    From: "Idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrole softu - pytanie
    Date: Wed, 17 Jan 2007 18:11:17 +0100

    news:ukigfx1rteb2$.htd51gqyio2c.dlg@40tude.net...
    > Właśnie to. Lobby softwarowe podchwyciło temat dawno temu przy okazji
    > likwidacji sporej grupy "piratów" i teraz co jakiś czas gazetki raczą nas
    > artykułami o tym, że źli policjanci chodzą po domach uczciwych ludzi i
    > sprawdzają legalność Windowsów. Śmiechu warte.

    No, niestety... Zanim się obśmiejesz, warto zadać sobie trud sprawdzenia
    takich informacji, żeby inni nie musieli się śmiać z Ciebie... ;)

    Jeśli chcesz, mogę podać Ci nr do KMP, która te naloty przeprowadza. W ręku
    miałam oryginalny papier, z którym chodzą.

    Nie są to naloty ogólne, na wszystkich komputerowców w stutysięcznym
    mieście, w którym mieszkam. Po prostu podczas kontroli w pewnej firmie
    komputerowej, ktoś się zainteresował, że właściciel przewala komputery na
    tony (zdaje się, że najtańsza firma w mieście - połowa "komunijnych" pewno
    od niego pochodzi) a nie sprzedaje w ogóle OS. Zatem policja poszła z
    nakazami do klientów tej firmy. Przeszukania nie odbywały się (bo nie wiem
    czy jeszcze trwają) przeciwko właścicielom komputerów tylko niby w sprawie
    tamtego właściciela firmy. Scenariusz był ten sam. Pukano, wchodzono,
    szukano nalepki. Jeśli delikwent miał nalepkę i odpowiednie papiery na to,
    smutni panowie sporządzali notatkę, że wszystko gra i wychodzili. Jeśli nie
    było nalepki, to komputer był zabezpieczany na komedzie, gdzie dopiero
    dokładnie przeczesywano jego zawartość. I tak oto problem właściciela jednej
    firmy komp. stał się problemem wielu jego klientów... Legalny Win załatwiał
    sprawę. I rzeczywiście obroty wzrosły ;)

    http://www.jasnet.pl/ - to link do serwisu miejskiego. W dziale "wydarzenia"
    są komunikaty, a wśród 7 z nich jest jeden KMP na temat tego, że to oni, a
    nie - złodzieje (jak ktoś sugerował w tym serwisie) zabierają komputery. Jak
    można podejrzewać po dacie komunikatu, w tej sprawie ciągle jeszcze się coś
    dzieje.

    Więcej wiary w dziennikarzy ;)

    pozdrawiam

    Monika