  • 1. Data: 2010-02-23 09:43:01
    Temat: darowizna samochodów - jak to ugryźć by zapłacić najmniejszy podatek
    Od: "mig" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    sprawa wygląda następująco:

    Samochód A o wartości 4000 zł należy do mnie, mojej żony i mojego ojca. Chcemy
    go darować matce mojej żony (mojej teściowej). Jednocześnie samochód B o
    wartości około 9000 zł należy do mojej teściowej i teścia. Samochód B ma zostać
    przekazany mi oraz mojej żonie, a następnie służyć jako mój samochód firmowy -
    działalność gospodarcza.

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jak dokonać tej zamiany, by zapłacić jak
    najmniejszy podatek? Może mieliście podobny przypadek.
    Pozdrawiam

    MG

  • 2. Data: 2010-02-23 17:14:24
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > zapłacić jak
    > najmniejszy podatek? Może mieliście podobny przypadek.

    Widze, ze nei tylko ja cos ominalem :)
    Cytat odpowiedzi na jedno z moich podobnych pytan :
    "ustawa o podatku od spadkow i darowizn. art 4A.
    Sporo spałeś w ostatnich latach."
    :)
    Fantom

  • 3. Data: 2010-02-24 07:33:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mig" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jak dokonać tej zamiany, by
    > zapłacić jak
    > najmniejszy podatek?

    wiesz, rozumialbym jakby te samochody byly warte po kilkaset tysiecy, ale
    przy tych kwotach to przeciez smiech na sali, jak zaniczniesz kombinowac z
    darowiznami to jeszcz o czyms zapomnisz, albo jakis urzedas sie przyczepi i
    wyjdziesz na tym jak zablocki na mydle