechać to równy.

  • 319. Data: 2013-07-11 13:24:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Może nie są aż tak zdegenerowanymi leniami jak ktoś taki jak ty, który nie
    > potrafi dostarczy jednego 240-litrowego (dwie taczki) pojemnika gruzu gdzie
    > należy...

    Mowa była o WZIĘCIU Z POCAŁOWANIEM RĘKI a nie konieczności dostarczania
    pod wskazany adres "ale teraz już ogrodzone, zamknięte i pod psem,
    bo na dziś skończyli".
    Argumentacja działa niestety obosiecznie i potwierdzam, ze wcale nie
    jest tak rewelacyjnie jak to przedstawiasz, bo nieraz obserwowałem
    długo wiszące oflagowanie "gruz odstąpię".
    A jak ilość jest mała, to owszem, STANOWI problem znalezienie tego
    całującego rękę - bo on jeszcze musi budować w najbliższej okolicy.

    pzdr, Gotfryd

  • 320. Data: 2013-07-11 13:27:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Podaj mi swój adres i prześlij mi 100zł + podatek to sporządzę ci zestawienie
    > aktualnych cen ze skupów w twojej najbliższej okolicy.

    Właśnie wytłumaczyłeś, dlaczego hiki nie ma zamiaru za darmo szukać
    tego całującego rękę za gruz.
    Z tego samego powodu co Ty nie chcesz podać cen :D

    pzdr, Gotfryd