  • 261. Data: 2021-08-31 21:36:48
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 21:23, J.F pisze:

    > No chyba, ze wyjdzie jak w kawale o dentyscie/cykliscie :-)

    Dajesz.

    --
    Shrek

  • 262. Data: 2021-08-31 23:44:10
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2021 o 15:10, Olin pisze:

    > Nie zaprzeczę, bo zupełnie się na tym nie znam. Na pewno dokumenty oglądali
    > jacyś faceci w mundurach, a jak się nazywali nigdy nie wnikałem. Jeśli to
    > była akurat Policja Graniczna, to nie mam nic przeciwko.

    Nie ma żadnej Policji Granicznej. I nigdy nie bylo.

    > Od razu widać wyższość naszego systemu, który pozwala utworzyć więcej
    > eksponowanych i co najważniejsze dobrze płatnych posad

    ie. To po prostu mniejszy kraj. Są kraje, któe Policję i Wojsko mają
    połaczone.

    --
    Robert Tomasik

  • 263. Data: 2021-09-01 01:11:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-31, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A rzucisz się ze swoją (subiektywną) opinią co do procentowego podziału
    > winy za "zaistniałą sytuacje" na Kaczystan i Łukaszkistan?

    Aby ułatwić odpowiedź na to pytanie, poczekajmy najpierw, który
    intruktor narciarstwa zarobi na płocie. Nb. czy ten stan wyjątkowy co
    mają w okolicach tych krzaków wprowadzić, nie zwalnia też jakoś z
    odpowiedzialności urzędniczej, czy zastosowanie będzie miał wciąż w mocy
    lex-covid-19?

    --
    Marcin

  • 264. Data: 2021-09-01 01:29:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-31, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Czy ty pamiętasz na tyle historii żeby mieć wyczucie co może być po tych

    Jeśli oni są fktycznie uwięzieni na tej granicy to już Ci pisał - nie ma
    to znaczenia. Masz jakieś parcie, żeby wybielić ekipę kaczora, a pozwól,
    że Ci przypomnę w Twoim stylu: to grupa o prawie :)

    Nb.:
    https://www.rp.pl/Rzad-PiS/210839893-Rzad-wnioskuje-
    o-wprowadzenie-stanu-wyjatkowego-na-granicy-z-Bialor
    usia.html
    "W tej grupie z Usnarza zidentyfikowano kilku uchodźców, które trafiły z
    Rosji nad naszą granicę. Jedna z tych osób przebywała w Rosji od kilku
    lat i starała się kilka lat temu o prawo pobytu z Moskwy, z terenu
    Rosji, w jednym z państw UE. Te starania spotkały się z odmową tego
    państwa - mówił Kamiński."
    No ale to mówi przedstawiciel rządu, więc czy można ufać? :)

    Z tym, że to też nic nie zmienia o ile prawdą jest, że nie mogą się
    cofnąć na Białoruś (w głąb). Pytanie czy faktycznie nie mogą, bo jest
    tam chyba jednak jakaś rotacja.

    --
    Marcin

  • 265. Data: 2021-09-01 07:33:51
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

> [...]
    > białorusi ich "zyciu _lub_ wolnosci" jednak coś zagraża. No i to
    > wyczerpuje znamiona konwencji - więc spełniają IMHO (niestety) warunki

    Jeśli faktycznie tak jest i mamy do czynienia z klasycznym terroryzmem
    (w wykonaniu państwowym)- zrobicie to, co chcemy, albo będziemy
    zabijać zakładników (tu: pozwolimy im umrzeć) to faktycznie pod
    konwencję mogą podpadać. Tylko teraz ustąpić terroryście- będzie podsyłał
    kolejnych. Nie ustąpić- mogliśmy pomóc, a nie pomogliśmy. Haj źle
    i hań niedobrze.

    Może wpuścić, umieścić w zamkniętym ośrodku, zapewnić opiekę lekarską
    i jedzenie, po czym przystąpić do skrupulatnej realizacji
    stosownych procedur...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 266. Data: 2021-09-01 07:43:16
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Zamiast teraz korzystać z okazji, dopóki tych ludzi jest mało, próbować
    > ich jakoś asymilować - przekażą następnym, dadzą przykład, że zostali tu
    > dobrze potraktowani, to co otrzymują? Karabiny pod nos.

    No nie wiem. Babcia Makrela zaprosiła imigranckich inżynierów i doktorów,
    przyjęła chlebem i solą. Przekazali dobrą nowinę następnym, więc walili
    drzwiami i oknami. Asymilują się jak ślicznie, żadnych problemów
    absolutnie nie ma.

    > Zgadnij co powiedzą tym, którzy idą za nimi... na razie małymi grupkami.

    Powiedzą, że nie ma po co tam leźć. Czyż nie takiego efektu oczekujemy?
    Choć wg mnie rozwiązanie jest znacznie prostsze: żadnego socjalu, nigdzie w UE.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    Zadziwiająca jest ta Twoja troska o zdrowie. Zastanawiałeś się kiedyś
    może, czy jest to kulturalne?

    Można podyskutować na różne, także trudne tematy, ale szacunek dla
    interlokutora wypadałoby mieć. W przypadku jego braku dyskusji
    niebezpiecznie blisko do wylewania pomyj...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 267. Data: 2021-09-01 07:51:40
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 Kubuś Puchatek <k...@k...org> napisał/a:

    > ^^^^^^^^^^^^^ dlaczego tak? A nie po prostu Białoruś?

    Dla ubarwienia wypowiedzi, tak jak Lechistan zamiast Polska.

    Mam nadzieję, że Białorusinów to nie obraża, jest to nazwa
    historyczna, znacznie starsza niż ich państwowość.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 268. Data: 2021-09-01 09:40:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to zdaje się Bartoszewski ;-)

    -----

  • 269. Data: 2021-09-01 10:34:54
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Jak dla mnie spokojnie Polska mogłaby dawać nachodźcom
    > wizy turystyczne (tylko broń Swarożycu żadnych zasiłków)

    Jak widzę, nie tylko ja tak uważam:

    'Prościej byłoby tym wszystkim Irakijczykom, Syryjczykom itp.
    oferować już w krajach, z których przybywają wizy uprawniające
    do wjazdu i czasowego pobytu w Polsce i strefie Schengen,
    z możliwością uzyskania ich przedłużenia oraz zezwolenia
    na pracę w naszym kraju. Może za odpowiednią opłatą
    - niższą niż muszą płacić za przerzut z Białorusi.
    Przyjeżdżaliby bezpośrednio do Polski legalnie i z dokumentami.
    Część wyjechałaby do Niemiec czy innych krajów Europy Zachodniej,
    część podjęłaby pracę w Polsce. Część może zwróciłaby się
    o ochronę międzynarodową - te wnioski można by rozpatrywać
    nie w wiele miesięcy, ale szybko, bez potrzeby niepotrzebnego
    zajmowania miejsc w ośrodkach dla cudzoziemców, a tym z przyznanym
    statusem uchodźcy wydawać ,,paszporty genewskie".
    LOT mógłby zarobić na przelotach. A Łukaszenka nie miałby na kim
    zarabiać i kim próbować prowadzić tej pożal się Boże ,,wojny hybrydowej".'

    http://sierp.libertarianizm.pl/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 270. Data: 2021-09-01 10:39:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 31 Aug 2021 18:46:57 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Na jakiej postawie prawnej Białorusini nie pozwalają im *wrócić* na Białoruś?

    Karczewski może znać ten sekret, bo ma ciepłe relacje z ciepłym
    człowiekiem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek