  • 301. Data: 2013-07-11 11:28:29
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 11:06, Liwiusz pisze:

    > Czy do tego potrzebny las? Namawiaj do wyrzucania śmieci na mojej
    > działce, dzielny keyboardzisto.

    Swoją żałosną, malutką działkę możesz tanim kosztem ogrodzić.

    [ciach]

    > Pamiętaj, że las ma się dlatego, aby:
    > - na nim zarabiać (ścinka drzew, może płatne wejścia etc.)
    > - zostawić rodzinie

    ROTFL, płatne wejścia... I to rozwiążesz tak samo, jak podrzucanie
    śmieci? Czyli armią leśniczych (absurdalne koszta), monitoringiem z
    mniejszą armią pilnujących (większy koszt początkowy, mniejszy koszt
    personelu) lub 5-metrowym murem dookoła (kosmiczne koszta początkowe).

    > a nie po to, by mieć na papierze i olewać.
    >
    > Nikt nie kupuje nowego samochodu, aby stał na parkingu.

    Nikt nie kupuje lasu by wybudować dookoła niego mur - bo to zwyczajnie
    zbyt droga impreza.

    > Istnieją, ale mają jak widać takiego właściciela, który nie potrafi zadbać.

    Państwo :)

    > Choć wróć - właśnie potrafi, ale robi to nieuczciwie, bo może pisać pod
    > siebie ustawy.

    Bo te twoje "uczciwe" sposoby są zwyczajnie bezsensownie kosztowne.

    > Nie o inteligencji pisałem, tylko o umiejętności podejmowania
    > racjonalnych decyzji.

    Cóż, zarabianie żebraniem jest całkiem racjonalne - łatwa kasa,
    całkowita swoboda. Ale pięknie by świat wyglądał, jakby wszyscy byli
    takimi kapitalistami...

  • 302. Data: 2013-07-11 11:33:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 11:28, Andrzej Lawa pisze:
    > Cóż, zarabianie żebraniem jest całkiem racjonalne - łatwa kasa,
    > całkowita swoboda. Ale pięknie by świat wyglądał, jakby wszyscy byli
    > takimi kapitalistami...

    Tutaj też zadziała (uwaga, trudne słowo) rynek - wraz ze zwiększaniem
    się liczby żebraków, ich zarobki maleją.

    --
    Liwiusz

  • 303. Data: 2013-07-11 11:41:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    nadal nie odpowiedziałeś na pytanie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 304. Data: 2013-07-11 11:43:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 11:33:04 +0200 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Tutaj też zadziała (uwaga, trudne słowo) rynek - wraz ze zwiększaniem
    > się liczby żebraków, ich zarobki maleją.

    ten rynek jest bardzo regulowany. Co prawda nie przez państwo a przez
    organizacje przestepcze. Spróbuj sobi iść pożebrać. Zobaczymy ile potrwa
    zanim nie zjawi sie koło Ciebie delikwent, który Ci wytłumaczy dlaczego
    masz spadać.

  • 305. Data: 2013-07-11 11:53:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 11:33, Liwiusz pisze:

    > Tutaj też zadziała (uwaga, trudne słowo) rynek - wraz ze zwiększaniem
    > się liczby żebraków, ich zarobki maleją.

    Raczej powstaną (jeśli już nie powstały) gangi pilnujące interesów
    "swoich" żebraków.

  • 306. Data: 2013-07-11 11:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 11:53, Andrzej Lawa pisze:

    > Raczej powstaną (jeśli już nie powstały) gangi pilnujące interesów
    > "swoich" żebraków.

    Tak się dzieje na terenach, gdzie państwo jest za słabe na egzekwowanie
    stanowionego przez siebie prawa, głównie dlatego, że zajmuje się tak
    mało istotnymi rzeczami jak np. zbieraniem śmieci :)

    --
    Liwiusz

  • 307. Data: 2013-07-11 12:07:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 11:55, Liwiusz pisze:

    > Tak się dzieje na terenach, gdzie państwo jest za słabe na egzekwowanie
    > stanowionego przez siebie prawa, głównie dlatego, że zajmuje się tak
    > mało istotnymi rzeczami jak np. zbieraniem śmieci :)

    Moment, a dlaczego państwo z twojej korwinistycznej wizji miałoby
    ingerować w swobodę działalności np. żebractwa?

  • 308. Data: 2013-07-11 12:09:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:07, Andrzej Lawa pisze:

    > Moment, a dlaczego państwo z twojej korwinistycznej wizji miałoby
    > ingerować w swobodę działalności np. żebractwa?

    Przecież to już dziecko zrozumie - skoro groźby, pobicia itp. są
    karalne, to państwo musi mieć możliwość egzekucji przestrzegania
    stanowionego przez siebie prawa. To, że chodzi o żebractwo jest tu
    nieistotne. Musisz nauczyć się myśleć abstrakcyjnie.

    --
    Liwiusz

  • 309. Data: 2013-07-11 12:12:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.07.2013 12:09, Liwiusz pisze:

> [...]
    > stanowionego przez siebie prawa. To, że chodzi o żebractwo jest tu
    > nieistotne. Musisz nauczyć się myśleć abstrakcyjnie.

    Ach, czyli w twojej korwinistycznej wizji minimalistycznego państwa z
    jakiegoś powodu państwo powinno dawać obstawę każdemu żebrakowi i
    pilnować, żeby się między sobą nie bili?

  • 310. Data: 2013-07-11 12:12:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 12:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Ach, czyli w twojej korwinistycznej wizji minimalistycznego państwa z
    > jakiegoś powodu państwo powinno dawać obstawę każdemu żebrakowi i
    > pilnować, żeby się między sobą nie bili?

    Nie.

    --
    Liwiusz