  • 21. Data: 2012-01-14 12:20:11
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Nie opłaca.

    opłaca

    macso

  • 22. Data: 2012-01-14 12:22:19
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Pan Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Państwo .
    > Moje pytanie było proste :
    > Czy zwykły obywatel ma szanse zaskarżyć swój kraj i rząd
    > o niedotrzymanie umowy ?

    jasne że ma,
    a masz tą umowę, czy opierasz się na wypowiedziach prasowych z "Głosy
    pracy"?

    macso

  • 23. Data: 2012-01-14 12:25:55
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-14 13:22, macso pisze:

    > a masz tą umowę, czy opierasz się na wypowiedziach prasowych z "Głosy
    > pracy"?
    >
    > macso

    On właśnie prosił o pomoc w znalezieniu dokumentów do tych obietnic.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 24. Data: 2012-01-14 12:34:31
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-13 19:01, Pan Zbyszek pisze:
    > Zbliżam się do 65 więc szykuje dokumenty do ZUS-u .
    > Pani / blondynka / wyliczyła mi wstępnie , że będę
    > " zarabiał " 1550 zł miesięcznie .
    > Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
    > pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
    > pensji .
    > Czy ktoś wie , gdzie można to znaleźć na piśmie ??
    > Chętnie bym się z ZUSem posądził , bo mnie mocno wku.wili .
    To może ktoś mi odpowie dlaczego przestępca z więzienia zaskarża
    państwo o to że cela za ciasna albo sąsiad mu papierosem dymi
    i w Sztrasburgu wygrywa , a zaskarżenie państwa o niedotrzymanie
    zawartej przed laty umowy jest jest Waszym zdaniem niemożliwe ?

  • 25. Data: 2012-01-14 12:37:31
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-14 13:34, Pan Zbyszek pisze:

> [...]
    > i w Sztrasburgu wygrywa , a zaskarżenie państwa o niedotrzymanie
    > zawartej przed laty umowy jest jest Waszym zdaniem niemożliwe ?

    Bo to nie to państwo.
    Pakt o komforcie dla łobuzów podpisało w Brukseli czy innej Lizbonie
    właśnie *TO* państwo, to można je ciągać.

    No i zupełnie inna sprawa jest, jeśli ciągającym jest zbir, bo z takim,
    to trzeba się liczyć. A emeryt, to ma się zamknąć i niezwłocznie zejść.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 26. Data: 2012-01-14 12:58:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 13:20, macso pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > opłaca

    Nie opłaca.

    Ustawa o ustroju sądów powszechnych

    art. 91
    § 9. Od wynagrodzenia sędziów nie odprowadza się składek na
    ubezpieczenie społeczne.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2012-01-14 14:41:41
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 13.01.2012 19:01, Pan Zbyszek pisze:
    > Zbliżam się do 65 więc szykuje dokumenty do ZUS-u .

    Powinnoo Ci się to tak liczyć: to co _teoretycznie_ zgromadziłeś powinno
    dać pewną kwotę. Ta kwota powinna być przeliczona na:
    [(twój wiek)-(srednia życia) ] podzielić przez 12 miesiący. Taką
    powinienieś mieć emeryturę. JEśli zus jakoś obraca tymi pieniędzmi, to
    można poczekać na lepszą koniunkturę na giełdzie, ale chyba Zus nie
    obraca, jedynie OFE (masz ofe?)

    Odpowiedź na inne pytania z pozostałych listów w wątku. Spróbuj policzyć
    jak długo pracowałeś za bilety narodowego banku PRL a ile za złotówki
    przeliczane na dolary. obawiam się ze za czasów PRL zarabiałeś jakieś
    10 - 20 USD z czego emerytury obiecano Ci 80%. To jest właśnie problem
    naszych emerytów. (wkrótce mój również, ale ja coś tam mam w ofe). NA
    100% te 20 USD wygrasz w Strasburgu.

    O ile zdrowie Ci pozwala - pracuj jak najdłużej - nie jako niewolnik,
    ale tak aby nie wypaść z rytmu.

    Żle to brzmi? Tak wiem. Ale nasze pokolenie musi jakoś przetrwać i dla
    naszych dzieci i wnuków należy pogrzebać ZUS, zaorać ziemie i zalać
    asfaltem. Jak byś całe życie zbierał inaczej niż w Zus, to albo byś z
    tych oszczędności Ty korzystał, albo Twoje dzieci. Jeśli coś możesz
    zrobić (nie harować, tylko podejmować słuszne decyzje) dla przyszłych
    pokoleń - zrób to.
    ToMasz

  • 28. Data: 2012-01-14 15:00:13
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > Czy ktoś wie , gdzie można to znaleźć na piśmie ??
    > Chętnie bym się z ZUSem posądził , bo mnie mocno wku.wili .

    mnie też wkurwia bo to ja będę płacił na Twoją emeryturę gdybyś dostał
    np. 4000 złotych.

    Jeżeli przez 30 lat "odkładałeś" na emeryturę po 400 złotych i teraz
    przez 30 lat masz z "odłożonych pieniędzy" żyć to można śmiało pominąć
    inflację i zysk z pieniądza i w bardzo dużym uproszczeniu można napisać,
    że będziesz przez 30 lat otrzymywał te swoje 400 złotych (w obecnej
    wartości)

    Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi
    każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią
    sami. Nie ma u nas OFE czy innych takich ?

    Taki stary a nie nauczyłeś się, że u nas w kraju jak nie zadbasz o swoje
    to nie masz ?

    Icek

  • 29. Data: 2012-01-14 18:58:03
    Od: Pan Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    ---- a ja to myślisz że nie płaciłem na Twojego dziadka i babcie ?

    > Mało ? Trzeba było odkładać więcej. Rozumiem, że nasz system musi
    > każdemu dać emeryture bo ludzie są debilami i nie składają sobie na nią
    > sami. Nie ma u nas OFE czy innych takich ?

    ---- Za komuny pamiętam , że "system" zabierał 48 % i nie mogłem płacić
    więcej
    ----bo żadnych OFE nie było . A po komunie mój rocznik /1947/ i tak pod
    ----OFE nie podlega .

    ----tu się mylisz , trochę odłożyłem i właśnie rozmyślam jak to na
    ----adwokatów wydać .

  • 30. Data: 2012-01-14 19:38:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 14.01.2012 19:58, Pan Zbyszek pisze:

    > ---- a ja to myślisz że nie płaciłem na Twojego dziadka i babcie ?

> [...]
    Lubisz pyskówki? Do moich wyjaśnień się nie ustosunkowałeś. Wyobraź
    sobie że osiągnąłeś wiek emerytalny w 1988 roku i wyjechałeś do USA BAnk
    Polski ludowej przelewa Ci co miesiąc parę dolców. kogo pozwiesz? rząd
    usa? Rząd ludowej Polski? Wiekszośc życia przepracowałeś za bilety NBP
    to adekwatnie dostaniesz... Trzeba było albo nie pracować albo w Polsce
    nie pracować. Pracowałeś tak jak my wszyscy bo wydawało Ci się to
    słuszne (przynajmniej na początku) jak każdemu z nas. Ale zrozum, to NAS
    zrobiono w konia i niegodne jest aby nasze dzieci za to płaciły.
    ToMasz