  • 231. Data: 2012-01-20 19:17:22
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 09:36:03 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Największa głupota o której czytałem. Bo to by oznaczało, że jeśli nie
    > mam ochoty się co chwila przeprowadzać, musiałbym znacznie zawyżać
    > wartość nieruchomości, a to jest co najmniej głupie. Podatek powinien
    > być jak najniższy i prosty - katastralny jako podatek uznaniowy prostym
    > nie jest.

    Powinien byc tylko VAT. To rozwiazuje problemy niesprawiedliwosci
    spolecznej, sciagalnosci, demotywatora jak dochodowy, promuje oszczednych i
    przedsiebiorczych.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 232. Data: 2012-01-20 19:39:14
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 20 Jan 2012 08:15:17 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > W wielu przypadkach nieproporcjonalnie mało. Do tego stopnia, że wielu
    > traktowało zakup nieruchomości, zwłaszcza "gołej" jak lokatę bankową ;)

    I slusznie. Sam je tak traktuje, bo to jedyne pewna lokata kapitalu. Tak
    robi kazdy, co ma troche oleju w glowie.

    > I tak, i nie. Obecne ceny nadal są dość mocno "napompowane".

    Inercja. Trzeba jeszcze troche poczekac. Jest znaczna nadwyzka podazy, ale
    developerzy i "spekulanci" caly czas dusza, bo licza na cud.

    > Upraszczasz.

    Nie. Wbrew pozorom od stada szympansow dzieli nas cieniutka granica. Cala
    "cywilizacja" opiera sie na nadwyzce pozywienia.

    > Podatek jest w swoim zamyśle skierowany na tych, co spekulują
    > nieruchomościami i starają się sztucznie podbić ich ceny.

    Co to znaczy "sztucznie podbic ceny"? A jakie ceny sa w naszych czasach
    "naturalne"? Czy kawalek krowy zmielonej razem z obora podany w bulce jest
    wart 8zl, a pol litra zracej brazowej cieczy 3,5zl?
    Wspolczesna gospodarka jest oparta na dlugu, spekulacji i wirtualnej
    wartosci.
    Banka budowlana nie urosla przez spekulantow, tylko dzieki dostepnosci
    kredytow 100, a nawet 120%. A to z kolei mozliwe bylo dlatego, ze banki
    maja prawo kreowac pieniadze.

    > Pytanie naprowadzające: czy, poza skalą, jesteś w stanie wskazać różnice
    > pomiędzy standardową rodziną a całym krajem? Dlaczego w rodzinie
    > komunizm działa pięknie, a skalę kraju jest z tym problem?

    Chyba sam sobie odpowiedziales. To sie nie skaluje.
    Tak jak mechanika kwantowa nie dziala w ludzkiej skali odwzorowania.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 233. Data: 2012-01-20 20:13:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 20:39, KRZYZAK pisze:

    > I slusznie. Sam je tak traktuje, bo to jedyne pewna lokata kapitalu. Tak
    > robi kazdy, co ma troche oleju w glowie.

    Po przekroczeniu pewnej skali tego zjawiska, zwłaszcza przy "lokatach"
    zamierzonych jako stosunkowo krótkoterminowe z dużym zyskiem, powoduje
    to powstanie bańki spekulacyjnej, a to niebezpieczne zjawisko - także
    dla spekulujących.

    > Inercja. Trzeba jeszcze troche poczekac. Jest znaczna nadwyzka podazy, ale
    > developerzy i "spekulanci" caly czas dusza, bo licza na cud.

    Biorąc pod uwagę możliwe mechanizmy kreacji pieniądza, "cud" może się
    zdarzyć.

    > Nie. Wbrew pozorom od stada szympansow dzieli nas cieniutka granica. Cala
    > "cywilizacja" opiera sie na nadwyzce pozywienia.

    Akurat stado szympansów to jest dość bliskie komunizmowi ;)

    > Co to znaczy "sztucznie podbic ceny"? A jakie ceny sa w naszych czasach

    Spekulowanie na wzrost ceny poprzez zmniejszenie podaży po niższych
    cenach. Pamiętaj, że dach nad głową (czy to kupowany, czy wynajmowany)
    jest artykułem pierwszej potrzeby. To jest coś, co musisz mieć. Za
    (dosłownie) wszelką cenę.

> [...]
    > wart 8zl, a pol litra zracej brazowej cieczy 3,5zl?
    > Wspolczesna gospodarka jest oparta na dlugu, spekulacji i wirtualnej

    A czy ja temu przeczę? ;)

    > Banka budowlana nie urosla przez spekulantow, tylko dzieki dostepnosci
    > kredytow 100, a nawet 120%. A to z kolei mozliwe bylo dlatego, ze banki
    > maja prawo kreowac pieniadze.

    Przez spekulantów. Przy współudziale banków, które też w to grały.

    > Chyba sam sobie odpowiedziales. To sie nie skaluje.

    Skaluje. Bywały większe grupy społeczne z działającym komunizmem. Ale
    przy niedoborach zasobów służących do zaspokajania podstawowych potrzeb
    przy większych grupach to się zaczynało sypać.

    Potrzeba kilku "drobnych" kroków: zlikwidowania niedoborów wyżej
    wymienionych zasobów (a, pomijając energię, jesteśmy bliscy tego; w
    naszej części świata praktycznie można by biedę zlikwidować całkowicie,
    bo zasoby na godne minimum są) oraz przestawienia motywacji do pracy z
    przymusu obiektywnego lub chęci gromadzenia symboli statusu na dążenie
    do poprawiania własnej kompetencji i tym samym zwiększanie własnego
    pozytywnego wpływu na społeczeństwo (i zwiastuny tego też są już
    widoczne - wolontariat, twórczość społecznościowa).

    Mam nadzieję, że to się w końcu dokona, bo jak nie, to zabije nas
    brutalny kapitalizm lub socjalistyczna biurokracja.

  • 234. Data: 2012-01-23 09:50:56
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Danusia <j...@w...pl> napisał(a):
    > Nie, on jest emerytem urodzonym przed 1 stycznia 1945 r. Żadne rmua i
    > kapitał początkowy go nie obowiązują. Emeryture ma obliczaną wg. starych
    > zasad czyli lat pracy i zarobków w nich.

    Ach Danusiu rzeczywiście.

    No jeśli do tych osób jest wyraźnie napisane
    "według starych zasad" a w tych zasadach jest 80% ostatnich
    zarobków to nawet jak ostatnie były na 1 mln zł/mc
    to powinien dostać swoje, bez dyskusji.

    Chyba, że po drodze ktoś coś zmienił na korzyść panów.

    Andrzej.