  • 61. Data: 2003-06-26 21:44:33
    Temat: Re: Agencja Kruk
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 19:02:15 +0200, "Baobab" <b...@o...pl> wrote:

    > 2. Zatrważająca jest zatem sytuacja, gdzie tyle potęgi kieruje się przeciwko
    > drobnym sprawom i sprawcom.

    alez te drobne sprawy i sprawki zalatwia sie hurtowo, jeden mały dlug
    to jest nic, ale tysiac, dziesiec tysiecy, sto tysiecy malych dlugow
    to juz jest cos

    i dla stu tysiecy malych dlugow oplaca sie juz zbudowac skuteczne
    mechanizmy zgodnego z prawem postepowania (budujemy raz dla wielu
    dłużników) i potem to wykorzystujemy.

    ma to jeszcze jeden skutek, a mianowicie jesli jeden zauwazy ze
    nieplacenie sie nie oplaca bo predzej czy pozniej przyjda po te
    pieniadze to bedzie sie bal
    chodzi o wybicie masom z głowy przyzwyczajeń pod tytułem "biore
    telefon za złotówke, potem go przerabiam na karte i mam w nosie
    operatora"

    wracajac do mechanizmow, pojedynczy wierzyciel czasami macha ręką i
    tutaj powstaly firmy windykacyjne ktore zajmuja sie profesjonalnie
    sciganiem dłużników które mają utarte mechanizmy dzialania, im mozna
    windykacje zlecic i czekac na efekt działania

  • 62. Data: 2003-06-26 21:48:41
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003 21:27:05 +0000 (UTC), t...@w...pdi.net wrote:

    > To jest fabryka. Fabryka sciagania dlugow i liczy sie kazdy zredukowany
    > koszt. Pamietaj ze to dluznik jest pierwszym zainteresowanym i pierwszy
    > polecony jaki dostanie to tez z wezwaniem na sprawe bo tak jest taniej.

    .....a czesc potraktuje powaznie juz listy zwykłe i zapłaci dla
    świetego spokoju (o ile mają pieniądze)

    > Do
    > tego czasu firma moze go w ogole o niczym nie informowac ale robi to bo chce
    > ponosic jak najmniejsze koszty.

    robi po to zeby czesc juz miec za sobą ktorzy długi spłacą

    > W przypadku dluznikow ktorzy sa na zerze i
    > najprawdopodobniej dlugo tam beda najlepiej sobie odpuscic.

    nieprawda

    DLA ZASADY nie mozna sobie odpuszczac i sie nie odpuszcza. robie sie
    zgodnie z procedurom, do dlugu dolicza sie koszty, a jak dłużnik
    kiedys bedzie mial pieniadze (spadek, stały dochód) to wtedy jest nasz

    > Nie wiem jak
    > akurat dziala IJ ale pewnie najpierw do kazdego idzie standardowy list.

    3 standardowe listy o treści układanej przez psychologa

    > Potem jeszcze troche. Potem firma bedzie chciala miec pewnosc ze dluznik
    > jest wyplacalny i sciaganie dlugu sie oplaci.

    nie licz na to, chociaz pewnie maja jakies mechanizmy ktorych celem
    jest zwiekszenie wspolczynnika zysku a wiec pewien odsetek pewnie
    zostawiaja

    >Jak to robia? Nie wiem - ale
    > na pewno w kloszarda nie zainwestuja zlamanego grosza ale jak juz ktos ma
    > samochod na przyklad to moze sie oplacic dlug sciagnac skutecznie do sprawy
    > sadowej wlacznie. Wazne zeby komornik mial co zajac.

    jak komornik nie ma co zajac to rowniez IJ przewiduje dzialania po
    bezskutecznej egzekucji komorniczej
    http://www.intrum.pl

  • 63. Data: 2003-06-27 00:50:39
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 13:36:33 +0200, Div wrote:
    [ciach]
    > Wychodzi na to ze trzymac rach za tel , tv i inne 3 lata i dopiero wtedy
    > utylizowac.. mimo wszystko ciesze sie z takiego przepisu jak

    ja na wszelki wypadek trzymam 5 lat. jak również ew. dokumentacje do US.

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org

  • 64. Data: 2003-06-27 00:58:04
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Fri, 20 Jun 2003 11:26:30 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Najprawdopodobniej to pójdzie w uproszczonym, więc sąd wyda nakaz
    > zapłaty i będziesz miał 14 dni (chyba, bo nie pamiętam) na wniesienie
    > sprzeciwu. Jak wniesiesz, to oni muszą Ci udowodnić, że jesteś
    > wielbłądem.Jak nie wniesiesz, to nakaz jest prawomocny jak wyrok. Jeśli
    > jesteś pewien, że ejsteś niewinny, to ja bym jeszcze wynają adwokata i
    > jeszcze zasądzą koszty adwokackie od nich dla Ciebie.

    gwoli ścisłości, 14 dni od wyroku, czy 14 dni od zawiadomienia (np.
    poleconym) o wyroku domniemanego dłużnika?

    pozdrav

    maHo

  • 65. Data: 2003-06-27 07:21:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, maHo wrote:

> [...]
    >+ > Wychodzi na to ze trzymac rach za tel , tv i inne 3 lata i dopiero wtedy
    >+ > utylizowac.. mimo wszystko ciesze sie z takiego przepisu jak

    OK

    >+ jak również ew. dokumentacje do US.

    Źle. Zajrzyj do archiwum *.podatki: wg przepisów trzeba trzymać
    5 lat "do końca roku w którym podatek był należny". Podatek np. za
    2000 był należny w 2001, więc przykładowy "papier" opisujący zdarzenie
    podatkowe (dajmy na to - PIT-8b z jednorazowej umowy o dzieło lub
    fakturę na podstawie której odliczono ulgę) ze stycznia 2000 roku
    trzeba trzymać do końca 2001+5=2006, czyli 7 lat !

    >+ pozdrav

    wzajem :) - Gotfryd

  • 66. Data: 2003-06-27 07:53:55
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "maHo" <l...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    > gwoli ścisłości, 14 dni od wyroku, czy 14 dni od zawiadomienia (np.
    > poleconym) o wyroku domniemanego dłużnika?

    14 dni od doręczenia nakazu zapłaty.

    Pozdrawiam,
    Washko