  • 1. Data: 2010-02-23 07:55:39
    Temat: Kompetencje, uprawnienia PBŚ (Prywatne Biuro Śledcze)
    Od: Herald <h...@o...eu>

    http://interwencja.interia.pl/news?inf=1442567
    http://clips.interia.pl/stm/play.html?ver=noIE&attId
    =3943618&type=V&ref=interwencja

    We wczorajszej interwencji był jakiś reportaż o "kradzieżach" paliwa przez
    kierowców i jego odsprzedaży. TV sobie słuchałem z boku do czasu, aż nie
    "wkroczyli do akcji", bo ta mnie zaciekawiła.
    Paru cfaniaczków zaczęło się ubierać w szelki z giwerami, wyrzutniami
    rakiet (;)) ten cały ekwipunek którego by im pozazdrościł np. Grom ;)
    Ale dobra, olać to ;)
    W trakcie jak się ubierali dostrzegłem na "plecach" skrót "..BŚ"...
    pomyślałem sobie - upsss - akcja CBŚ :)
    Zajechało parę aut z tymi "...BŚ"-owcami na parking przy drodze i podlatują
    do zaparkowanego dostawczaka i z gnatami gotowym do strzału szturmują
    kabinę pasażerów tego auta - drą się - otwierać, otwierać, bo będę strzelał
    i szarpią za klamki (bo koleś zamknął się w aucie). Po otwarciu drzwi dwóch
    drabów w kominiarkach z napisami na plecach "...BŚ" wyciąga i rzuca na
    glebę, błoto pasażera tego auta i skuwa kajdankami - wszystko pod lufami
    broni. Wtedy jak kamera przejechała po plecach jednego z klesi w
    kominiarkach moim oczom ukazał się napis nie "CBŚ" tylko .... "PBŚ"!!!
    Prywatne Biuro Sledcze!!

    Dopiero wtedy któryś z tych drabów zadzwonił po ... policję. przyjechał
    dwóch młokosów w niebieskich mundurkach ;) - i teksty do jednego z tego
    dostawczaka:
    - "dlaczego spuszczałeś paliwa z baku?"
    - "oddawałem koledze który mi już z 7 razy pożyczał na trasie paliwo"

    Heheh - leszcz w mundurku może miał z 25lat - natomiast ten którego
    "przesłuchiwał" miał jakieś 50 spokojnie.

    Gdzie tu kultura takich szczyli do obywatela? Kto mu wpajał zasady
    wychowania i szacunku dla innego człowieka, tym bardziej duuuużo starszego?

    Ale to inny temat, mnie zastanawia - kto/co/jaka ustawa/rozporządzenie daje
    uprawnienia do takich działań byle debilkom w kominiarkach??

    Cholera - takich uprawnień nie ma nawet chyba straż miejska, a jakieś
    padalce robią akcję z maszynówkami, kamizelkami, terroryzowaniem ludzi.

    Hehe - zapewne większość tych bałwanów w tych kominiarkach i kamizelkach z
    "PBŚ" to EMERYTOWANI gliniarze w wieku około 35 lat którzy "po stresującej
    służbie" przeszli na wcześniejsza emeryturę i właśnie "odpoczywają po
    trudach i znoju służby" :)))

  • 2. Data: 2010-02-23 09:14:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > Ale to inny temat, mnie zastanawia - kto/co/jaka ustawa/rozporządzenie
    > daje
    > uprawnienia do takich działań byle debilkom w kominiarkach??

    Ustawa o ochronie osób i mienia, Ustawa o usługach detektywistycznych.
    Ujęcie jest możliwie na podstawie art. 243 kpk, tylko i wyłącznie, na
    gorącym uczynku.
    Użycie środków przymusu jest dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku
    bezpośredniego zagrożenia chronionego mienia lub zagrożenia życia lub
    zdrowia.
    Kwestia adekwatności sił do realiów pozostawia wiele do zyczenia. Nie
    oglądałem tego programu, ale tv nie przedstawia wszystkiego obiektywnie, tak
    jak w "akcjach" pana Rutkowskigo podobno pewne rzeczy były dogrywane,
    powtarzane itp...

  • 3. Data: 2010-02-23 09:50:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 10:14:03 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Ustawa o ochronie osób i mienia, Ustawa o usługach detektywistycznych.
    > Ujęcie jest możliwie na podstawie art. 243 kpk, tylko i wyłącznie, na
    > gorącym uczynku.

    Nie jestem pewien czy to wyczerpuje znamiona. To PBŚ prowadziło obserwację,
    prowokację (sprzedali paliwo jakiemuś kolesiowi). kto może prowadzić
    prowokacje? Także byle detektyw?
    Gdzie jest granica?
    Dlaczego te firmy używają umundurowanie niemalże identyczne jak np.
    policja, służby AT etc.
    Jak przeciętny kowalski ma odróżniać czy to policja czy jakiś debil z
    maszynówka w ręką? Kiedy wszystko odbywa się w kilku sekundach?

    Kiedyś, jak milicja złapała kogoś kto nosił "moro" dostał wpierdol pałą.
    Nie było że jakaś banda (detektywi) przebrana za służby przystawia gnaty
    ludziom do łba i glebi ich w błocie.

    > Użycie środków przymusu jest dozwolone tylko i wyłącznie w przypadku
    > bezpośredniego zagrożenia chronionego mienia lub zagrożenia życia lub
    > zdrowia.

    Zobacz może ten materiał i zastanów się.
    Nie chodzi mi o "przyzwolenie" na kradzieży paliwa z baków prywatnych
    przewoźników - to pomijam.
    Chodzi mi o sposób postępowania tych cfaniaczków, samozwańczych brudnych
    Harrych ;)

> [...]
    > jak w "akcjach" pana Rutkowskigo podobno pewne rzeczy były dogrywane,

    Nie było wzmianki i dopisku że to inscenizacja (gra aktorów).

    Zaczynam powoli rozumieć tego motocyklistę który uciekał przed "policją" i
    zginął.

  • 4. Data: 2010-02-23 12:39:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Zaczynam powoli rozumieć tego motocyklistę który uciekał przed "policją" i
    > zginął.

    a ja nie, wiec jestem ciekaw jak kretymi sciezkami chodzi twoje zrozumienie

  • 5. Data: 2010-02-23 12:47:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

> [...]
    > "PBŚ" to EMERYTOWANI gliniarze w wieku około 35 lat którzy "po stresującej
    > służbie" przeszli na wcześniejsza emeryturę i właśnie "odpoczywają po

    Cóż, jak dla mnie emerytury mundurowe mogłby mieć zastrzeżenie, że ich
    wypłacanie ulega zawieszeniu w przypadku zatrudnienia delikwenta w
    firemce tego typu.