  • 1. Data: 2007-01-15 21:33:06
    Temat: Czy płacić SM za rachunki poprzedniego właściciela?
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Czy taki zapis w regulaminie planowania i rozliczania eksploatacji
    spółdzielni mieszkaniowej jest skuteczny?
    "§ 55
    W przypadku dokonania zbycia prawa do lokalu, prawa i obowiązki
    wynikające z wszelkich
    indywidualnych rozliczeń przechodzą na nabywcę w dniu nabycia prawa do
    lokalu".
    Czy to znaczy,że jeśli kupię mieszkanie spółdzielcze własnościowe ( a
    raczej prawo do niego) to muszę pokryć rachunek za zużytą wodę i
    ogrzewanie, którego nie zapłacił sprzedawca?
    A co jeśli nie ma takiego zapisu w regulaminie? Czy nadal SM skutecznie
    może żądać zapłaty?

  • 2. Data: 2007-01-15 21:52:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2007 22:33:06 +0100, wombi napisał(a):

    > Czy taki zapis w regulaminie planowania i rozliczania eksploatacji
    > spółdzielni mieszkaniowej jest skuteczny? (...)

    Absolutnie. SM ma roszczenie do poprzedniego właściciela, Ty nie możesz
    odpowiadać za jego długi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-01-15 21:58:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > Absolutnie. SM ma roszczenie do poprzedniego właściciela, Ty nie możesz
    > odpowiadać za jego długi.

    dlaczego nie?

    KG

  • 4. Data: 2007-01-15 22:37:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2007 22:58:59 +0100, kam napisał(a):

    > dlaczego nie?

    No jeśli sie zgodzi i dobrowolnie przyjmie na siebie takie zobowiązanie, to
    tak. W przypadku takim jak opisany chyba nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-01-16 16:32:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > No jeśli sie zgodzi i dobrowolnie przyjmie na siebie takie zobowiązanie, to
    > tak. W przypadku takim jak opisany chyba nie.

    pytanie jaki charakter ma regulamin spółdzielni...
    i czy nie przyjął...

    KG

  • 6. Data: 2007-01-16 19:11:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Absolutnie. SM ma roszczenie do poprzedniego właściciela, Ty nie możesz
    > odpowiadać za jego długi.

    Z tym "absolutnie", to się nie zgodzę. Jest to kwestia umowy stron. Jeśli
    nabywca lokalu chce przejąć te zobowiązania, a SM jako wierzyciel zgodę wyraża,
    to nie widzę powodu, by tak nie było. Kwestią otwartą pozostaje, czy może się to
    odbyć poprzez umieszczenie zapisu w regulaminie spółdzielni.

    Mieszkanie kupowałem dawno, a nie chce mi się wertować ustaw. Ale coś mi świta,
    że to jest tak, ze najpierw się kupuje mieszkanie na rynku wtórnym, a potem
    staje się członkiem spółdzielni. W tej sytuacji uważam, że nabywca nie ma
    obowiązku zapoznawania się z regulaminem spółdzielni. Zatem dla ważności takiego
    przelewu wierzytelności koniecznym by było wyrażenie woli przez nabywcę, nie zaś
    dorozumiana zgoda wynikająca z zapisu w regulaminie.

    poza tym taki zapis w regulaminie spółdzielni dość szybko może spowodować
    poważne zamieszanie. Z reguły w aktach notarialnych są zapisy, że lokal jest
    wolny od roszczeń osób trzecich. No i tu nagle sie okazuje, że sprzedawca
    oszukał (często nieświadomie), bo winny był spółdzielni 10 groszy za rozliczenie
    wody.