  • 1. Data: 2007-01-16 09:10:45
    Temat: Zbigniew Ziobro, nagana dla prokuratora ktory nie zastosowal aresztu
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    (pytam jak najbardziej powaznie)

    Czy publiczne wyrazenie dezaprobaty dla decyzji prokuratora i
    zapowiedzenie postepowania dyscyplinarnego mozna traktowac jako
    publiczne pochwalenie przestepstwa w rozumieniu art 255 ust 3 kk ?
    Skoro wyraza dezaprobate dla takiego dzialania, to logicznym jest ze
    uwaza iz dzialanie przeciwstawne jest sluszne, tyle ze dzialajac inaczej
    prokurator naruszyl by przepisy KpK przekraczajac tym samym swoje
    upraniewnia.
    Krotkie uzasadnienie.

    1. Nozownicy sami sie zglosili, nie bylo mowy o tym ze byli karani
    wczesniej, moge wiec wywnioskowac stad ze 8 lat nie dostana, 8 lat to
    GORNA granica przestepstwa o ktore zostali oskazreni >udzial w bojce z
    uzyciem niebezp. narzedzia' < , odpada wiec przeslanka stosowania
    aresztu ktora wymaga min. 8 lat odsiadki (jezeli istnieje duze
    prawdopodobienstwo ze zostana skazani na 8 w gore, lub zapadl wyrok w
    sadzie I instancji - przynajmniej 3 lata).

    2. Matactwo nie wchodzi w gre, zostali przesluchani, po z atym na
    matactwo nalezy miec dowody, nie moze to byc abstrakcyjne zakladanie (i
    tu moge sie powolac na ksiazke Sedziego Grajewskiego)

    3. Nie wchodzi tez w gre (nie mozna przeciez abstrakcyjnie zakladac, a
    incydent byl jednorazowy) przeslanka mowiaca o tym ze mozna zamknac
    jezlei istnieje uzasadniona obawa, że oskarżony, któremu zarzucono
    popełnienie zbrodni lub umyślnego występku, popełniprzestępstwo
    przeciwko życiu, zdrowiu lub bezpieczeństwu powszechnemu, a zwłaszcza
    gdy popłnieniem takiego przestępstwa groził.

    Czy mozna wobec tego zalozyc ze Zbigniew Z. popelnil pzestepstwo
    publicznego pochwalenia przekroczenia uprawnien przez prokuratora w tym
    zakresie?

    Sowiecki Agent

  • 2. Data: 2007-01-16 09:14:06
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    ps.

    "Pochwalanie przestepstwa moze polegac na pochwalaniu konretnego
    popelnionego juz czynu przestepnego ( np kradziezy dokonanej przez
    X-a)lub na wyrazaniu aprobaty popelniania przestepstw sformulowanej
    abstrakcyjnie, np przez twierdzenie ze dokonywanie kradziezy jest godne
    pochwaly i podziwu"
    Gardocki

  • 3. Data: 2007-01-16 09:28:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > Czy mozna wobec tego zalozyc ze Zbigniew Z. popelnil pzestepstwo
    > publicznego pochwalenia przekroczenia uprawnien przez prokuratora w tym
    > zakresie?

    Ziobro to przede wszystkim popełnia przestępstwo bycia niekompetentnym
    przydupasem kaczorków, starającym się tanimi zagraniami "pod publiczkę"
    podreperować sypiącą się na wszystkie strony reputację pisuarów...

  • 4. Data: 2007-01-16 10:19:51
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ziobro to przede wszystkim popełnia przestępstwo bycia niekompetentnym
    > przydupasem kaczorków, starającym się tanimi zagraniami "pod publiczkę"
    > podreperować sypiącą się na wszystkie strony reputację pisuarów...

    uwazaj nad forma 'wyrazenia opinii', ponoc msciwy jest :) a po co dawac
    pretekst.

  • 5. Data: 2007-01-16 11:41:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Sowiecki Agent napisał(a):

    > Czy mozna wobec tego zalozyc ze Zbigniew Z. popelnil pzestepstwo
    > publicznego pochwalenia przekroczenia uprawnien przez prokuratora w tym
    > zakresie?

    Nie można.
    Ale głupot mówił strasznie dużo.
    Najgłupsze było to że mówił że prokurator z zakopanego postąpił źle, że
    nie wystąpił o areszt i z tego powodu zrobią mu nie wiadmo co, a jak
    padło pytanie o dziennikarza czy wystąpią o ten areszt teraz, to
    powiedział że nie. Czyli wcześniej był to błąd, a teraz już nie jest :)

    Ale nie wiem czy wiecie że pan geniusz dał nowe wytyczne do prokuratury
    w zakresie kar - za jazdę po pijanemu rowerem prokurator nie może teraz
    żądać mniej niż 5 lat zakazu prowadzenia pojazdów, a jeśli sąd orzeknie
    inaczej to musi składać apelację.

    --
    @2007 Johnson

  • 6. Data: 2007-01-16 18:51:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w wiadomości

    > Czy mozna wobec tego zalozyc ze Zbigniew Z. popelnil pzestepstwo publicznego
    > pochwalenia przekroczenia uprawnien przez prokuratora w tym zakresie?

    Nie, zdecydowanie nie.

    1) Z faktu, że Minister postanowił sprawdzić, czy działania prokuratora były
    właściwe nie wynika wcale, że te działania były niewłaściwe. Podniesione przez
    Ciebie argumenty będą przecież przedmiotem tego postępowania. Równie dobrze
    rozpatrujący może uznać, że prokurator miał rację. Oczywiście media o tym już
    nie napiszą, bo co to za news, że prokurator działał zgodnie z prawem?

    2) Prokurator nie jest organem decyzyjnym w sprawie tymczasowego aresztowania,
    toteż żeby nie wiem co, to przekroczyć swych uprawnień tutaj nie mógł. Wniosek
    rozpatruje już od dłuższego czasu sąd, więc wniosek prokuratora niczym tutaj nie
    skutkował.

    Ale przy okazji bardzo mi się nie podoba ręczne sterowanie prokuratorami przez
    Ministra. już kiedyż w tym państwie mieliśmy prokuratorów i sędziów, którzy
    wykonywali polecenia "z góry" i jak wiadomo niekoniecznie było to właściwe
    rozwiązanie. Dziwię się osobiście, że ten - właśnie ten - Rząd o tym nie
    pamięta.

  • 7. Data: 2007-01-16 19:34:13
    Temat: Re: Zbigniew Ziobro, nagana dla prokuratora ktory nie zastosowal
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie bardzo dziwi Twoje zdziwienie...

    Czemu? nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem obecnego rządy, tym nie mniej
    kilka spraw udało im się wyprowadzić na właściwy kierunek. kilka inny zaplątali,
    ale tak to już jest. Tak, czy siak - choćby z przyczyn czysto propagandowych -
    działania zmierzające do sterowania wymiarem sprawiedliwości od góry moim
    zdaniem powinny być ograniczane.

  • 8. Data: 2007-01-16 20:14:25
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2007-01-16 20:41:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Czemu? nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem obecnego rządy, tym nie
    > mniej kilka spraw udało im się wyprowadzić na właściwy kierunek.

    No nie żartuj z poważnych rzeczy. Jak właściwy kierunek?

    --
    @2007 Johnson

  • 10. Data: 2007-01-16 21:23:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No nie żartuj z poważnych rzeczy. Jak właściwy kierunek?

    Zaszlibyśmy z prawa na politykę. Nie przesadzajmy. Kilka rzeczy z pożytkiem dla
    ogółu wyprostowali. nie pisze akurat o prawie, tylko ogólnie.