  • 421. Data: 2023-10-06 18:57:52
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 18:19, Shrek pisze:

    > Polska policja w turcji?

    Skoro Rutkowski może w ZEA. ;)

    Robert

  • 422. Data: 2023-10-06 19:49:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 18:18:28 +0200, Shrek wrote:

    > Ale my nie dyskutujemy o tym czy ciemno tylko co ile samochody jeżdzą.
    > To nie 3 w nocy żeby już pusto było.

    Jak popatrzysz tu
    https://www.youtube.com/watch?v=CAnJta7_kes

    to odstępy miedzy samochodami są duze. A i ciezarowych nie ma.

    Nawiasem mowiąc - godzina 19:55.
    od 0:26 mamy drugą kamerę ... tu 19:31
    od 0:36 powrot do pierwszej kamery ... ale juz godzina 20:zasłoniete.

    Czyli ta duza predkosc z filmu to bylo co najmniej 5 minut i 10 km
    przed wypadkiem :-)

    > E tam - można. tylko czasem właśnie się nie udaje. Robert chyba policzył
    > z filmu i wychodzi samochód co 4 sekundy. Mi wychodziło zależnie od
    > założeń co 2-6 więc się zgadza.

    Filmujący przez ~50s zdołał wyprzedzic az jeden samochod - takie
    natęzenie ruchu ... albo jego predkosc.

    > Prędkośc też już znamy, więc się dało.
    Skoro sie dało, to widac nie było duzego ruchu.

    Zreszta to akurat masz na filmie z drugiej kamety - i tam tez wychodzą
    odleglosci dosc spore miedzy pojazdami

    > Tylko czasem się daje ale nie udaje.

    Ano czasem nie.

    > Sam kiedyś zapierdalałem (dumny z tego nie jestem) ale żeby jechać
    > 250/300 w nocy przy takim ruchu to trzeba być pojebanym i to była
    > kwestia czasu.

    Niby tak, ale po Niemczech sie zdarza, choc wolniej, a on tez miał juz
    32 lata i założe sie, ze troche tak przejeździł ...

    > Chyba o innym wypadku mówimy - ja pisałem o tym co to się na pół rozpadł

    a to o innym, bo ja o tym z A1

    > - zdjęcia od strażaków czyli po robocie - bo przecież nie zaczęli od
    > zdjęć a potem cięli.

    Nie powinni uwiecznic dla prokuratora ?

    > No coś w tym stylu. A jak rozpierdolone na pół kilosa to zapewne od razu
    > wie że 160 czy nawet 180 to to nie było...

    I wtedy nalezy podejrzewać cos innego.

    > No ale były - przecież jest film.

    Jak obrocilo pojazdy po kolizji - to byly.
    Jak opone zdarło - to nie bez powodu.
    Jak bmw szorowało podwoziem i felgą - to tez powinny być.

    Ale jesli o tym piszesz
    https://www.youtube.com/watch?v=-DCdYoSXSCc

    to jakies pierwsze slady sie pojawiają od 9s.
    Czyli cos dużo tych śladów, za dużo.

    > No i prawie trafiłeś

    Prawie czyni róznice.
    Poza ty po uderzeniu powinien zwolnic.

    > Widać wyraźnie że się działo przed uderzenie kii w barierki.

    > No chyba nie bardzo... Zresztą nie przejechala prosto.

    Ale tez na 200 m to mozna skrecic, opanowac, zatrzymac sie ..

    > "prawdopodobnie doszło do nieustalonego zjechania samochodu marki Kia i
    > uderzenia w bariery, BMW prawdopodobnie zahaczyło o ten samochód"
    >
    > Na tyle co znam się na pisaniu to piszemy lewej do prawej i od dawniej
    > do mniej dawno. No i skoro zjechała z nieustalonych przyczyn no to nie
    > od zderzenia, więc ono musiało nastąpić później.

    tak wprost tego nie napisali.
    Ale pamietaj, ze cytujesz rzeczniczke, ktora nie musi znac szczegółów
    sprawy, a sledztwo jest "dynamiczne".
    A to tylko wersja wstępna.

    > Ale to pani prokurator mówiła a nie kierowca.

    Owszem, ale kierowca cos powiedziec musiał.
    I założę się, ze nie było to "jechalem sobie spokojnie 250, błyskałem
    swiatlami, a że nie zjechal, to w niego przywailem".

    > Owszem ma - bezczelnie kłamali a po drugie to nie ta prokurator zarzuty
    > postawiła tylko odebrano jej sprawę i przeniesiono do okręgówki.

    Akurat cytujesz panią z okregowej.
    Kiedy i dlaczego przekazano ... wiemy?

    https://tvn24.pl/lodz/sieroslaw-autostrada-a1-rodzin
    a-splonela-w-aucie-nikt-nie-uslyszal-zarzutow-prokur
    atura-o-szczegolach-sledztwa-7361869

    pare ciekawych cytatów

    "dotychczasowe postępowanie prokuratury rejonowej było prowadzone
    "dynamicznie i zgodnie z zasadami techniki i taktyki postępowania
    przygotowawczego". Jednak "mając na względzie charakter postępowania",
    śledztwo przekazano we wtorek prokuraturze okręgowej."

    "Do tej pory nikt nie usłyszał zarzutów w tej sprawie. Dlaczego? -
    Zgromadzony wstępnie materiał dowodowy i zabezpieczone ślady nie
    pozwoliły na kategoryczne wskazanie sprawcy - powiedziała Czołnowska."

    "Kierujący pojazdem marki BMW został poddany na miejscu zdarzenia
    badaniu na zawartość alkoholu, a następnie na zawartość środków
    odurzających. Niemniej jednak prokurator podjął decyzję o przebadaniu
    również krwi kierującego na oba te środki - przekazała Czołnowska.
    Śledczy nie otrzymali jeszcze wyników tych badań."

    "Kluczowe (w ustaleniu przebiegu zdarzenia - red.) będzie pozyskanie
    nośników elektronicznych z komputerów pokładowych tych pojazdów. W tym
    celu powołano też stosownego biegłego "

    "Prokurator Czołnowska nie odpowiedziała jednak na pytanie, czy
    kierowca kii zajechał drogę bmw oraz czy bmw wjechało w tył kii.
    Podkreśliła, że śledczy - w świetle Kodeksu postępowania karnego
    - nie mogą posiłkować się materiałami publikowanymi w sieci,
    które nie zostały im przekazane w ramach trwającego postępowania."

    "Bezpośrednio po zdarzeniu w nocy z 16 na 17 września zostały
    przeprowadzone oględziny miejsca zdarzenia oraz dwóch pojazdów, które
    brały w nim udział. Przy czym przy oględzinach brał udział biegły z
    zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych, posługujący się również
    dronem. Zostały również przesłuchane w charakterze świadków osoby,
    które zatrzymały się w celu udzielenia pierwszej pomocy ofiarom tego
    wypadku. Zabezpieczono również nagrania posiadane przez te osoby z ich
    pojazdów - zaznaczyła."

    No, ten dron ciekawy ... bo ciagle w nocy? Lampy dobre ..

    "Prokuratura nie może wykorzystać procesowo informacji pochodzących z
    internetu, z anonimowego źródła. Nie odpowiedziała, ile materiałów
    wideo zostało do tej pory przekazanych śledczym."

    Wychodzi na to, ze kierowca bmw od początku był podejrzany,
    a czy chcieli cos ukryc, czy tylko "internet" i media zrobily
    afere niczym z igły widły.

    "Na chwilę obecną postępowanie prowadzone jest w sprawie. Z uwagi na
    dobro postępowania, na obecnym etapie nie będą udzielane bardziej
    szczegółowe informacje co do dokonanych ustaleń faktycznych" -
    przekazał nam 19 września Piotr Cegiełka z Prokuratury Okręgowej w
    Piotrkowie Trybunalskim. "

    Czyli przekazano do Okregowej szybko ... ciekawe dlaczego ...

    > Jeszcze raz - wypowiedź pan prokurator miała miejsce 26 - 10 dni po
    > wypadku. Wtedy latało po necie wszystko co miało latać. Nic nowego potem
    > nie wypłynęło. A prokuratura kurwa zabezpioeczała ślady na miejscu i nie
    > musi szukać filmików ze sladami po necie!

    Ale prokuratura przyzwyczajona do pracy na konkretach, a nie do
    oglądania filmików w sieci.

    Kto wie jednak czy nie oglądała, bo pomysł odczytania czarnych
    skrzynek wygląda na dosc nowatorski...

    > To niech pracuje a nie pierdoli od rzeczy - prokuratura była na miejscu
    > i nie musi filmików w necie ze śladami szukać.

    A jesli pracuje, a Ty nie przyjmujesz do wiadomosci?

    J.

  • 423. Data: 2023-10-06 20:37:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 18:57:52 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Skoro Rutkowski może w ZEA. ;)

    Rutkowski to czesto działał poza prawem, poza tym niekoniecznie
    on ani jego polscy pracownicy - moze lokalni detektywi z ZEA na
    zlecenie.

    J.

  • 424. Data: 2023-10-06 20:43:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 Oct 2023 18:56:37 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > 26.09 mówiła już tak jak Ty.
    > https://www.gov.pl/web/po-piotrkow-trybunalski/infor
    macja-prokuratury-okregowej-w-piotrkowie-trybunalski
    m-w-sprawie-wypadku-na-autostradzie-a1

    chyba nie całkiem, bo to jakby skrót z tego
    https://tvn24.pl/lodz/sieroslaw-autostrada-a1-rodzin
    a-splonela-w-aucie-nikt-nie-uslyszal-zarzutow-prokur
    atura-o-szczegolach-sledztwa-7361869

    a tam
    "Wstępna wersja wydarzeń jest jednak taka: "prawdopodobnie doszło do
    nieustalonego zjechania samochodu marki Kia i uderzenia w bariery, bmw
    prawdopodobnie zahaczyło o ten samochód". - To są wszystko hipotezy.
    Wszystkie są weryfikowane i badane - zaznaczyła Czołnowska."

    A zdaje sie ze juz w kolejnym dniu nastąpiło odwrócenie.

    J.

  • 425. Data: 2023-10-06 22:09:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 20:43, J.F pisze:

> [...]
    > Wszystkie są weryfikowane i badane - zaznaczyła Czołnowska."
    >
    > A zdaje sie ze juz w kolejnym dniu nastąpiło odwrócenie.

    Dokładnie - jak 10 dni po wypadku można pierdolić takie bzdury, skoro po
    śladach widać że doszło do kolizji _przed_ uderzeniem w barierki?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 426. Data: 2023-10-06 22:35:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 19:49, J.F pisze:

    > Jak popatrzysz tu
    > https://www.youtube.com/watch?v=CAnJta7_kes
    >
    > to odstępy miedzy samochodami są duze.

    No jak duże jak najwększy niecałe 3 sekundy (czyli sześć sekund w jedną
    stronę)?

    > Filmujący przez ~50s zdołał wyprzedzic az jeden samochod - takie
    > natęzenie ruchu ... albo jego predkosc.

    Bo i co w tym dziwnego - jadą w tym samym kierunku.

    > Skoro sie dało, to widac nie było duzego ruchu.

    Rucha jaki jest widać na nagraniach - max odległość 6 sekund.

    > Zreszta to akurat masz na filmie z drugiej kamety - i tam tez wychodzą
    > odleglosci dosc spore miedzy pojazdami

    6 sekund max - nie ma możliwości żeby się poprzednik wyjebał a ty w
    niego wjechał bo stoi ciemny na twoim pasie - widziałbyś wyjebkę -
    teoria roberta idzie tam skąd wyszła czyli w dupę.

    > Niby tak, ale po Niemczech sie zdarza, choc wolniej, a on tez miał juz
    > 32 lata i założe sie, ze troche tak przejeździł ...

    No mówię że kwestia czasu... Jeździl aż wyjeżdził - podejrzewam że
    jakbym zapierdalał 300 w nocy zamiast "rozsądne" 200 przy dobrej
    widoczności też byśmy teraz nie gadali o tym.

    > Nie powinni uwiecznic dla prokuratora ?

    Nie - on mają swoją robotę i w dupie mają fotografowanie dopóki swojego
    nie zrobią.

    > Jak obrocilo pojazdy po kolizji - to byly.
    > Jak opone zdarło - to nie bez powodu.
    > Jak bmw szorowało podwoziem i felgą - to tez powinny być.

    No przecież piszę. I były zanim z nieznanych powodów kia przypierdoliła
    w barierki - prokurator była idiotą czy drugie dno?

    > Ale jesli o tym piszesz
    > https://www.youtube.com/watch?v=-DCdYoSXSCc
    >
    > to jakies pierwsze slady sie pojawiają od 9s.
    > Czyli cos dużo tych śladów, za dużo.

    Sądzisz że ufo zostawilo?

    > Prawie czyni róznice.
    > Poza ty po uderzeniu powinien zwolnic.

    Powinien, nie powinien - nie wiemy - natomiast jest z tego oczywiste że
    pierdolneli się wcześniej w związku z czym prok. kłamała że kurs kii na
    barierki odbył się z nieustalonych przyczyn. Przyczyną była kolizja z BMW.

    > Ale tez na 200 m to mozna skrecic, opanowac, zatrzymac sie ..

    Wszystko można albo nie można, natomiast jest oczywiste że skoro
    nastąpiła kolizja i potem wjazd w barierki (zresztą już w ognistej kuli)
    to nie z powodu zaśnięcia za kierownicą. Więc albo prokurator jest
    idiotką albo po prosu kłamała.

    > tak wprost tego nie napisali.

    W zasadzie to wprost.

    > Ale pamietaj, ze cytujesz rzeczniczke, ktora nie musi znac szczegółów
    > sprawy, a sledztwo jest "dynamiczne".

    Rzeczniczkę - czyli zawaodowego kłamcę i manipulatora. I to 10 dni po
    wypadku.

    > A to tylko wersja wstępna.

    Wstępna to mogła być dwa dni po wypadku. A i tak nie miała prawa taka
    być bo wprost przeczy jej nagranie z miejsca wypadku dokonane przez
    amatora po przywróceniu ruchu. A mówimy o prosfesjonalistach co zbadali
    ślady na miejscy. Nikt - dosłownie nikt nie miał prawa dojść na
    podstawie wizji lokalnej do takich wniosków jak prezentuje ten babsztyl.

    > Owszem, ale kierowca cos powiedziec musiał.

    Ale to nie ma żadnego znacznia.

    > Akurat cytujesz panią z okregowej.

    Tak - soryy.

> [...]
    > Piotrkowie Trybunalskim. "
    >
    > Czyli przekazano do Okregowej szybko ... ciekawe dlaczego ...

    Owszem. Ciekawe. Ty, bardziej ciekawe że prokuratura mówi że sprawę
    dogłębnie zbadali i dalej pierdolą głupoty że głowa boli a następnego
    dnia natępuje przełom... Dla mnie hipoteza jest taka że próbowali
    zatuszować ale pierdolone pismaki monco i wenszo:P Bo przecież drony,
    biegli a każdy laik widzi po śladach że to się kupy nie trzyma. No i
    następnego dnia okazuje się że prokuratura zmienia zdanie o 180 stopni.

    > Ale prokuratura przyzwyczajona do pracy na konkretach, a nie do
    > oglądania filmików w sieci.

    To niech się ogarną. Ze śladów na miejscy wynikało że do kolizji doszło
    przed uderzeniem w barierki a prokurator pierdoli że nie wiadomo czemu
    kia wyjebała w barierk a BMW być może o nią zawadziło. N kurwa jak z
    brutalnym samobójstwem murzyna.

    > A jesli pracuje, a Ty nie przyjmujesz do wiadomosci?

    To po co pierdoli od rzeczy że kianka wywaliła w barierki przed kolizją?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 427. Data: 2023-10-07 00:04:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 15:32, J.F pisze:
    > Tak czytam, ze Interpol działa w 195 panstwach. To juz niewiele zostaje.
    > W Dominikanie też działa - ale moze wnioskow o ekstradycję Dominikana
    > nie obsluguje ..
    Internet ne do końca służy do łapania ludzi. To organizacja zajmująca
    się wymianą informacji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 428. Data: 2023-10-07 00:06:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A kto pierwszy o tej Dominikanie powiedział? Rutkowski?
    > A tak w ogóle to media coś już nie mówią, że to on dokonał zatrzymania.
    > To jakiś chyba odlot z jego udziałem w sprawie.
    Jak sobie wyobrażasz zatrzymanie przez Rutkowskiego kogokolwiek?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 429. Data: 2023-10-07 00:09:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 17:18, J.F pisze:
    > Temat sie zrobił gorący, to może i tak, a może odłożyli sprawe
    > i czekali az zaczną papiery splywac.
    > No nie - nie odłozyli, czekali na odczyt "czarnych skrzynek",
    > wczesniej chyba musieli zlecic ...

    Biegły był na miejscu, to go musieli wcześniej powołać, ale opinię kilka
    dni się pisze.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 430. Data: 2023-10-07 00:36:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2023 o 15:24, J.F pisze:

    > Albo troche gorszy, bo jednak roznica predkosci dosc duza.

    Dwa prawidłowo jadące w mieście samochody zderzajac sie czołowo wyzwolą
    podobną energię.

    > Ale to moze byc "fakt medialny".

    Może.

    > Z innego filmu widac, ze samochody przejechaly jeszcze kawał drogi
    > zanim kia znalazła sie na poboczu. Po takim ofsetowym zderzeniu
    > spodziewałbym sie obrocenia obu pojazdow, a tu jednak dystans duzy.
    > Tak jakby kia przejechała na kołach. Ale wtedy czemu w barierke -
    > kierowca nieprzytomny.

    Możemy snuć domysły, a bez śladów, to może być wiele. Mnie interesuje,
    czemy BMW jest skośnie sprasowane. Jakby uderzył w poprzedzający
    samochód jadący prosto, to by chyba był w miarę prosto sprasowany.

    > Wydaje sie to możliwe, szczegolnie jesli bmw mocno hamowało, ale
    > wtedy co mu prawe koło urwało?

    Pod linkiem https://zapodaj.net/plik-EASpyyVVpJ zmontowałem te dwa
    samochody. Widzisz powód, że KIA podskoczyła i odsłoniła zbiornik?

    > I jeszcze ... jakby mocno rozpruło, to wydaje sie, ze mogłoby paliwo
    > wypłynąc zanim do uderzenia w barierkę doszło ..

    Uderzenie w zbiornik rozpyliło paliwo, a to detonowało, jak bomba
    paliwowo-powietrzna.

    --
    (~) Robert Tomasik