  • 1. Data: 2005-03-08 10:44:59
    Temat: Nielegalny pobor energii
    Od: "Michal Malinowski" <mondio@!op.pl>

    Witam

    W tym kraju to juz tylko zwariowac mozna!
    Prowadze sklep w wynajetym pomieszczeniu od spoldzielni mieszkaniowej od
    2000 roku. W grudniu zaklad energetyczny przyslal kontrole, ktora to zdjala
    stary a zalozyla nowy licznik poboru energii. Zdemontowany licznik zostal
    wyslany do ekspertyzy. Ekspertyza wykazala, ze plomby zabezpieczajace
    zostaly wykonane niewlasciwa plombownica, sa niezgodne z wzorami plomb
    gdzies tam zdeponowanymi, stwierdzono rowniez jakies mikrourazy tych
    krecacych sie koleczek. W zwiazku z tym zostalem ukarany kara zgodnie z
    taryfa w ZE cos kolo 3800 plus zostalem obciazony kosztami wykonania tej
    ekspertyzy. Calosc kolo 4000pln. Od wyzej wymienionej decyzji sluzylo mi
    odwolanie do komisji odwolawczej w ZE, co zrobilem. Jak moglem sie
    spodziewac moje odwolanie zostalo odrzucone, ale pozwolono odwolac sie do
    jakiejs wyzszej instancji w tym zakladzie. Oczywiscie odwolanie i tam zloze,
    ale i tak zostanie pewnie odrzucone, poniewaz nie mam argumentow. JEdyne co
    moge pisac, to to, ze jestem uczciwy nigdy licznika nie dotykalem, a
    zaistniaja sytuacje uwazam za nieporozumienie.

    Makabra!!! Trafia mnie nie powiem co.

    Do tego wszystkiego dzisiaj dostalem wezwanie na komisariat policji,
    poniewaz ZE powiadomil, ze kradlem prad. Co jest wierutna bzdura!!

    Czy moze ktos z szanownych grupowiczow, moze mi cos doradzic, pomoc,
    zasugerowac?? Nie wiem co mam robic.

    JEdyne co mi przychodzi do glowy to to, ze plomby na liczniku byly zalozone
    w roku 1997 ja dzierzawie lokal od spoldzielni od roku 2000 i z ZE umowe mam
    tez podpisana w tym roku. Zastanawiam sie, czy do obowiazkow ZE nalezy
    zalozenie nowych plomb w dniu podpisania umowy, czy tez moze ja powinienem
    ich wezwac do zaplombowania tego licznika. Podjrzewam, ze tych plomb i
    calego licznika nikt nigdy nie dotykal ani ja ani poprzedni dzierzawca. Ale
    ekspertyza wykonana na ich zlecenie to ekspertyza.

    Dziekuje, pozdrawiam

    Michal M

  • 2. Data: 2005-03-08 11:38:21
    Temat: Re: Nielegalny pobor energii
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Malinowski" <mondio@!op.pl> napisał w wiadomości

    Ja na Twoim miejscu złożył bym zawiadomienie o przestępstwie sfałszowania
    plomb. Prokurator przeprowadzi postępowanie u ustali albo nie winnego. Jeśli
    nie ustali, to elektrownia utraci argument, że to Ty jesteś sprawcą. Zresztą
    na Twoim miejscu to i im bym odpisał, że kradzież energii jest
    przestępstwem, więc niech się zwrócą w tej sprawie do odpowiednich organów
    ścigania, a nie zacierają ślady wykonywaniem jakiś tam prywatnych ekspertyz.
    Jaki biegły teraz będzie wstanie stwierdzić stan tych plomb i kółeczek,
    skoro przy tym liczniku grzebał cały szereg osób.

  • 3. Data: 2005-03-08 15:56:39
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > zostaly wykonane niewlasciwa plombownica, sa niezgodne z wzorami plomb
    > gdzies tam zdeponowanymi, stwierdzono rowniez jakies mikrourazy tych

    Jednak nie wiadomo czy te wady plomb byly wykonane u Ciebie
    czy tez w miejscu gdzie ekspertyza byla wykonana.

    Teoretycznie bowiem, moglo to byc wykonane u Ciebie
    ale rowniez moglo byc w ZE. Niech udowodnia, ze
    to bylo u Ciebie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 4. Data: 2005-03-09 12:12:53
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Michal Malinowski wrote:

    > Prowadze sklep w wynajetym pomieszczeniu od spoldzielni mieszkaniowej od
    > 2000 roku.
    Czyli właścicielem lokalu jest spółdzielnia. Czy to nie spółdzielnia ma
    podpisaną z zakładem energetycznym umowę o dostawę energii?

    > W zwiazku z tym zostalem ukarany kara

    ??? Jako kto? Jaki okres 'nielegalnego poboru' podali w decyzji?

    > JEdyne co mi przychodzi do glowy to to, ze plomby na liczniku byly zalozone
    > w roku 1997 ja dzierzawie lokal od spoldzielni od roku 2000 i z ZE umowe mam
    > tez podpisana w tym roku.

    A co jest w tej umowie na temat własności? Rozumiem, że licznik był już
    wcześniej założony i od tej pory plomby nie były zmieniane.

    > Podjrzewam, ze tych plomb i
    > calego licznika nikt nigdy nie dotykal ani ja ani poprzedni dzierzawca.

    To dziwne. Przecież są regularne odczyty, rachunki itd. Od 97 mija 8
    lat. W tym czasie plomby powinny być wielokrotnie oglądane i pewnie parę
    razy wymienione.
    Można liczyć się z ewentualnością oszustwa ze strony ZE w celu
    wyłudzenia dodatkowej opłaty.
    Fonon

  • 5. Data: 2005-04-23 12:30:06
    Od: "Jerzy" <z...@w...pl>

    > mam

    To jest pewien argument w sprawie. Przy podpisywaniu umowy powinni sprawdzić
    plomby
    w Twojej obecności i poprosić o Twój podpis pod stwierdzeniem, że są
    własciwe.

    Możesz mieć pewność tylko do siebie co robił poprzednik nie wiadomo.

    Oglądane być może tak ale wymieniane nie, zresztą nie wynika z
    wcześniejszych postów czy chodzi o plomby
    legalizacyjne zakładane przez Urząd Miar czy też o tzw. monterskie.

    > Trzeba sie liczyc z oszustwem!!

    To jest insynuacja pod adresem ZE którą trzeba by udowodnić.

    > Dzisiaj bylem na komisariacie. Jeszcze w charakterze swiadka, jeszcze.
    > Bardzo mila pani policjant opowiedziala mi, ze dziennie ma 3 takie sprawy.
    > Kontrole sa lawinowe i kazdy skontrolowany jest pozniej karany wslanie tej
    > wysokosci sankcja. Zasugerowala nawet, ze slyszala, ze kontrolujacy
    > wczesniej podajac sie za ZE sami uszkadzaja plomby aby pozniej otrzymac
    > prowizje za znalezienie NPE. Strasznie dziwna sprawa. Dala mi po cichu
    > namiary do 3 innych osobe prowadzacych dzialalnosc, ktorzy rowniez zostali
    > potraktowani w taki sam sposob.

    Dziwna to jest Pani policjant bo jeżeli są takie podejrzenia to powinni
    wszcząć odpowiednie
    działania przeciwko nieuczciwym pracownikom ZE bo inaczej to można by
    zarzucić, że nie
    ujawniają przestępstwa mając o nim wiedzę.

    > W poniedzialem mam zamiar spotkac sie z p prokurator prowadzaca sprawe.
    > Mam
    > nadzieje, ze moze wykaze sie zrozumieniem i nie zechce mnie wsadzic na 5
    > lat. O moj Boze co za paranoja.

    Pani Prokurator Cię nie wsadzi bo o tym to zdecyduje sąd na podstawie
    dowodów zebranych
    w sprawie i ewentualnego oskarżenia wniesionego prze prokuraturę.

    > Pani w policji rowniez mowila mi o tym, ze taka kontrola powinna sie
    > odbywac
    > w obecnosci policji a licznik powinien zostac wyslany do ich bieglych a
    > nie
    > do firmy swiadczacej uslugi na rzecz ZE.

    Kontrola nie musi odbywać się w obecności policji ale kontrolujący powinni
    mieć stosowne
    pełnomocnictwa, upowżnienia i zlecenie do przeprowadzenia kontroli które
    powinni na Twoje żądanie okazać.
    Kontrola powinna się odbyć w obecności właściciela lub osoby przez niego
    upoważnionaj.
    Tak na marginesie podpisałeś protokół i czy wniosłeś do niego swoje uwagi,
    Licznik powinien zostać wraz z kwestionowanymi plombami umieszczony w
    pojemniku, zaplombowany w obecnosci
    osoby kontrolowanej a ewentualna ekspertyza jest zlecana do Urzędu Miar a
    nie jakiejś tam firmy.
    W przypadku kwestionowania tej ekspertyzy można przekazać licznik lub plomby
    do innych
    niezależnych biegłych. Zdarza się nawet czasem, że plomby bada laboratorium
    kryminalistyki.

    > Gdyby ktos mial jeszcze jakies sugestie to bede bardzo wdzieczny.

    Jeżeli rzeczywiście nie kombinowałeś to podchodź do sprawy spokojnie
    aczkolwiek wiem skądinąd, że
    będzie Cię to kosztowało sporo zdrowia i czasu ale możliwe jest sprawiedliwe
    rozsztrzygnięcie.

    --
    Jerzy Stanisław

  • 6. Data: 2005-04-25 18:56:36
    Od: "MM" <mondio@!op.pl>

> [...]
    > aczkolwiek wiem skądinąd, że
    > będzie Cię to kosztowało sporo zdrowia i czasu ale możliwe jest

    Licznika nigdy nawet nie dotknalem.

    Napisalem odwolanie do komisji odwolawczej... odpisali, ze po zalozeniu
    nowego licznika, nastapil wzrost zuzycia energii elektrycznej c.n.u.
    jednoczesnie zawyzajac rachunek za energie:(

    Napisalem odwolanie do komisji odwolawczej wyzszego rzedu, piszac ze nie
    nastapil wzrost zuzycia energii i cala inna litanie, lacznie informacja, o
    wystapieniu na droge sadowa w celu odzyskania ewentualnej kwoty. Poki co a
    minely 2 miesiac, komisja odwolawcza wyzszego rzedu nie odpisala na moje
    pismo.

    Najsmieszniejsze jest to, ze rachunki wystawiane na podstawie nowego
    licznika sa o 30% nizsze??? Dziwna sprawa.

    Mam nadzieje, ze jest mozliwe sprawiedliwe rozstrzygniecie, tylko jak do
    niego dojsc:(

    Pozdrawiam
    MM