  • 1. Data: 2010-02-23 08:11:59
    Temat: Re: Praca za granica a opieka medyczna
    Od: "Greg" <niema_nic@i_juz.lp>

    > Konkretniej - zalozmy ze ktos ma umowiony okreslony zabieg w
    > szpitalu w Polsce ale z terminem dluugo do przodu - oczywiscie w ramach
    > NFZ-u, ale np. w tym czasie znajdzie prace poza granicami Polski i tam
    > bedzie pracowac - czy wtedy taki zabieg mozna jakos rozliczyc z NFZ-u?

    w ubezpieczalni za granicą otrzymujesz kartę EKUZ (ehic)
    posługujesz się nią w Polsce bez problemu.
    Inaczej może wyglądać sprawa samej kwalifikacji zabiegu. Z kartą
    EKUZ masz prawo tylko do świadczeń nagłych, ale praktyka pokazuje
    że nikt specjalnie tego nie respektuje.

    > Nie wiem czy sie nie myle - ale z refundacji z NFZ-u moze korzystac
    > chyba tylko osoba ubezpieczona w momencie wykonywania zabiegu. A jesli w
    > tym czasie zabiegu ten ktos nie pracuje w Polsce i tylko tymczasowo
    > jest w Polsce (czyli nikt za niego nie oplaca skladek zdrowotnych)
    > - to czy NFZ nie bedzie sie dopominac zwrotu takich kosztow?

    raczej nie NFZ a szpital który udzieli Pacjentowi pomocy.

    > Jak cos takiego roliczyc mimo wszystko z NFZ?
    >
    > zet

    tak. zamachać kartą EKUZ otrzymaną za granicą ;)

    Pozdrawiam,
    Greg