  • 281. Data: 2021-09-01 12:14:58
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 11:59, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Wg mnie polskie władze powinny ogłosić wszem i wobec,
    > że nie ma i nie będzie przymykania oka na łamanie prawa.
    > Oczywiście uchodźcy są u nas mile widziani,
    > serdecznie zapraszamy z dokumentami do ambasad i konsulatów
    > po wizę. Jeśli ktoś ma życzenie to od ręki może także
    > wnioskować o status uchodźcy na stosownym formularzu.

    Ale gdzie ogłosić? W Toruniu?
    I w jakim języku?
    Wszędzie mamy ambasadę albo konsulat?
    Bo rozumiem, że np. w Niemczech mamy, ale stamtąd raczej nie spodziewamy
    się (chyba) masowych migracji do nas?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 282. Data: 2021-09-01 12:17:26
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > I tak przyjdą.

    Może i przyjdą. Czy uważasz, że państwo ma obowiązek ich wpuścić,
    czy jednak ma jakieś prawo do obrony swojego terytorium?

    Mamy jakiś obowiązek moralny przyjmować, gościć i włączać do swojego
    społeczeństwa wszystkich jak leci, czy może jednak nie i możemy
    o tym decydować? Bliżsi są nam nasi obywatele, czy jednak próbujemy
    od razu zbawić cały świat?

    To są podstawowe pytania, na które przede wszystkim powinniśmy
    sobie odpowiedzieć, dalsze to już tylko technikalia.

    > Ceny mieszkań/nieruchomości idą w górę. Nawet nie wszystkich miejscowych
    (..)
    > Migranci mają spać na ulicach? A może powinniśmy powielić błędy babci

    No jeśli wiedzą, że ich nie stać (bo są słabo kwalifikowani i zarobki
    nie wystarczą na życie i utrzymanie się w docelowej lokalizacji), to po
    cholerę się pchają?

    > Niby z pracą nie ma problemu, ale jak dobrze płatna to raczej dla
    > specjalistów, a nie wszyscy migranci to specjaliści. Te dostępne prace

    A specjaliści- czy to powód do dumy, że drenujemy biedniejsze kraje
    ze specjalistów? Nie lepiej by tak im pomóc dźwignąć się z biedy?

    > Podzielić ludzi na lepsze i gorsze kategorie? Dla miejscowych socjal,

    Podział i tak istnieje. Idealna równość to utopia.

    Można kombinować i uzależniać np od stażu pracy, ale najlepszy byłby
    brak dla wszystkich.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 283. Data: 2021-09-01 12:25:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Sep 2021 09:27:55 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Z głupia frant zapytam: czy ten milion ludzi wymusił na pogranicznikach
    > nielegalne przekroczenie granicy, czy też jednak wyjechali klasycznie,
    > z dokumentami, przez stosowne przejścia graniczne?

    Nielegalne przekroczenia granicy też były, choć brak lądowej granicy z RFN
    i Austria je utrudniał. Bracia Zielińscy, przykładowo, skorzystali z TIR-a.
    https://ziemiadebicka.pl/historia-braci-zielinskich-
    z-zyrakowa-na-pokazie-filmowym-w-rzeszowie/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 284. Data: 2021-09-01 12:25:52
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Ale gdzie ogłosić? W Toruniu?

    Gdzie się da. W orędziu prezydenta, które będą cytować
    zagraniczne media, w internecie na stronach rządowych
    (w różnych językach), a także w krajach, z których napływają
    migranci. Można wykupić jakieś ogłoszenia w prasie czy tv
    zagranicznej.

    Wszystko razem będzie mniejszym kłopotem i kosztować ułamek
    tego, co jeden jacht narodowy.

    > I w jakim języku?

    Zrozumiałym dla odbiorców.

    > Wszędzie mamy ambasadę albo konsulat?

    No, w sporej liczbie lokalizacji.
    https://www.gov.pl/web/dyplomacja/polskie-przedstawi
    cielstwa-na-swiecie

    > Bo rozumiem, że np. w Niemczech mamy, ale stamtąd raczej nie spodziewamy
    > się (chyba) masowych migracji do nas?

    Na Białorusi, gdzie obecna heca się dzieje- mamy.
    W Iraku i Pakistanie skąd ponoć wylatują wycieczki
    do kraju ciepłego człowieka- mamy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 285. Data: 2021-09-01 12:26:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Sep 2021 10:17:26 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Mamy jakiś obowiązek moralny przyjmować, gościć i włączać do swojego
    > społeczeństwa wszystkich jak leci, czy może jednak nie i możemy
    > o tym decydować?

    Po to jest procedura azylowa, żeby o takich sprawach decydować.

  • 286. Data: 2021-09-01 12:28:25
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

> [...]
    > https://ziemiadebicka.pl/historia-braci-zielinskich-
    z-zyrakowa-na-pokazie-filmowym-w-rzeszowie/

    Ja się nie pytam, czy były nielegalne przekroczenia,
    tylko czy ktokolwiek wymusił na pogranicznikach zgodę
    na nielegalne przekroczenie (w szczególności szantażem moralnym).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 287. Data: 2021-09-01 12:28:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Sep 2021 10:25:52 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Gdzie się da. W orędziu prezydenta, które będą cytować
    > zagraniczne media,

    Orędzie prezydenta zacytują najwyżej Leśne Ruchadło i Karolina Wazelina.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 288. Data: 2021-09-01 12:29:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 01 Sep 2021 10:28:25 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ja się nie pytam, czy były nielegalne przekroczenia,
    > tylko czy ktokolwiek wymusił na pogranicznikach zgodę
    > na nielegalne przekroczenie (w szczególności szantażem moralnym).

    I co ustaliłeś w tej fundamentalnej kwestii?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 289. Data: 2021-09-01 12:34:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > I co ustaliłeś w tej fundamentalnej kwestii?

    Że najprawopodobniej obecna hucpa na granicy jest zupełnie nową
    jakościowo, nie znaną Polakom za PRL, metodą ubiegania się o azyl,
    zatem rzucanie milionami polskich emigrantów jest w tym kontekście
    mocno nieuprawnione.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 290. Data: 2021-09-01 12:46:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Po to jest procedura azylowa, żeby o takich sprawach decydować.

    Czy *nielegalne* przekroczenie granicy z Białorusią było/jest w praktyce
    konieczne do wszczęcia procedury azylowej? Aż tak się nadają na
    uchodźców że na przejściu granicznym mieliby "mizerne" szanse
    i unikają ryzyka?

    --
    A. Filip