  • 1. Data: 2010-02-23 00:05:01
    Temat: Alimenty dla studenta - czy matka w jego imieniu może o nie wystąpić?
    Od: Liliana Cichocka <s...@a...pl>

    Sytuacja wygląda następująco:
    W 2000 roku na sprawie rozwodowej zostały zasądzone ojcu na rzecz
    syna alimenty w wys. 250 zł. Od tej pory nie było rozprawy
    o podwyzkę, gdyz ojciec zobowiązał się dobrowolnie płacić kwotę
    ok 500 zł.
    Przez ostatnie kilka lat te zobowiązania wyglądały różnie, wczesniej
    płacił w miarę regularnie. Od chwili, kiedy syn zaczął studia
    ojciec wpłaca pieniądze bezpośrednio na jego konto. Chłopak mieszka
    przez większość tygodnia w akademiku. Wpłaty zawsze były w terminach nie
    do odgadnięcia, a najwyższą kwotą którą jednorazowo wysłał jest 200 zł
    (raz), a tak zwykle 150, 100, a nawet 50. W sumie od poczatku roku
    akademickiego wpłacił łacznie 1100 zł, co nawet nie jest sumą
    zasądzonych 10 lat wcześniej alimentów, ze nie wspomne o tym, do czego
    się zobowiązał dobrowolnie synowi(minimum 500 zł/m-c).
    Ojciec czuje sie bezkarny, gdyż nie wierzy, ze jego syn wystąpi
    sam do sądu o podwyższenie alimentów. Chłopak stara sie utrzymywać
    dobre stosunki z ojcem, jednak gdy skarży sie mu na brak kasy, ale za to
    słyszy przez telefon wielki wrzask i texty typu "z dupy sobie nie
    wytrzepię!" Dzieciak próbuje radzić sobie jak może, np. wystawił swą
    ukochaną gitarę na allegro, aby zdobyć kase na studia i nie narazac sie
    tatusiowi...
    Takie podejscie ojca do sprawy powoduje, ze w większości na matce
    spoczywa obowiązek utrzymania syna i koszty studiów.
    Matka nie daje juz rady, a facet twierdzi, że to są sprawy miedzy nim,
    a synem... Pewnie by tak było, gdyby w skutek tego nie musiała prawie w
    całosci pokrywać kosztów studiów syna.
    Czy w takim wypadku matka moze w jego imieniu dorosłego, studiującego
    syna wystąpić o podwyżkę alimentów???
    A! Nie wiem czy to ważne... Chłopak wyniki w nauce ma b.dobre,
    sesję zdał w pierwszym terminie ze świetnymi ocenami.

    Z góry dzieki za pomoc,
    L.

  • 2. Data: 2010-02-23 06:08:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liliana Cichocka pisze:

    > Czy w takim wypadku matka moze w jego imieniu dorosłego, studiującego
    > syna wystąpić o podwyżkę alimentów???

    Nie może.

    > Z góry dzieki za pomoc,

    Ale jak już chce koniecznie po prześladować ojca wbrew synowi to
    należałoby pomyśleć o powództwie z art. 140 krio. Ale wszystko zależy od
    szczegółowego stanu faktycznego, którego jak zwykle nie widzę.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-02-23 06:13:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A poza trym uważam że najlepszą metodą w takiej sytuacji jest po prostu
    zaprzestanie całkowitego (albo przynajmniej znaczne ograniczenie)
    finansowania syna. Jak ma kaprys by nie brać od ojca to niech się weźmie
    do roboty. Wtedy sobie syn jeszcze przemyśli sprawę.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-02-23 07:14:07
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Johnson wrote:
> [...]
    > finansowania syna. Jak ma kaprys by nie brać od ojca to niech się weźmie
    > do roboty. Wtedy sobie syn jeszcze przemyśli sprawę.

    O to, to chciałem napisać. A jak się weźmie do roboty, i odciąży matkę -
    też dobrze.

    gacek

  • 5. Data: 2010-02-23 08:46:57
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    gacek wrote:

    > O to, to chciałem napisać. A jak się weźmie do roboty, i odciąży matkę -
    > też dobrze.

    Oraz wystąpić o stypendium, skoro tak dobrze nauka mu idzie.
    J.

  • 6. Data: 2010-02-23 08:53:32
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "krys"

    > Oraz wystąpić o stypendium, skoro tak dobrze nauka mu idzie.
    Za Nobla też nieźle płacą ;>

    pzdr
    olo

  • 7. Data: 2010-02-23 09:18:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 09:53:32 +0100, olo napisał(a):

    > pzdr
    > olo

    Olo - czy to ty, kanarze?
    Pracujesz jeszcze w KZKGOP?

  • 8. Data: 2010-02-23 10:11:59
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Herald"

    > Olo - czy to ty, kanarze?
    Kolega z pracy miał taki sam nick?

    > Pracujesz jeszcze w KZKGOP?
    Nawet nie korzystam z usług.

    pzdr
    olo

  • 9. Data: 2010-02-23 11:59:54
    Od: Liliana Cichocka <s...@a...pl>

    Johnson pisze:
> [...]
    > finansowania syna. Jak ma kaprys by nie brać od ojca to niech się weźmie
    > do roboty. Wtedy sobie syn jeszcze przemyśli sprawę.

    Też uważam, że przycisniecie chłopaka do muru spowoduje, że sam wystąpi
    o podwyżkę alimentów, ale zanim to nastąpi wywalą go np z akademika jak
    nie zapłaci. I nie chodzi tu o "kaprys nie brania od ojca" tylko chęć
    uniknięcia konfrontacji z nim i co za tym idzie awantury i wrzasku.

    A jak wygląda sprawa pełnomocnictwa?

    L.

  • 10. Data: 2010-02-23 13:18:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Liliana Cichocka" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jak wygląda sprawa pełnomocnictwa?

    tak troche odbiegajac od tematu, do ktorego roku jego zycia chcesz nad nim
    swoja spudnice rozposcierac?
    chlopak jest dorosly, kiedys studia sie skoncza, matki zabraknie i kto mu
    wtedy bedzie tylek podcieral?