  • 21. Data: 2007-01-17 12:27:49
    Temat: Re: Kontrole softu - pytanie
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    scream wrote:

    > Właśnie to. Lobby softwarowe podchwyciło temat dawno temu przy okazji
    > likwidacji sporej grupy "piratów" i teraz co jakiś czas gazetki raczą nas
    > artykułami o tym, że źli policjanci chodzą po domach uczciwych ludzi i
    > sprawdzają legalność Windowsów. Śmiechu warte.

    A właściciele lokalnych sklepów komputerowych tylko zacierają ręce i
    zamawiają spore zapasy Windowsów :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 22. Data: 2007-01-17 17:11:17
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

> [...]
    > artykułami o tym, że źli policjanci chodzą po domach uczciwych ludzi i
    > sprawdzają legalność Windowsów. Śmiechu warte.

    No, niestety... Zanim się obśmiejesz, warto zadać sobie trud sprawdzenia
    takich informacji, żeby inni nie musieli się śmiać z Ciebie... ;)

    Jeśli chcesz, mogę podać Ci nr do KMP, która te naloty przeprowadza. W ręku
    miałam oryginalny papier, z którym chodzą.

    Nie są to naloty ogólne, na wszystkich komputerowców w stutysięcznym
    mieście, w którym mieszkam. Po prostu podczas kontroli w pewnej firmie
    komputerowej, ktoś się zainteresował, że właściciel przewala komputery na
    tony (zdaje się, że najtańsza firma w mieście - połowa "komunijnych" pewno
    od niego pochodzi) a nie sprzedaje w ogóle OS. Zatem policja poszła z
    nakazami do klientów tej firmy. Przeszukania nie odbywały się (bo nie wiem
    czy jeszcze trwają) przeciwko właścicielom komputerów tylko niby w sprawie
    tamtego właściciela firmy. Scenariusz był ten sam. Pukano, wchodzono,
    szukano nalepki. Jeśli delikwent miał nalepkę i odpowiednie papiery na to,
    smutni panowie sporządzali notatkę, że wszystko gra i wychodzili. Jeśli nie
    było nalepki, to komputer był zabezpieczany na komedzie, gdzie dopiero
    dokładnie przeczesywano jego zawartość. I tak oto problem właściciela jednej
    firmy komp. stał się problemem wielu jego klientów... Legalny Win załatwiał
    sprawę. I rzeczywiście obroty wzrosły ;)

    http://www.jasnet.pl/ - to link do serwisu miejskiego. W dziale "wydarzenia"
    są komunikaty, a wśród 7 z nich jest jeden KMP na temat tego, że to oni, a
    nie - złodzieje (jak ktoś sugerował w tym serwisie) zabierają komputery. Jak
    można podejrzewać po dacie komunikatu, w tej sprawie ciągle jeszcze się coś
    dzieje.

    Więcej wiary w dziennikarzy ;)

    pozdrawiam

    Monika

  • 23. Data: 2007-01-17 17:12:46
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Sam jesteś ćwok. A izolować to należy takich idiotów którzy wierzą w każdą
    > bajeczke jaką im sie podsunie. Nie ma czegoś takiego jak "kontrole
    > oprogramowania" czy "policyjne trójki, policjant, prokurator, BSA" czy
    > "policjant z nakazem wypełnianym na miejscu" itp itd. Aż żal dupe ściska
    > jak sie widzi że całe rzesze idiotów w to wierzą i trzęsą tyłkiem. I
    > jeszcze wyzywają od ćwoków jak im sie zwróci uwagę.

    A jak okaże się, że są, to napiszesz tu, żeś ćwok ? ;) Możesz też odszczekać
    :D

    pozdrawiam ;)

    Monika

  • 24. Data: 2007-01-17 17:25:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Idiom napisał(a):

> [...]
    > firmy komp. stał się problemem wielu jego klientów... Legalny Win załatwiał
    > sprawę. I rzeczywiście obroty wzrosły ;)

    Znaczy się wg. polskiej policji wingroza to obowiązkowy system
    operacyjny i inne są nielegalne? ;->

    Ja mam linuxa - bez naklejek... Mam się bać, czy nakleić sobie cokolwiek
    błyszczącego? Gdzieś mam znaczek pocztowy z kologramem... ;->

  • 25. Data: 2007-01-17 18:21:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 18:12:46 +0100, Idiom napisał(a):

    > A jak okaże się, że są, to napiszesz tu, żeś ćwok ? ;) Możesz też odszczekać

    Tak, wtedy publicznie sie do tego przyznam. Ale pierw musi sie okazać, że
    są.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2007-01-17 19:33:45
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    wiadomości news:lo2284-dll.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ja mam linuxa - bez naklejek... Mam się bać, czy nakleić sobie cokolwiek
    > błyszczącego? Gdzieś mam znaczek pocztowy z kologramem... ;->

    Ależ czego masz się bać ? ;) Smutni panowie wezmą Twój kompek, sprawdzom, że
    nie ma tam żadnego spiraconego oprogramowania i dostaniesz z powrotem, bez
    negatywnych konsekwencji ;)

    Oj, Andrzej, Andrzej albo nie doczytałeś do końca albo sie coś nie
    zrozumiało ;)

    pozdr

    Monika

  • 27. Data: 2007-01-17 19:36:10
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Tak, wtedy publicznie sie do tego przyznam. Ale pierw musi sie okazać, że
    > są.

    Podałam Ci linka, pod linkiem znajdziesz komunikat stosownej KMP oraz (jak
    tylko umiesz poszukać) nr telefonu do komendy. Jutro tam zadzwonisz,
    powiesz, żeś redaktor Scream z miesięcznika "Format Twój Komputer" albo coś
    w ten deseń i zapytasz czy jest prawdą, jakoby...

    A potem rozniesie się po p.s.p głos jakoby trąby jerychońskiej ;)

    pozdrawiam :)

    Monika

  • 28. Data: 2007-01-17 19:36:58
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ czego masz się bać ? ;) Smutni panowie wezmą Twój kompek, sprawdzom

    O, matko! aż sama się załamałam ;)

  • 29. Data: 2007-01-17 19:41:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 20:36:10 +0100, Idiom napisał(a):

    > Podałam Ci linka, pod linkiem znajdziesz komunikat stosownej KMP

    A gdzie ten link Moniko? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 30. Data: 2007-01-17 20:54:34
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > A gdzie ten link Moniko? :)

    W moim drugim poście, w innym odgałęzieniu tego wątku, wraz z dokładną
    informacją jak wygląda sprawdzanie i skąd policjanci wiedzieli gdzie uderzyć
    :)

    Poszukaj dokładnie w wątku, a bez wątpienia znajdziesz, tak jak znalazł np.
    Andrzej :)

    Choć myślę, że jak poczytasz te informacje, klikniesz w link, to już dzwonić
    nawet nie będziesz musiał ;)

    pozdr :)

    Monika