  • 21. Data: 2010-02-23 15:12:49
    Temat: Re: Czy dane osobowe swiadka podlegaja ochronie?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mvoicem wrote:

    > haków >> poszukać?
    > wiadomo że >> jest ślepa jak kret.

    > Trudno odpowiedzieć na tak dziwnie postawione pytanie inaczej niż:

    Wystarczyłoby się trochę domyśleć o co chodzi...
    Komu niby "wiadomo"?

    Włamiesz się do kartotek medycznych żeby to stwierdzić?

    Określenie "wiadomo" jest z gatunku "ludzie powiadają"...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 22. Data: 2010-02-23 15:16:52
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Olgierd wrote:

    > No to oceni. Ale dowodu za stronę nie przeprowadzi.

    Chciałbym zobaczyć adwokata który w sądzie wyciąga z teczki i
    przedstawia dowód w postaci historii choroby świadka - pacjenta
    psychiatrycznego.

    A potem się tłumaczy skąd ją wziął...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 23. Data: 2010-02-23 16:42:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > oficjalnie, jak już podejrzani uzyskali dostęp do akt sprawy (co na pewno
    > ma miejsce gdy sprawa z aktem oskarżenia trafi do sądu, a wcześniej - na
    > etapie zaznajomienia z materiałami postępowania przygotowawczego), to w
    > nich zazwyczaj znajduje się protokół przesłuchania świadka z wszystkimi
    > danymi

    Przy czym należy pamiętać, że istnieje procedura ukrycia tych danych, która
    akurat w tym wypadku byłaby na miejscu.

  • 24. Data: 2010-02-23 19:35:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A potem się tłumaczy skąd ją wziął...

    Od wspolpracujacej z jego kancelaria agencji detektywistycznej?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2010-02-23 19:38:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > To wiedza raczej dostępna lekarzom i policji... a wiarygodność świadka
    > powinien ocenić bezstronny sąd (wiem, wiem).

    Swiadka nie poddaje sie badaniom psychatrycznych, ktore np. wobec
    podejrzanego sa w wielu przypadkach obowiazkowe.
    Jesli np. leczy sie w jakiejs prywatnej klinice, nie ma oficjalnych "zoltych
    papierow" i nie byl, przedmiotem rozpoznania operacyjnego w tej lub innej
    sprawie, to wcale sad i policja nie musza wiedziec o jego chorobie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2010-02-23 20:08:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2010 16:12), Massai wrote:
    > mvoicem wrote:
    [...]
    > Wystarczyłoby się trochę domyśleć o co chodzi...

    No jakoś nie mogłem ...

    > Komu niby "wiadomo"?

    Wszystkim którzy tą osobę znają. Wszystkim którzy widzieli ich okulary ....

    > Włamiesz się do kartotek medycznych żeby to stwierdzić?
    >
    > Określenie "wiadomo" jest z gatunku "ludzie powiadają"...

    Znam kilka osób co do których nie mam wątpliwości że z ich wzrokiem nie
    jest najlepiej, mimo że nie włamałem się do ich kartoteki medycznej.

    p. m.

  • 27. Data: 2010-02-23 20:15:21
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    SDD wrote:

> [...]
    > nie byl, przedmiotem rozpoznania operacyjnego w tej lub innej
    > sprawie, to wcale sad i policja nie musza wiedziec o jego chorobie.

    A tym bardziej obrona czy podejrzany nie ma prawa o tej chorobie
    wiedzieć...

    Zawsze mogą wprost zapytać świadka zeznającego pod przysięgą - czy
    leczy sie pan/pani psychiatrycznie.

    Ale jazdy w stylu zdobywanie jego danych medycznych, to proszenie się o
    dodatkowy proces karny.

    Żaden lekarz tego nie udostępni - musiałby być kompletnym idiotą, da
    dokumentację, weźmie kasę, a wyjdzie na jaw że dał, bo przeca w sądzie
    przedstawią...

    Więc jedyna opcja to włamanie i kradzież...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 28. Data: 2010-02-23 20:20:51
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    SDD wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Od wspolpracujacej z jego kancelaria agencji detektywistycznej?

    Znaczy jak, zlecił tejże agencji popełnienie przestępstwa?
    Dostęp do dokumentacji medycznej - dość ściśle określone osoby mają do
    niego prawo.

    Nie należy do nich adwokat czy jakiś oskarżony.

    Nazwiska, szczegóły, bo prokuratura musi przygotować kolejny akt
    oskarżenia, tym razem przeciw agencji detektywistycznej i adwokatowi,
    ew. osobie która udostępniła...

    Już widzę jak adwokat tak nadstawia karku za jakiegoś klienta.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 29. Data: 2010-02-23 20:58:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    mvoicem wrote:

    > Znam kilka osób co do których nie mam wątpliwości że z ich
    > wzrokiem nie jest najlepiej, mimo że nie włamałem się do ich
    > kartoteki medycznej.

    W momencie kiedy chcesz podważyć zeznania takiej osoby, nie wystarczy
    "nie mam wątpliwości że z jej wzrokiem nie jest najlepiej".

    Nie sądzisz że wypadałoby przedstawić jakiś wynik badania
    lekarskiego? A takowego wyniku nie masz prawa mieć, jako oskarżony
    czy adwokat oskarżonego.

    W związku z tym i tak sąd musi wysłać ją na badania - a jeśli i
    tak sąd ją wyśle, na Twój wniosek, to po co wcześniejszy
    "background check"?

    Nawet mając jej dane osobowe, nie przyniesiesz żadnego wiążącego
    dowodu. A jeśli przyniesiesz, narazisz się na kolejną sprawę
    karną...

    A żeby powziąc wątpliwości, nie trzeba jej wczesniej sprawdzać. W
    sądzie podniesiesz kartkę papieru, "czy pani widzi co tu jest
    napisane? nie?" i złożysz wniosek o zbadanie świadka przez fachowca.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 30. Data: 2010-02-23 22:03:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.02.2010 21:58), Massai wrote:

> [...]
    >
    > W związku z tym i tak sąd musi wysłać ją na badania - a jeśli i
    > tak sąd ją wyśle, na Twój wniosek, to po co wcześniejszy

    Dobrze jest najpierw wiedzieć o tym że warto składać taki wniosek.

    p. m.