  • 61. Data: 2005-03-12 22:52:11
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > 4. To, że osoba u której dokonuje się przeszukania uważa, że policjant nie
    > może przeszukania dokonać nie daje jej prawa do odmowy poddania się
    > przeszukaniu ani tym bardziej do stawiania czynnego oporu.

    jakiego oporu, drzwi nie otwieram i tyle.

    P.

  • 62. Data: 2005-03-13 09:00:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz prosto i łopatologiczne jak krowie na miedzy lub trollowi w
    > jaskinii.

    Założysz się, że nie zrozumie??

    Pzdr
    Leszek

  • 63. Data: 2005-03-13 10:05:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Założysz się, że nie zrozumie??

    (google->grupy dyskusyjne->zaawansowane szukanie->wedlug ID)

    nie masz przyglupie nic wiecej do dodania?

    Co pisze rozumiem, jednak nie zgadzam sie, jest to jego interpretacja tych
    przepisow, ja mam inna.
    Jezeli jest tak jak on pisze to wynika tylko z tego ze osoby ktore glosowaly
    za przyjeciem takich przepisow
    nie do konca zdawaly sobie sprawe na co glosuja.

    Zgodzic to ja sie moge z Tomkiem.

    P.

  • 64. Data: 2005-03-13 10:24:38
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:d0vri1$qnh$1@inews.gazeta.pl...

    > Założysz się, że nie zrozumie??

    nie założe się, bo bym przegrał. :-)

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 65. Data: 2005-03-13 10:34:35
    Od: wytnij_to <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl>

    > 1. Policjant ma prawo dokonac przeszukania w oparciu o legitymację w
    > przypadkach nie cierpiących zwłoki.
    Niby tak, ale:
    art. 217:
    § 2. Osobę mającą rzecz podlegającą wydaniu wzywa się do wydania jej
    dobrowolnie.
    § 5. W razie _odmowy dobrowolnego wydania rzeczy_ można przeprowadzić
    jej odebranie. Przepisy art. 220 § 3 i art. 229 stosuje się odpowiednio.

    hmmm czyli dopiero po odmowie wydania danej rzeczy policjant może wejść
    i dokonać przeszukania...
    I teraz sedno: czy policjant może tak sobie wejść i zarządać wydania
    czegoś, czegokolwiek, czy rzeczy _określonej_.
    Bo jeśli to pierwsze to żyjemy w państwie policyjnym.

    Przeszukanie w celu znalezienia rzeczy:
    219
    § 1. W celu wykrycia lub zatrzymania albo przymusowego doprowadzenia
    osoby podejrzanej, a także w celu znalezienia rzeczy mogących stanowić
    dowód w sprawie lub podlegających zajęciu w postępowaniu karnym, można
    dokonać przeszukania pomieszczeń i innych miejsc, jeżeli istnieją
    uzasadnione podstawy do przypuszczenia, że osoba podejrzana lub
    wymienione rzeczy tam się znajdują.

    Rozważamy sytuację gdy nie istnieją "uzasadnione podstawy do
    przypuszczenia", tzn. policjant nie ma żadnego dowodu że cokolwiek w
    danym mieszkaniu jest do znalezienia. Po prostu dokonuje przeszukania na
    chybił-trafił. Czy wtedy nie wykonanie polecenia by się wyniósł w diabły
    skutkuje podpadnieciem policjanta pod art. 193 kk?
    Stwierdzenie " mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających
    zajęciu w postępowaniu karnym", oznacza że działania prowadzi się w
    jakiejś konkretnej sprawie lub konkretnym postępowaniu karnym? Czy nie
    jest to przykład "dajcie mi człowieka a ja już paragraf znajdę?

    > Sprawa sprowadza się do tego, ze o tym czy zachodzi przypadek nie
    > cierpiący zwłoki decyduje policjant, a nie ty. A więc jak zobaczysz
    > legitymację i usłyszysz słowo "przeszukanie" masz położyć uszy po sobie
    > i nie przeszkadzać. Dopiero po zakończeniu przeszukania możesz złozyć
    > skargę, a wtedy prokurator oceni czy rzeczywiście policjant miał prawo
    > dokonać takiego przeszukania.
    I wtedy co? ustne upomnienie od szefa i flaszka z nim 6h później?
    pozdr. lisu

  • 66. Data: 2005-03-13 10:39:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > nie założe się, bo bym przegrał. :-)

    nie rozrozniasz slow rozumiec, zgodzic sie? bo jeze;li nie to nie dziwi mnie
    ze sie utozsamiasz z tym przyglupem.

    P.

  • 67. Data: 2005-03-13 10:51:26
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie założe się, bo bym przegrał. :-)

    Ale kopać się z koniem to obaj z Tomkiem lubicie;)))
    Początki trollowacizny;)

    Pzdr
    Leszek

  • 68. Data: 2005-03-13 11:16:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

  • 69. Data: 2005-03-13 13:21:40
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    wytnij_to napisał(a):

> [...]
    > czegoś, czegokolwiek, czy rzeczy _określonej_.
    > Bo jeśli to pierwsze to żyjemy w państwie policyjnym.

    Źle myślisz. Przepis art 217 dotyczy innej sytuacji niż przepis art 219
    kpk. Zwróć uwagę że w tym artykule nie ma mowy o przeszukaniu, tylko o
    zatrzymaniu konkretnej rzeczy, gdy zostanie znaleziona lub wiadomo, że
    znajduje się ona w posiadaniu jakiejś osoby. Jeżeli w toku przeszukania
    odnajdzie się jakieś rzeczy wtedy można dokonać ich zatrzymania.
    Rozważanie tego art. w kontekscie tego czy policjant może wejść na
    legitymację jest bezcelowe.

> [...]
    > chybił-trafił. Czy wtedy nie wykonanie polecenia by się wyniósł w diabły
    > skutkuje podpadnieciem policjanta pod art. 193 kk?

    Nie. Skutkuje podpadnięciem ciebie pod 224 kk. Bo funkcjonariusz działa
    w granicach swych uprawnień.

> [...]
    > jakiejś konkretnej sprawie lub konkretnym postępowaniu karnym? Czy nie
    > jest to przykład "dajcie mi człowieka a ja już paragraf znajdę?

    Np w postępowaniu wszczetym w sprawie piractwa komputerowego.

    Widzę, że nie mam z kim rozmawiać.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 70. Data: 2005-03-13 14:27:08
    Od: "zeus" <z...@h...pl>

    Użytkownik "wytnij_to" <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d114vo$2de$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > I teraz sedno: czy policjant może tak sobie wejść i zarządać wydania
    > czegoś, czegokolwiek, czy rzeczy _określonej_.
    > Bo jeśli to pierwsze to żyjemy w państwie policyjnym.

    A ty myślałeś, że mieszkasz w państwie demokratycznym, w którym władzę
    sprawują uczciwi reprezentanci społeczeństwa, gdzie konstytucja jako
    nadrzędne prawo jest przestrzegana?
    halo!
    puk puk
    obudź się.