  • 31. Data: 2007-01-17 20:56:05
    Temat: Re: Kontrole softu - pytanie
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    news:1f281icqfyc7d.zjgfztwji85o$.dlg@40tude.net...

    > A gdzie ten link Moniko? :)

    A, co mi tam ;) Lubię Cię, to nawet Ci znalazłam mój post na Onecie ;)

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=43805722

    żebyś nie musiał szukać tutaj ;)

    pozdr

    Monika

  • 32. Data: 2007-01-17 21:01:06
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > A gdzie ten link Moniko? :)

    A tu, już czysto rozrywkowo - tekst z "DZ"
    http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/672892.htm

  • 33. Data: 2007-01-17 21:20:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 22:01:06 +0100, Idiom napisał(a):

    > A tu, już czysto rozrywkowo - tekst z "DZ"
    > http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/672892.htm

    To jest właśnie klasyczny przykład takiego tekstu o jakich pisałem :)
    Zwykłe straszenie. Zastanów się na jakiej podstawie prokurator mógłby wydać
    postanowienie o przeszukaniu danego lokalu? Gdyby prawdą było, że w
    oprogramowaniu Microsoftu są jakieś mechanizmy które dają im namiary na
    ludzi używających pirackich kopii, to byłoby o tym wiadomo już dawno temu.
    Z dwóch powodów: po pierwsze windows XP (obecnie najpopularniejszy system)
    jest na rynku od kilku lat a przypadków takich jak w artykule jest
    niewiele; po drugie są osoby które monitorują to co robi ich system i one
    dawno by to wykryły, skoro wykryły już setki dziur w tym systemie, znają
    dokładnie mechanizmy działania i cały system na wylot. Kolejna sprawa, że
    jakoś nigdy podobny przypadek nie zdarzył się w dużym mieście, jak Gdańsk,
    Katowice, Kraków, Wrocław czy Warszawa. Dlaczego? Sprawa jest prosta -
    policja zapewne ma informacje o kimś kto rozprowadza nielegalny soft. A kto
    to może być? Np. lokalny "pirat" albo sklep komputerowy (w małych
    miejscowościach nie ma ich zbyt wiele). W ten sposób docierają do ludzi z
    nielegalnymi Windowsami :) Policja faktycznie może mieć informacje o tym od
    Microsoftu... Z infolinii BSA :)))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 34. Data: 2007-01-17 21:30:12
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Idiom wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:lo2284-dll.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ależ czego masz się bać ? ;) Smutni panowie wezmą Twój kompek, sprawdzom, że
    > nie ma tam żadnego spiraconego oprogramowania i dostaniesz z powrotem, bez
    > negatywnych konsekwencji ;)
    >
    > Oj, Andrzej, Andrzej albo nie doczytałeś do końca albo sie coś nie
    > zrozumiało ;)

    Chyba to Ty nie bardzo zrozumiałaś. Generalnie naklejka na obudowie jest
    dowodem tylko i wyłącznie na to, że ktoś taką naklejkę nakleił. Bo
    stosowanie przez smutnych panów równoważności "naklejka" <=> "legalne
    oprogramowanie" jest jawnym pogwałceniem konstytucyjnej zasady równości
    wobec prawa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 35. Data: 2007-01-17 21:33:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    scream wrote:

    > Kolejna sprawa, że jakoś nigdy podobny przypadek nie zdarzył się w
    > dużym mieście, jak Gdańsk, Katowice, Kraków, Wrocław czy Warszawa.
    > Dlaczego? Sprawa jest prosta -

    Dlatego, że jak powiedzą że kontrole są np. we Wrocławiu, to jest n
    sklepów sprzedających Windows'y, i zyski dla pojedynczego będą mało
    zauważalne. Za to w takich np. 20 tysięcznych miasteczkach sklepów
    komputerowych jest mniej :)

  • 36. Data: 2007-01-18 00:54:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Idiom napisał(a):

    > Ależ czego masz się bać ? ;) Smutni panowie wezmą Twój kompek, sprawdzom, że
    > nie ma tam żadnego spiraconego oprogramowania i dostaniesz z powrotem, bez
    > negatywnych konsekwencji ;)

    Tia, a każdy Murzyn za kierownicą drogiego samochodu powinien być za
    każdym razem zabierany "na dołek" do kontroli - bo pewnie kieruje
    kradzionym samochodem... Ale jeśli nie ukradł, to czego ma się bać...

    Teraz łapiesz, w czym problem?

  • 37. Data: 2007-01-18 01:24:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 20:33:45 +0100, Idiom napisał(a):

    > Ależ czego masz się bać ? ;) Smutni panowie wezmą Twój kompek, sprawdzom, że
    > nie ma tam żadnego spiraconego oprogramowania i dostaniesz z powrotem, bez
    > negatywnych konsekwencji ;)

    Tyle tylko, że takie sprawdzanie może potrwać. Przy sprzyjających wiatrach
    pewnie ze 3 miesiące. Czekam tylko aż ktoś, kto wykorzystuje komputer do
    pracy, pozwie policje o odszkodowanie za czas kiedy był tego komputera
    pozbawiony. Jak im przyjdzie zapłacić paredziesiąt tysięcy, to może
    opracują jakąś normalną procedurę.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 38. Data: 2007-01-18 05:01:30
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

> [...]
    > wydać
    > postanowienie o przeszukaniu danego lokalu?

    Proponuje zadzwonic i zapytac ;)

    A mówiąc serio - gdyby było tak jak mówisz, że policja idzie po piracie
    rozprowadzającym oprogramowanie, to trafiałaby tylko do ludzi, którym on
    sprzedawał. A trafiali do ludzi, którzy kupili w firmie X komputer, a w
    firmie Y - Windows i odchodzili z niczym (bo nie sprawdzali całego softu na
    miejscu) i trafiali do ludzi, którzy komputer kupili w firmie X i mieli tam
    Linuksa (a w życiu nie mieli Win). Jedynym wspólnym mianownikiem był zakup
    komputera w firmie X.

    pozdrawiam

    Monika

  • 39. Data: 2007-01-18 05:11:23
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    wiadomości news:11t284-ebo.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    > każdym razem zabierany "na dołek" do kontroli - bo pewnie kieruje
    > kradzionym samochodem... Ale jeśli nie ukradł, to czego ma się bać...

    Oczywiście, że łapię w czym problem, ale dopóki osoby mające zainstalowanego
    Linuxa będą w dramatycznej mniejszości - tak będzie.

    To tak samo, jakby w jakimś kraju 90% Murzynów jeździło kradzionymi
    samochodami, a 10% - niekradzionymi.

    A niestety, tak jest, że biorąc losowo 10 komputerów z domów, łatwiej trafić
    na 10 z nielegalnym windowsem niż na sytuację, gdy w 9 będzie win, a jeden
    będzie miał tylko linuxa :( Wiem, że pewno teraz mnie zakrzyczycie, ale tak
    niestety jest - np. w moim prowincjonalnym mieście. Choć sama mam Debiana w
    kompie, to i tak do wielu spraw używam wyłacznie Win (np. do niusów, bo mi
    się cholera, czytnika nie chce konfigurować ;) )

    pozdr

    Monika

  • 40. Data: 2007-01-18 05:26:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2007 06:01:30 +0100, Idiom napisał(a):

    > (...) Jedynym wspólnym mianownikiem był zakup
    > komputera w firmie X.

    Dla mnie to logiczne, że firma X sprzedawała/instalowała nielegalny soft i
    policja dzięki temu miała podstawy aby sprawdzić klientów owej firmy. Nie
    ma mowy o przypadkowych czy wyrywkowych kontrolach, tak jak piszą niektóre
    media.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl