  • 221. Data: 2005-03-19 01:14:49
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: yeti <m...@f...it>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "diana" <p...@h...com> napisał w wiadomości

    > Wartość telewizora akurat nie ma tu nic do rzeczy,

    Ma, bo mir domowy jest chroniony Konstytucja oraz Europejska Konwencja.
    WYLACZNIE w waznych przypadkach mona go naruszyc. DOtyczy to rowniez sadow.

    > bo mir domowy można
    > naruszyć tylko bezprawnym wtargnięciem - przeszukanie nim nigdy nie jest.
    > Może co najwyżej stanowić nadużycie uprawnień.

    ROFTL.

    Kraweznik dokonujacy rabunku domownika ze sluzbowym pistoletem tez
    "tylko" naduzywa uprawnien?

    > Kilka sposobów już opisałem w poprzednich wątkach. nie chcę się powielać.
    > Suczki bywają bardzo wyrozumiale w takich wypadkach. Te, które nie są
    > podlegają naturalnej selekcji.

    Naturalna selekcje dokonuje kraweznik probujacy wlamac sie do cudzego
    mieszkania nie majac WYJATKOWYCH podstaw do tego.

    > Nie, ale kilkoma set tysiącami zatwierdzonych przez prokuratorów i sądy
    > polskie przeszukań w podobnych sprawach. niby nie Stasburg, ale też wiążące
    > moim zdaniem.

    Wiez masz zla opinie. Wezmy takiego Kreuza. To ze dokonywano takiej
    bzdury notorycznie w polskich sadach wcale jej nie czynilo leglana.

  • 222. Data: 2005-03-19 03:49:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > I tak jest.

    Więc skąd pisanie o możliwości 'wejścia na legitymację' przy
    podejrzeniu, że ktoś np. właśnie nielegalnie kopiuje programy? Albo ma
    czyjeś radio?

    Ja zdaję sobie sprawę, że w praktyce się nie zdarza polowanie na jedno
    radio - bo, nawet jeśli będzie skuteczne, biurokracja jest tak potężna,
    że mało komu się będzie chciało.

    Niemniej jednak samo zostawienie teoretycznej furtki dla takiej
    nadgorliwości i pozostawianie procedur dających możliwości 'na zapas'
    jest oznaką poważnej choroby całego systemu.

    Taka refleksja: czy ktoś celowo stworzył sytuację, w której policja ma
    nadmiarowe uprawnienia, z których korzystanie jest tłumione rozbudowaną
    do absurdu i utrudniającą także normalną pracę biurokracją? Cz twórcy
    tych ustaw i procedur to idioci czy właśnie cwani przestępcy, którzy
    chcą policję jak najbardziej sparaliżować, a przy okazji zachować te
    nadmiarowe możliwości, które można wykorzystać za pośrednictwem 'swoich'
    funkcjonariuszy?

  • 223. Data: 2005-03-19 13:14:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d1g7g2$h3$1@opal.futuro.pl...

    > Więc skąd pisanie o możliwości 'wejścia na legitymację' przy
    > podejrzeniu, że ktoś np. właśnie nielegalnie kopiuje programy? Albo ma
    > czyjeś radio?

    Jezu! Taż sam piszesz, że w wypadku podejrzenia. PODEJRZENIA! To podejrzenie
    musi z czegoś wynikać, a nie być wynikiem wróżby czy jakieś skomplikowanej
    analizy statystycznej. Jak jest podejrzenie i zachodzi obawa zatarcia
    śladów, to można iść bez nakazu. Jak nie ma podejrzenia, to nie można.
    Domysły i gdybania, to nie podejrzenia.

    NIELEGALNE kopiowanie programów jest przestępstwem i zasadnie można
    domniemać, że zwłoka przeznaczona na poszukiwanie nakazu przeszukania może
    doprowadzić do zatarcia śladów. Zwłaszcza, jak namiary na kopiarnię
    wypływają z jakiś dynamicznych działań, załóżmy zatrzymano sprzedającego na
    giełdzie i on podaje adres kopiarni.

  • 224. Data: 2005-03-19 16:18:39
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    witek napisał(a):
> [...]
    [8<]
    > Gdzieś mi chodzi po głowie, ale nie wiem w którym paragrafie, że sąd ma
    > prawo zarządać haseł potrzebnych do odczytania informacji.

    Nie wchodząc w szczegóły - same hasła nic nie dadzą, czy wówczas może
    prokurator zarządać oddania całego komputera?

    > Odmowa ich podania też gdzieś tam pod coś dodatkowo podpada.

    A jak sprzedałem maszyne?

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 225. Data: 2005-03-19 16:22:07
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał:

    > ZTCW nie masz racji.

    Tak mi powiedział miły Pan "biegły" przeszukujący dyski w kafejce
    internetowej. Dodal tez, ze sie mozna potem z tego tlumaczyc, tnz.
    jezeli faktycznie klient zainstalowal i wtedy "bic nie beda". Co
    jednak wlascicielowi z tego, jak i tak bez dyskow ciezko biznes
    prowadzic :\

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 226. Data: 2005-03-19 16:36:59
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:d1g7g2$h3$1@opal.futuro.pl...

    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^

    > Jezu! Taż sam piszesz, że w wypadku podejrzenia. PODEJRZENIA!
    [8<]
    > NIELEGALNE kopiowanie programów jest przestępstwem

    Nie sądziłem, że kopiowanie programu jest zagrożeniem życia lub zdrowia.
    Chociaż w sumie, spiracisz -> programista nie dostanie kasy -> nie
    będzie miał na piwo -> podupadnie na zdrowiu. No tylko to mi nie wygląda
    na bezpośrednie zagrożenie ;]

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 227. Data: 2005-03-19 17:20:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie sądziłem, że kopiowanie programu jest zagrożeniem życia lub zdrowia.

    Zazwyczaj nie jest. Ale mowa jest o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
    nie zaś morderstwa.

  • 228. Data: 2005-03-19 18:38:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 18 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d1ff3l$ctf$1@inews.gazeta.pl:

    > ODwracam. Jak rozumiem Ty radia nie masz, więc wynik przeszukania jest
    > negatywny.
    To ja sobie zakręcę, jak LW o 360 ;)))
    I dziś, i jutro, i we wtorek i co dwa dni - negatywny.
    Ile razy tak może być?

    Zakładam, że za każdym razem były _uzasadnione_ podej-rzenia...

    --
    pozdro
    poreba

  • 229. Data: 2005-03-20 03:28:17
    Od: friend <i...@i...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Domysły i gdybania, to nie podejrzenia.
    >
    > NIELEGALNE kopiowanie programów jest przestępstwem

    ale nie kwalifikujacym do naruszania miru domowego.

> [...]
    > Zwłaszcza, jak namiary na kopiarnię
    > wypływają z jakiś dynamicznych działań, załóżmy zatrzymano sprzedającego na

    Czyli kiedy powiem kraweznikowi ze na mojej dzialce jest zakopany trup
    to on ma prawo skopac mi ogrodek "na legitymacje". Bardzo dobrze, wiosna
    idzie. Ktory komisariat ma najwiekszych osilkow?

  • 230. Data: 2005-03-20 03:41:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    friend wrote:

    > Czyli kiedy powiem kraweznikowi ze na mojej dzialce jest zakopany trup
    > to on ma prawo skopac mi ogrodek "na legitymacje". Bardzo dobrze, wiosna
    > idzie. Ktory komisariat ma najwiekszych osilkow?

    - Centralne Biuro Śledcze, słucham...
    - Kciołem podać, co Jontek Pipciuś Przepustnica chowie w sągu drzewa...
    Marychuane!!!
    - Dziękujemy za zgłoszenie, zajmiemy się tym.

    Następnego dnia w obejściu Przepustnicy zjawia się grupa agentów CBŚ.
    Rozwalają stos drewna, każdy klocek precyzyjnie rozszczepiają siekierką,
    ale grassu ani śladu.
    Po kilku godzinach, wymamrotawszy niewyraźne przeprosiny, odjeżdżają.
    Stary Przepustnica patrzy w zadumie to na drogę, którą odjechali, to na
    stos drewna.
    Nagle słyszy telefon. Wzrusza ramionami,wchodzi do chałupy, odbiera.

    - Hej Jontek! Stasek mówi. Byli u ciebie z Cebeesiu?
    - Ano byli. Tela co pojechali.
    - Drzewa ci narąbali?
    - A narąbali.
    - Syćkiego nojlepsego we dniu urodzin!