  • 1. Data: 2012-01-13 09:51:05
    Temat: Wydzielenie osobnych Ksiąg Wieczystych
    Od: Lukasz Konkol <k...@k...pl>

    Witam,

    Posiadam budynek w których jest kilka lokali które w tej chwili
    remontuję i będę przeznaczał na wynajem. Na całym budynku jest jedna
    księga wieczysta. Na zakup budynku wziąłem kredyt hipoteczny, także bank
    jest wpisany do KW.
    Zrobiłem plany budowlane na remont budynku i każdy lokal na planach jest
    osobno opisany (lokal nr 1, nr 2 itp).

    Pytania:
    1. Jaka jest procedura wydzielenia osobnych ksiąg wieczystych dla
    każdego lokalu?
    2. Ile coś takiego kosztuje?
    3. Co z zastawem hipotecznym banku? W tej chwili jest to równowartość
    2-3 lokali. Rozumiem że po podziale będzie miał 1/10 w każdym z lokali,
    co później będzie można przepisać na 2-3 lokale i pozostałe będą wolne?

    I jeszcze informacyjnie: osobne KW chcę zrobić aby móc posiadać kilka
    kredytów hipotecznych i rozszerzać je w miarę konieczności. W tej chwili
    jest to bardzo utrudnione.

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź lub wskazanie właściwej drogi.

    Pozdrawiam,
    Konki

  • 2. Data: 2012-01-13 10:26:58
    Temat: Re: Wydzielenie osobnych Ksiąg Wieczystych
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-01-13 10:51, Lukasz Konkol pisze:

    > 3. Co z zastawem hipotecznym banku? W tej chwili jest to równowartość
    > 2-3 lokali. Rozumiem że po podziale będzie miał 1/10 w każdym z lokali,
    > co później będzie można przepisać na 2-3 lokale i pozostałe będą wolne?

    Wszystkie odrębne nieruchomości co do zasady będą miły identyczne pełne
    obciążenie. Nie da się wydobyć z tego czystych nieruchomości.

    > Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź lub wskazanie właściwej drogi.

    Idź do notariusza. On ci wszystko powie i jak mu powiesz że będziesz to
    robił u niego to pewnie za darmo ci wyjaśni.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2012-01-14 15:06:10
    Od: Icek <i...@d...pl>

> [...]
    > jest wpisany do KW.
    > Zrobiłem plany budowlane na remont budynku i każdy lokal na planach jest
    bez znaczenia

    > Pytania:
    > 1. Jaka jest procedura wydzielenia osobnych ksiąg wieczystych dla
    > każdego lokalu?

    zaświadczenie o samodzielności a następnie wniosek do KW

    > 2. Ile coś takiego kosztuje?
    nie wiem

    > 3. Co z zastawem hipotecznym banku? W tej chwili jest to równowartość
    > 2-3 lokali. Rozumiem że po podziale będzie miał 1/10 w każdym z lokali,
    > co później będzie można przepisać na 2-3 lokale i pozostałe będą wolne?

    jak bank da zgodę to tak. Na początek każdy z lokali będzie miał taki
    sam wpis.

    > I jeszcze informacyjnie: osobne KW chcę zrobić aby móc posiadać kilka
    > kredytów hipotecznych i rozszerzać je w miarę konieczności. W tej chwili
    > jest to bardzo utrudnione.
    bez znaczenia po co CI to

    Icek

  • 4. Data: 2012-01-19 19:16:36
    Od: Lukasz Konkol <k...@k...pl>

    Witam,

    Dziękuję bardzo obu Panom za udzielone wskazówki. Jutro przejdę się do
    notariusza i zapytam co i jak

    Pozdrawiam,
    Łukasz Konkol