    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Fri, 6 Oct 2023 19:49:21 +0200
    <ufe08k$4ao$3$RTomasik@news.chmurka.net> <5QvSM.5001$yjr6.3721@fx03.ams1>
    <idwo5qpx1brp$.1h63itz3b1131.dlg@40tude.net>
    <3axSM.75906$07Jf.70061@fx12.ams1>
    <uff7lf$4ao$17$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hEISM.79775$NSo2.69786@fx13.ams1>
    <ufhmsf$vr0$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <ufpbnk$a64$4$Shrek@news.chmurka.net>

    On Fri, 6 Oct 2023 18:18:28 +0200, Shrek wrote:

    > Ale my nie dyskutujemy o tym czy ciemno tylko co ile samochody jeżdzą.
    > To nie 3 w nocy żeby już pusto było.

    Jak popatrzysz tu
    https://www.youtube.com/watch?v=CAnJta7_kes

    to odstępy miedzy samochodami są duze. A i ciezarowych nie ma.

    Nawiasem mowiąc - godzina 19:55.
    od 0:26 mamy drugą kamerę ... tu 19:31
    od 0:36 powrot do pierwszej kamery ... ale juz godzina 20:zasłoniete.

    Czyli ta duza predkosc z filmu to bylo co najmniej 5 minut i 10 km
    przed wypadkiem :-)

    > E tam - można. tylko czasem właśnie się nie udaje. Robert chyba policzył
    > z filmu i wychodzi samochód co 4 sekundy. Mi wychodziło zależnie od
    > założeń co 2-6 więc się zgadza.

    Filmujący przez ~50s zdołał wyprzedzic az jeden samochod - takie
    natęzenie ruchu ... albo jego predkosc.

    > Prędkośc też już znamy, więc się dało.
    Skoro sie dało, to widac nie było duzego ruchu.

    Zreszta to akurat masz na filmie z drugiej kamety - i tam tez wychodzą
    odleglosci dosc spore miedzy pojazdami

    > Tylko czasem się daje ale nie udaje.

    Ano czasem nie.

    > Sam kiedyś zapierdalałem (dumny z tego nie jestem) ale żeby jechać
    > 250/300 w nocy przy takim ruchu to trzeba być pojebanym i to była
    > kwestia czasu.

    Niby tak, ale po Niemczech sie zdarza, choc wolniej, a on tez miał juz
    32 lata i założe sie, ze troche tak przejeździł ...

    > Chyba o innym wypadku mówimy - ja pisałem o tym co to się na pół rozpadł

    a to o innym, bo ja o tym z A1

    > - zdjęcia od strażaków czyli po robocie - bo przecież nie zaczęli od
    > zdjęć a potem cięli.

    Nie powinni uwiecznic dla prokuratora ?

    > No coś w tym stylu. A jak rozpierdolone na pół kilosa to zapewne od razu
    > wie że 160 czy nawet 180 to to nie było...

    I wtedy nalezy podejrzewać cos innego.

    > No ale były - przecież jest film.

    Jak obrocilo pojazdy po kolizji - to byly.
    Jak opone zdarło - to nie bez powodu.
    Jak bmw szorowało podwoziem i felgą - to tez powinny być.

    Ale jesli o tym piszesz
    https://www.youtube.com/watch?v=-DCdYoSXSCc

    to jakies pierwsze slady sie pojawiają od 9s.
    Czyli cos dużo tych śladów, za dużo.

    > No i prawie trafiłeś

    Prawie czyni róznice.
    Poza ty po uderzeniu powinien zwolnic.

    > Widać wyraźnie że się działo przed uderzenie kii w barierki.

    > No chyba nie bardzo... Zresztą nie przejechala prosto.

    Ale tez na 200 m to mozna skrecic, opanowac, zatrzymac sie ..

    > "prawdopodobnie doszło do nieustalonego zjechania samochodu marki Kia i
    > uderzenia w bariery, BMW prawdopodobnie zahaczyło o ten samochód"
    >
    > Na tyle co znam się na pisaniu to piszemy lewej do prawej i od dawniej
    > do mniej dawno. No i skoro zjechała z nieustalonych przyczyn no to nie
    > od zderzenia, więc ono musiało nastąpić później.

    tak wprost tego nie napisali.
    Ale pamietaj, ze cytujesz rzeczniczke, ktora nie musi znac szczegółów
    sprawy, a sledztwo jest "dynamiczne".
    A to tylko wersja wstępna.

    > Ale to pani prokurator mówiła a nie kierowca.

    Owszem, ale kierowca cos powiedziec musiał.
    I założę się, ze nie było to "jechalem sobie spokojnie 250, błyskałem
    swiatlami, a że nie zjechal, to w niego przywailem".

    > Owszem ma - bezczelnie kłamali a po drugie to nie ta prokurator zarzuty
    > postawiła tylko odebrano jej sprawę i przeniesiono do okręgówki.

    Akurat cytujesz panią z okregowej.
    Kiedy i dlaczego przekazano ... wiemy?

    https://tvn24.pl/lodz/sieroslaw-autostrada-a1-rodzin
    a-splonela-w-aucie-nikt-nie-uslyszal-zarzutow-prokur
    atura-o-szczegolach-sledztwa-7361869

    pare ciekawych cytatów

    "dotychczasowe postępowanie prokuratury rejonowej było prowadzone
    "dynamicznie i zgodnie z zasadami techniki i taktyki postępowania
    przygotowawczego". Jednak "mając na względzie charakter postępowania",
    śledztwo przekazano we wtorek prokuraturze okręgowej."

    "Do tej pory nikt nie usłyszał zarzutów w tej sprawie. Dlaczego? -
    Zgromadzony wstępnie materiał dowodowy i zabezpieczone ślady nie
    pozwoliły na kategoryczne wskazanie sprawcy - powiedziała Czołnowska."

    "Kierujący pojazdem marki BMW został poddany na miejscu zdarzenia
    badaniu na zawartość alkoholu, a następnie na zawartość środków
    odurzających. Niemniej jednak prokurator podjął decyzję o przebadaniu
    również krwi kierującego na oba te środki - przekazała Czołnowska.
    Śledczy nie otrzymali jeszcze wyników tych badań."

    "Kluczowe (w ustaleniu przebiegu zdarzenia - red.) będzie pozyskanie
    nośników elektronicznych z komputerów pokładowych tych pojazdów. W tym
    celu powołano też stosownego biegłego "

    "Prokurator Czołnowska nie odpowiedziała jednak na pytanie, czy
    kierowca kii zajechał drogę bmw oraz czy bmw wjechało w tył kii.
    Podkreśliła, że śledczy - w świetle Kodeksu postępowania karnego
    - nie mogą posiłkować się materiałami publikowanymi w sieci,
    które nie zostały im przekazane w ramach trwającego postępowania."

    "Bezpośrednio po zdarzeniu w nocy z 16 na 17 września zostały
    przeprowadzone oględziny miejsca zdarzenia oraz dwóch pojazdów, które
    brały w nim udział. Przy czym przy oględzinach brał udział biegły z
    zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych, posługujący się również
    dronem. Zostały również przesłuchane w charakterze świadków osoby,
    które zatrzymały się w celu udzielenia pierwszej pomocy ofiarom tego
    wypadku. Zabezpieczono również nagrania posiadane przez te osoby z ich
    pojazdów - zaznaczyła."

    No, ten dron ciekawy ... bo ciagle w nocy? Lampy dobre ..

    "Prokuratura nie może wykorzystać procesowo informacji pochodzących z
    internetu, z anonimowego źródła. Nie odpowiedziała, ile materiałów
    wideo zostało do tej pory przekazanych śledczym."

    Wychodzi na to, ze kierowca bmw od początku był podejrzany,
    a czy chcieli cos ukryc, czy tylko "internet" i media zrobily
    afere niczym z igły widły.

    "Na chwilę obecną postępowanie prowadzone jest w sprawie. Z uwagi na
    dobro postępowania, na obecnym etapie nie będą udzielane bardziej
    szczegółowe informacje co do dokonanych ustaleń faktycznych" -
    przekazał nam 19 września Piotr Cegiełka z Prokuratury Okręgowej w
    Piotrkowie Trybunalskim. "

    Czyli przekazano do Okregowej szybko ... ciekawe dlaczego ...

    > Jeszcze raz - wypowiedź pan prokurator miała miejsce 26 - 10 dni po
    > wypadku. Wtedy latało po necie wszystko co miało latać. Nic nowego potem
    > nie wypłynęło. A prokuratura kurwa zabezpioeczała ślady na miejscu i nie
    > musi szukać filmików ze sladami po necie!

    Ale prokuratura przyzwyczajona do pracy na konkretach, a nie do
    oglądania filmików w sieci.

    Kto wie jednak czy nie oglądała, bo pomysł odczytania czarnych
    skrzynek wygląda na dosc nowatorski...

    > To niech pracuje a nie pierdoli od rzeczy - prokuratura była na miejscu
    > i nie musi filmików w necie ze śladami szukać.

    A jesli pracuje, a Ty nie przyjmujesz do wiadomosci?

    J.