  • 51. Data: 2003-06-22 12:01:33
    Temat: Re: Agencja Kruk
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    Użytkownik "Baobab" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bd15gr$j5v$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Naprawdę skuteczni" - w tym tonie odczuwam kryptoreklamę firmy KRUK, jak w
    > reklamie proszku do prania.

    Odczuwaj, co chcesz, dziwne, że podejrzewarz jakąś nieuczciwiość z mojej
    strony. Opieram się na własnym doswiadczeniu i obserwcjach z tego rynku.

    Więc co zrobić, żeby nie byli skuteczni w
    > stosunku do drobnych gapowiczów? Armia czterystu profesjonalistów
    przeciwko
    > jakiemuś niudacznikowi! Musi być jakaś sprawiedliwość.

    Tzn jaka sprawiedliwość? Socjalistyczna? Sprawiedliwość jest zawsze jedna.
    Jeśli ja ci ukradnę np. żelazko, ty chcesz je odzyskać, to chyba powinienem
    oddać... Ja dość prosto rozumuję... może zbyt prosto?

    Jeżeli prawo jest tak
    > skonstruowane, że rację przyznaje takiemu systemowi, to muszą istnieć
    > wentyle poza prawem.

    Piszesz o jakimś enigmatycznym systemie... Kolega anarchista?

    Nie wolno na każdym kroku człowieka zastraszać.
    > Zapłacić mandat - to OK, jeśli się podadto ma na życie, ale popierać swoją
    > uległą postawą hordy prawniczych Mongołów - to prawdziwa klęska.

    Raczej nie wolno nie płacić zobowiązań. Parę groszy u operatora komórkowego,
    parę - w kablówce, jeszcze parę - za odbiornik telewizyjny itd, prawda? Skąd
    to znamy? A potem taki "uczciwy" Polak mówi "w rządzie wszyscy kradną!"
    Jeśli chodzi o sformułowanie "hordy prawniczych Mongołów" - widzę w tym
    Twoją pogardę do przestrzegania prawa, do ludzi i do... gramatyki języka
    polskiego - powinieneś napisać "mongołów", bo chyba nic nie masz przeciwko
    pewnemu narodowi leżącemu na północ od Chin...

  • 52. Data: 2003-06-22 15:02:04
    Od: "spock" <s...@o...net>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli twierdzisz, że zapłaciłeś, to musisz to udowodnić...

    Równie dobrze mogę od nich zarządać dowodu że nie zapłaciłem. Jak równość
    stron to równość stron...

  • 53. Data: 2003-06-22 15:05:15
    Od: "spock" <s...@o...net>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "spock" <s...@o...net> napisał w wiadomości
    >
    > Nie spotkasz się, bo to nie jest kancelaria prawna. Spotkasz się najwyżej
    > pełnomocnikiem procesowym PTK. Kruk musiałby nabyć wierzytelność od PTK,
    > żeby mieć cokolwiek do Ciebie przed sądem.

    Będą mnie podawać do sądu o 98 zł?

  • 54. Data: 2003-06-22 15:57:53
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    spock wrote:
    > Równie dobrze mogę od nich zarządać dowodu że nie zapłaciłem. Jak równość
    > stron to równość stron...

    równość stron równościa, ale jest jeszcze ciężar dowodu..

    KG

  • 55. Data: 2003-06-22 17:02:15
    Od: "Baobab" <b...@o...pl>

    1. Nie zgodzę się z oskarżeniem o pogradę dla zasad gramatyki (a właściwie
    ortografii). To mnie najbardziej zabolało. W słowniku ortograficznym nie
    istnieje wyraz "mongoł", tak jak "cygan" czy "żyd". Może chodziło Ci o
    potoczne określenie osoby z upośledzeniem umysłowym, tak zwanym mongolizmem
    bądź zespołem Downa. Na pewno jednak nie było moją intencją suponować, że
    prawnicy mają jakieś problemy intelektualne. Wręcz przeciwnie, to grupa
    zawodowa o wyjątkowej sile rozumu.
    2. Zatrważająca jest zatem sytuacja, gdzie tyle potęgi kieruje się przeciwko
    drobnym sprawom i sprawcom. Ponieważ jesteś bystrym obserwatorem rynku i
    chyba w ogóle pewnej dziedziny życia, to powinieneś przyznać, że stosunkowo
    łatwo jest doprowadzić do zaspokojenia małego roszczenia, zwłaszcza gdy
    występuje z nim podmiot silny, a całkiem trudno wyegzekwować swoje prawa
    komuś pośledniejszemu. W teorii wszyscy jesteśmy wobec prawa równi, w
    praktyce - nie. Piszę tu truizmy, wybacz, ale to właśnie spostrzeżenie leży
    u podstaw mojego oburzenia dla "systemu", "prawa" itd.
    3. Może się powinnam także przedstawić: jestem panią po czterdziestce, co
    nie jest takie ważne, ale być może usprawiedliwisz mój nieco egzaltowany
    ton, bo de facto nie jestem anarchistką. Natomiast reaguję wciąż
    emocjonalnie na niektóre sprawy. Socjalizm - no cóż, skoro ten termin
    całkowicie się zużył, to nie widzę powodu, by dać sobie nakleić etykietę z
    przeszłości. Ale nowe czasy domagają się nowych słów.
    4. Nie podejrzewam Cię o nieuczciwość. Wręcz przeciwnie, w Twoim przydomku
    jest zawarta obietnica bezinteresowności, życzliwości etc.
    5. Nie mam nic przeciwko narodowi mongolskiemu. Równie dobrze mogłabym
    napisać "hordy tatarskie" lub podobnie, bo nasuwały mi się skojarzenia
    historyczne.
    6. Było mi miło pogaworzyć.
    BK

  • 56. Data: 2003-06-22 17:10:13
    Od: "Div" <divak[tnij wasc wstydu oszczedz]@go2.pl>

    > równość stron równościa, ale jest jeszcze ciężar dowodu..

    Przypomina mie sie kawal ..:

    na rozprawie oskarzony mowi:
    "I co z tego ze oskarzyciel ma dwoch swiadkow ktorzy mnie widzieli tego
    popoludnia na miejscu zabojstwa... ja przyprowadze 2 tysiace tych ktorzy
    mnie nie widzieli"

  • 57. Data: 2003-06-22 18:15:38
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

> [...]
    > bądź zespołem Downa. Na pewno jednak nie było moją intencją suponować, że
    > prawnicy mają jakieś problemy intelektualne. Wręcz przeciwnie, to grupa

    Generalnie - dziękuję za rzetelną odpowiedź, a szczegołowo:

    Odp. 1
    Gramatyka jest to pojęcie nadrzędne wobec orotgrafii. W słowniku są takie
    wyrazy jak "cygan" ( w sensie włóczęga, ale i kłamca), "żyd" (w sensie
    wyznawca wiary mojżeszowej, bo "Żyd", pisany z wielkiej litery znaczy
    Izraelitę, członka pańswta izraelskiego), a "mongoł" to człowiek cierpiący
    na mongolizm.

> [...]
    leży
    > u podstaw mojego oburzenia dla "systemu", "prawa" itd.

    Tu się zgadzam. U nas jest tak: jeśli ktos dysponuje jakąś adminstracją
    (choćby sekretarka, wynajęty prawnik, samochód, wolny czas), to jest niemal
    na pozycji wygranej z kimś kto nie ma ani sekretarki, ani nie stać go na
    prawnika.

> [...]
    > całkowicie się zużył, to nie widzę powodu, by dać sobie nakleić etykietę z
    > przeszłości. Ale nowe czasy domagają się nowych słów.

    A ja jestem po trzydziestce. Chodzi mi o to, że widze w Polakach
    lekceważenie w realizowaniu zobowiązań, że przecież taka ERA to jest tak
    strasznie bogata, że mogę im nie zapłacić mojego skromnego rachunku w
    wysokości np. 43 zł. Taka postawa bardzo mi się nie podoba.

    > 4. Nie podejrzewam Cię o nieuczciwość. Wręcz przeciwnie, w Twoim przydomku
    > jest zawarta obietnica bezinteresowności, życzliwości etc.

    Dziękuję :)

    > 5. Nie mam nic przeciwko narodowi mongolskiemu. Równie dobrze mogłabym
    > napisać "hordy tatarskie" lub podobnie, bo nasuwały mi się skojarzenia
    > historyczne.

    OK. Rozumiem.

    > 6. Było mi miło pogaworzyć.

    Mnie też :)

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 58. Data: 2003-06-22 18:28:28
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Dobre - hehe - a Tatarzy to niby z Grenlandii pochodzili ???

  • 59. Data: 2003-06-26 21:34:43
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 09:16:24 +0200, "Div" <divak[tnij wasc wstydu
    oszczedz]@go2.pl> wrote:

    > Ok a jesli minelo ponad 3 lata przeciez nikt nie trzyma takich starych
    > dokumentow, a jesli tak to w ten sposob przeciez trzeba by trzymac kazdy
    > bilet parkingowy kazdy autobusowy kazdy paragonik ze sklepu ze kupilo sie
    > buleczke itp, itd.

    zauwaz jednak co Ci moze grozic jak nie bedziesz mial paragoniku ze
    sklepu (nie bedziesz mogl zlozyc reklamacji), a co jesli nie bedziesz
    trzymał kwotku wpłaty na ileśtam złotych (moga Cie osądzić że nie
    zapłaciłeś)

  • 60. Data: 2003-06-26 21:36:24
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 13:36:33 +0200, "Div" <divak[tnij wasc wstydu
    oszczedz]@go2.pl> wrote:

    > Wychodzi na to ze trzymac rach za tel , tv i inne 3 lata i dopiero wtedy
    > utylizowac..

    robic przelew bankiem, wtedy ślad zostaje i łatwo dojść (coby nie
    powiedzieć że tanio)