  • 31. Data: 2012-01-14 22:19:30
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    > Lubisz pyskówki? Do moich wyjaśnień się nie ustosunkowałeś. Wyobraź
    > sobie że osiągnąłeś wiek emerytalny w 1988 roku i wyjechałeś do USA BAnk
    > Polski ludowej przelewa Ci co miesiąc parę dolców. kogo pozwiesz? rząd
    > usa? Rząd ludowej Polski? Wiekszośc życia przepracowałeś za bilety NBP
    > to adekwatnie dostaniesz... Trzeba było albo nie pracować albo w Polsce
    > nie pracować. Pracowałeś tak jak my wszyscy bo wydawało Ci się to
    > słuszne (przynajmniej na początku) jak każdemu z nas. Ale zrozum, to NAS
    > zrobiono w konia i niegodne jest aby nasze dzieci za to płaciły.
> [...]

    Spoko.. Myślę , że najwyższa pora zakończyć temat .

    A nie ustosunkowałem się , bo ja w PRLu nie pracowałem za 20$ tylko za
    conajmniej podwójną średnią krajową i nieważne ile ona wtedy wynosiła.
    I to jest powód mojego rozgoryczenia . A z mojego naiwnego wyliczenia
    wychodzi że :
    Obecna średnia krajowa to 3600 zł .
    Prawie zawsze zarabiałem powiedzmy razy dwa czyli 7200 zł .
    tyle /odrobinę więcej/ zarabiam jeszcze do kwietnia
    a od maja dostane tylko 1550 zł .

    I jak tu żyć Panie ToMaszu ?

  • 32. Data: 2012-01-15 02:37:16
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Nie opłaca.
    >
    > Ustawa o ustroju sądów powszechnych
    >
    > art. 91
    > § 9. Od wynagrodzenia sędziów nie odprowadza się składek na ubezpieczenie
    > społeczne.

    oczywiście sędzia nie dostaje emerytury

    macso

  • 33. Data: 2012-01-15 03:27:45
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-01-14 23:19, Pan Zbyszek pisze:

> [...]
    > Prawie zawsze zarabiałem powiedzmy razy dwa czyli 7200 zł .
    > tyle /odrobinę więcej/ zarabiam jeszcze do kwietnia

    Idź do sądu ZUS-u.
    Fakt, ze teraz się zmieniło i ci co obecnie idą na emerytury dostają
    grosze. Jakas pani dostała 55 zł. emerytuy po 30 latach pracy!

    --
    animka

  • 34. Data: 2012-01-15 05:40:22
    Od: SQLwiel <w...@g...com>

    W dniu 2012-01-15 03:37, macso pisze:

    > oczywiście sędzia nie dostaje emerytury
    >
    > macso

    Oczywiście. Przechodzi w stan spoczynku i nadal bierze 100%. (?)

    --
    Tnx. SQLwiel.

  • 35. Data: 2012-01-15 06:14:30
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 12:39, sqlwiel pisze:
    Nie czuję się
    > zobowiązany do czegokolwiek wobec tego okupanta. Jak-tylko będę w
    > stanie, to będę starał się nie dać się ograbić.

    Ja od siebie dodam, że nie mam żadnych wyrzutów sumienia jak uda mi się
    coś od tego państwa ukraść, przekręcić, oszukać. Absolutnie żadnych.
    Pochwalam postawy ludzi, którzy wykorzystują luki i niedoskonałości
    systemu po to, aby ukraść z niego świadczenia, ulgi, zasiłki i dobra
    wszelakie.

  • 36. Data: 2012-01-15 06:22:09
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 15:41, ToMasz pisze:
    > O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najdłużej - nie jako niewolnik,
    > ale tak aby nie wypaść z rytmu.

    No to jest właśnie niewolnictwo;) Żeby nie wypaść z rytmu jaki został
    narzucony.

    > Żle to brzmi? Tak wiem. Ale nasze pokolenie musi jakoś przetrwać i dla
    > naszych dzieci i wnuków należy pogrzebać ZUS, zaorać ziemie i zalać
    > asfaltem. Jak byś całe życie zbierał inaczej niż w Zus, to albo byś z
    > tych oszczędności Ty korzystał, albo Twoje dzieci. Jeśli coś możesz
    > zrobić (nie harować, tylko podejmować słuszne decyzje) dla przyszłych
    > pokoleń - zrób to.

    Piękne to co napisałeś. Okrzyknę Cię Wielkim Wizjonerem, tylko mi napisz
    jak to zrobić, żeby żyć w bolandzie i wypisać się z ZUS-u? oraz US ;)
    Zakładam oczywiście jakieś uczciwe źródło utrzymania ( uczciwość wobec
    państwa niewskazana, mam na myśli nie pchanie się w pospolity bandytyzm
    oraz przestępstwa w białych kołnierzykach )

  • 37. Data: 2012-01-15 06:25:14
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 16:00, Icek pisze:
    > Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi
    > każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią
    > sami.

    A nie wpadłeś na to, że ludzie nie mają z czego odkładać? To, że wy
    macie, nie znaczy, że ludzie też mają.

    > Taki stary a nie nauczyłeś się, że u nas w kraju jak nie zadbasz o swoje
    > to nie masz ?

    U was to chyba inaczej wygląda? Czy też tak samo?
    > Icek

    I wszystko jasne.

  • 38. Data: 2012-01-15 06:29:29
    Od: Tomaszek <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 20:38, ToMasz pisze:
    Ale zrozum, to NAS
    > zrobiono w konia i niegodne jest aby nasze dzieci za to płaciły.

    Obawiam się, że nie mają ( nie mamy ) innego wyjścia. Żyjąc w tym kraju,
    pracując legalnie trzeba karmić tego smoka zusowego. Chyba, że może nie
    trzeba ?

  • 39. Data: 2012-01-15 07:36:32
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Pan Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Państwo .
    > [...]
    > A dlaczego pytam ? - bo miałem dobre zarobki , dużo wyższe od
    > średniej krajowej , ale kilka długich kilkumiesięcznych wyjazdów
    > z kraju i w całym okresie pracy nie ma ani razu ciągłości 10 lat
    > co jest podstawą do obliczania .

    Ty chyba jesteś jakimś niedouczonym trolem. Już po kilku minutach czytania
    przepisów ustawy o emeryturach i podstawie do obliczania wysokości emerytury
    dla osób urodzonych w 1947 r. wiedział byś że podstawą są zarobki z
    dowolnych 10 kolejnych lat z ostatniego dwudziestolecia przed przejsciem na
    emeryture, lub 20 DOWOLNYCH LAT (NIE KOLEJNYCH) Z CAŁEGO OKRESU ZATRUDNIENIA
    i możesz sobie wybrać zarobki z tych lat w których miałeś wysokie (żadna
    ciągłość nie obowiązuje). Więc te zarobki dużo wyższe od średniej krajowej
    dadzą Ci dużo wyższą emeryture od średniej krajowej emerytury.

    pozdr

  • 40. Data: 2012-01-15 09:23:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-15 03:37, macso pisze: