  • 1. Data: 2007-01-15 21:35:46
    Temat: Działalność Gospodarcza - samozatrudnienie
    Od: "Charlie" <charlie@@@@@go2.pl>

    Witam,
    czy ktos moze wie (zna sposob) w jaki mozna obejsc nowe przepisy o DG
    kwalifikujace ta DG jako etat??
    Wlasnie tak pracuje i mi sie podoba. Ale szef sie wystraszyl i zamierza
    przeniesc wszystkich handlowcow na etaty - oczywiscie z mniejszym
    wynagrodzeniem.
    Pozdrawiam, Charlie

  • 2. Data: 2007-01-16 08:23:29
    Temat: Re: Działalność Gospodarcza - samozatrudnienie
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Wlasnie tak pracuje i mi sie podoba. Ale szef sie wystraszyl i zamierza
    > przeniesc wszystkich handlowcow na etaty - oczywiscie z mniejszym
    Słabo na razie z tymi obejciami bo nie ma orzecznictwa w tych sprawach a
    ustawa wydaje sie bardzo szczelna.
    Co do Twojego Szefa, to nie on będzie miał problem tylko Ty. Przychody i
    dochody które osiągniesz z tytułu samozoatrudnienia nie zostaną
    zakwalifikowane jako przychód z DG, więc automatycznie stracisz prawo do
    odliczenia KUP, rozliczania vat, ewentualnych leasingów itd.
    Wszystko to będziesz musiał zwrócić, nadpłacić, wyrównać i oddać.
    Mój znajomy prawnik który jest radcą kilku duzych spółek takich jak jedna z
    hut, duże centrum handlowe etc stwierdził że w świetle samej utsawy nie ma
    za bardzo możliwości manewru poza stworzeniem dużej fikcyjnej papierologii
    (która może być i tak nie uznana przez US w przypadku kontroli). U jego
    klientów np członkowie zarządów to pracownicy kontraktowi mający w ramach DG
    uruchomione leasingi na luksusowe dobra. W świetle ustawy będą
    samozatrudnieni i w przypadku "przyłapania" będą mieli odpowiednie
    postępowania z US. Wiele firm po prostu przechodzi na umowy o pracę.
    Kto głosował na PiS a jest w takiej sytuacji niech teraz mu podziękuje. Mamy
    socjalizm - państwo wie lepiej co dla obywatela dobre i tak sobie brniemy w
    coraz większe bagno w tym naszym wesołym państewku....
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-01-16 08:31:33
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > odliczenia KUP, rozliczania vat, ewentualnych leasingów itd.
    > Wszystko to będziesz musiał zwrócić, nadpłacić, wyrównać i oddać.
    Hmm, ale jak nie ma DG to co ma ? Jak beda zakwalifikowane te przychodu ?

    Daniel

  • 4. Data: 2007-01-16 08:45:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 09:23:29 +0100, Jackare napisał(a):

    > Co do Twojego Szefa, to nie on będzie miał problem tylko Ty. Przychody i

    Tu się mylisz. To firma będzie odpowiadać za nieopdprowadzanie zaliczek na
    podatek dochodowy i składek ZUS.

  • 5. Data: 2007-01-16 12:03:11
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Hmm, ale jak nie ma DG to co ma ? Jak beda zakwalifikowane te przychodu ?

    jako stosunek pracy, może się da wybronić na jakąś umowę cywilnoprawną.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2007-01-16 12:43:23
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > jako stosunek pracy, może się da wybronić na jakąś umowę cywilnoprawną.

    To jak stosunek pracy to co on ma oddawac w swietle poprzednich ?

> [...]
    >prawo do odliczenia KUP, rozliczania vat, ewentualnych leasingów itd.
    > Wszystko to będziesz musiał zwrócić, nadpłacić, wyrównać i oddać."

    Przeciez KUP czy naliczony VAT sa jedynie podstawa do odlicznie naleznego
    podatku i naleznego VAT'u. Skoro nie bylo DG tylko umowa o prace to nie bylo
    naleznego podatku do zaplacenia przez czlowieka z "DG" jak i naleznego vatu.
    Podatki, w postaci zaliczki mial zaplacic pracodawca i to jego US bedzie
    sciagac. Mysle sie gdzies w moim rozumowaniu ?

    Daniel

  • 7. Data: 2007-01-16 16:26:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > naleznego vatu. Podatki, w postaci zaliczki mial zaplacic pracodawca i to
    > jego US bedzie sciagac. Mysle sie gdzies w moim rozumowaniu ?

    Ale to nie pracodawca prowadził DG i rozliczenia z tytułu jej prowadzenia
    (zresztą w świetle nowych przepisów nie uznawane za rozliczenia z tyt.
    prowadzenia DG). Nowe przepisy są wymierzone przede wszystkim w
    samozatrudnionych a nie w ich kontrahentów. Samozatrudniony musi przede
    wszystkim dowieść ze prowadzi DG na własne ryzyko i na własną
    odpowiedzialność, czyli ponosi rzeczywiste koszty z tyt prowadzenia DG oraz
    odpowiada za przedmiot swojej pracy, nie pracuje pod kierownictwem i
    kontrolą "kontrahenta" itd.
    W przypadku kontroli US na pierwszy ogień pójdą osoby wystawiające faktury
    jednemu podmiotowi, na stałe kwoty, w stałęj rocznie lieczbie dokumentów...
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2007-01-16 19:44:55
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "Jackare" <j...@i...pl>

    > W przypadku kontroli US na pierwszy ogień pójdą osoby wystawiające faktury
    > jednemu podmiotowi, na stałe kwoty, w stałęj rocznie lieczbie
    dokumentów...

    Ciekawe jak na to wpadna..;-)))
    pozdr.czes

  • 9. Data: 2007-01-17 09:44:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Ciekawe jak na to wpadna..;-)))
    > --

    jeżeli ktoś pracuje przez dłuższy czas w ten sposób to :
    roczne rozliczenie PIT będzie miało podobne wartości przychodów
    miesiecznie rozliczenie vat będzie powtarzalne co do wysokości rozrachunków
    Zaliczki miesięczne na PIT będą podobne - w ciągu roku mogą być takie same

    Czy to takie trudne ?
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2007-01-17 10:23:48
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    From: "Jackare" <jacek.leszczuk@

> [...]
    rozrachunków
    > Zaliczki miesięczne na PIT będą podobne - w ciągu roku mogą być takie same

    I owszem.
    Badanie rocznych deklaracji to lata...
    Robienie analiz porownawczych to potrzeba odpowiednich programow, ktorych
    wdrozenie, zapewne, kosztowaloby kilkadziesiat milionow i trwaloby lata -
    jak w znanych przypadkach.
    Gdyby rzecz dotyczyla 10 klientow i jendego komputera, to zgoda. Tu mamy
    dziesiatki tysiecy dokumentow do przegladania, sprawdzania, porownywania i
    setki komputerow.
    Oczywiscie, mozna zatrudnic kolejne setki, czy tysiace przegladaczy
    deklaracji...

    Na to wszystko jest prosta rada. Wystawiac faktury nieregularnie na rozne
    kwoty...;-)))) Szukac kosztow.

    Ze tez panstwo zmusza obywatela do takich kombinacji.
    pozdr.czes