  • 1. Data: 2012-01-14 13:36:58
    Temat: gwarancja, terminy, odsetki
    Od: "hania" <h...@p...onet.pl>

    jaki czas ma sprzedawca towaru który został odesłany w ramach gwarancji na
    naprawę, wymianę, bądź zwrot pieniędzy?
    w KC znalazłam tylko termin "w odpowiednim czasie", więc dobrze by było żeby
    ktoś podał chociaż podstawę prawną,
    co w sytuacji gdy sprzedawca nie chce zwrócić towaru ani pieniędzy, pozwać
    go o kwotę plus odsetki?
    jakaś ustawa przewiduje takie odsetki karne?
    dziękuję.

  • 2. Data: 2012-01-14 13:45:49
    Temat: Re: gwarancja, terminy, odsetki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-14 14:36, hania pisze:
> [...]
    > pozwać go o kwotę plus odsetki?
    > jakaś ustawa przewiduje takie odsetki karne?

    Wszystko mas opisane w warunkach gwarancji, żadna ustawa się do tego nie
    miesza (zakładam, że jest to relacja firma-konsument).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-14 14:02:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2012 7:36 AM, hania wrote:
    > jaki czas ma sprzedawca towaru który został odesłany w ramach gwarancji
    > na naprawę, wymianę, bądź zwrot pieniędzy?

    nieoraniczony, rozsądny.
    scislego terminu nie ma i nie bedzie.

  • 4. Data: 2012-01-14 14:12:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "hania" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > o kwotę plus odsetki?
    > jakaś ustawa przewiduje takie odsetki karne?

    Gwarancja jest dobrowolna i może zawierać, że obejmuje tylko brunetów o wzroście
    1,75 w piątki 13-go.

  • 5. Data: 2012-01-14 14:35:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisa?(a):

    > Gwarancja jest dobrowolna i może zawierać, że obejmuje tylko brunetów
    > o wzroście 1,75 w piątki 13-go.

    Nie do końca. Dobrowolność musi się mieścić w ramach obowiązującego
    prawa.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/