  • 1. Data: 2003-06-18 18:59:20
    Temat: Agencja Kruk
    Od: "spock" <s...@o...net>

    Witam !

    Ostatnimi czasy agencja Kruk usiłuje wyłudzić rzekomy dług za usługi
    telewizji kablowej. Pomijając fakt czy mają słuszność czy nie (akurat w tym
    przypadku nie, bo wszystkie należności już dawno opłaciłem, widocznie jak
    UPC przejmowała PTK to z całym bałaganem jaki mieli w papierach) mam kilka
    pytań:

    1. Czy UPC nie złamała ustawy o danych osobowych przekazując moje dane obcej
    firmie?

    2. Firma Kruk mimo że wysyła przesyłki zwykłą pocztą (jak kartki na święta
    do skrzynki) chwali się że ma potwierdzenie z Poczty że te ich groźby
    odebrałem - czy mają rację? Mi się wydaje to dosyć naciągane. W końcu od
    tego są listy polecone i firmy kurierskie...

    3. Czy faktycznie będą się ze mną sądzić o 98 zł (chociaż jak do tego
    dojdzie to mój rzekomy dług wzrośnie do złotych 500)

    4. Faktycznie mogą moje dane umieścić na jakiejś "czarnej liście dłużników"?
    Chyba zdają sobie sprawę że togo im nie popuszczę i sam ich podam do sądu?

    5. Czy w związku z powyższym mogę te ich groźby wyrzucić do kosza? Po prostu
    się mi nie chce dochodzić moich praw przed wymuszaczami, dowody wpłat już
    dawno mi wcięło (to sprawa sprzed niemal 3 lat, teraz się im coś
    przypomniało...). Przejmować się tym czy zignorować? Nic im nie odpisywałem,
    bo wtedy mieliby dowód że te ich świstki (dobrze zresztą skonstruowane pod
    względem psychologicznym - pierwsza moja reakcja to przyśpieszone bicie
    serca...) jednak dostałem. A więc co mam robić?

    T.W.

  • 2. Data: 2003-06-18 19:23:00
    Temat: Re: Agencja Kruk
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    Powiem tak ale być może się mylę :
    byłem dłużny 1200 zł IDEI . Sprawa trafiła do firmy odzyskującej długi nie
    będe wymieniał nazwy. Kilka pism...itp...odsetki...koszta. Ja uregulowałem
    swój dług wobec IDEI wpłacając im na konto. Wysłałem fax z potwierdzeniem do
    tej firmy i nic...nie odpisali...prosiłem o korektę załużenia też
    nic....minął rok. Więc ich pie*.*. A gość straszył mnie kiedyś sądem..ale
    jak wpłacę dzisiaj to może uda się coś załatwić. Wydaję mi się , że w 50%
    przypadkach firmy te to jednosobowa agencja składająca się z dziadka
    odbierającego telefony od 12-16 nie potrafiącym powiedzieć nic więcej jak
    wierzyciel. Sprowadza się to do wysyłania listów z pogróżkami.........
    Pozdrawiam
    Słonik

  • 3. Data: 2003-06-18 19:23:00
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "spock" <s...@o...net> wrote in

    > Witam !
    >
    > Ostatnimi czasy agencja Kruk usiluje wyludzic rzekomy dlug za uslugi
    > telewizji kablowej. Pomijając fakt czy mają slusznośc czy nie (akurat
    > w tym przypadku nie, bo wszystkie nalezności juz dawno oplacilem,
    > widocznie jak UPC przejmowala PTK to z calym balaganem jaki mieli w
    > papierach) mam kilka pytan:
    >
    > 1. Czy UPC nie zlamala ustawy o danych osobowych przekazując moje dane
    > obcej firmie?

    Nie zlamala,po prostu Kruk zajmuje sie obslugiwaniem dlugow UPC na podstawie
    odpowiedniej umowy a trudno sciagac wierzytelnosci od nieznanych z adresu
    osob.Tutaj zlamania prawa nie ma na pewno.
    > 2. Firma Kruk mimo ze wysyla przesylki zwyklą pocztą (jak kartki na
    > świeta do skrzynki) chwali sie ze ma potwierdzenie z Poczty ze te ich
    > groLby odebralem - czy mają racje? Mi sie wydaje to dosyc naciągane. W
    > koncu od tego są listy polecone i firmy kurierskie...

    Tez mnie to dziwi.Sam dostaje bez przerwy raz w miesiacy pisma od Kruka i mimo
    moich ciaglych telefonow w tej sprawie panowie z Kruka rzna glupa dalej.A
    przysylania listow niepoleconych jak zwyklych kartek pocztowych do dzisiaj nie
    moge pojac.

> [...]
    > ich podam do sądu?
    >
    > 5. Czy w związku z powyzszym moge te ich groLby wyrzucic do kosza? Po
    > prostu sie mi nie chce dochodzic moich praw przed wymuszaczami, dowody
    > wplat juz dawno mi wcielo (to sprawa sprzed niemal 3 lat, teraz sie im
    > coś przypomnialo...). Przejmowac sie tym czy zignorowac? Nic im nie
    > odpisywalem, bo wtedy mieliby dowód ze te ich świstki (dobrze zresztą
    > skonstruowane pod wzgledem psychologicznym - pierwsza moja reakcja to
    > przyśpieszone bicie serca...) jednak dostalem. A wiec co mam robic?

    Powiem Ci co ja robie.Otoz ja bylem dluzny Canal Plus 320 zl,calkiem slusznie
    zreszta.Zaplacilem te pieniadze 4 miesiace temu i nie jestem juz
    dluznikiem.Poniewaz wiele,naprawde wiele,dowiedzialem sie o upierdliwosci Kruka
    nawet jesli sie juz nic nie jest dluznym wiec skrzetnie w szafce trzymam wszystkie
    potwierdzenia splaty.Ostatnio,2 tygodnie temu dostalem przedsadowe wezwanie do
    zaplaty na jakies 120 zl wymyslonego dlugu.Co ciekawe data tego dlugu to mniej
    wiecej polowa maja he he he wirtualne pieniadze.Zaraz po wplacie na konto Canal
    Plus jakies 4 miesiace temu zaleglych 320 zl+odsetki dowiedzialem sie ze wszystko
    gra.Zadzwonilem pare dni temu do Kruka i dosyc podniesionym glosem powiedzialem im
    ze spotkamy sie w sadzie bez problemu i tym swoim nakazem zaplaty ktorego i tak
    sad nie wyda na ich korzysc beda mogli sobie za przeproszeniem cytuje "dupe
    podetrzec".Nie jestem chamem ale po prostu nie wytrzymalem nerwowo kiedy
    usilowalem wytlumaczyc a facet po drugiej stronie telefonu ciagle jak mantre
    powtarzal ze "prosze pana ale my tu mamy zaleglosc i nie moge nic na to
    poradzic",tak wiec spokojnie czekam na wezwanie do sadu.Szkoda ze nie masz tych
    wplat,to utrudnia sprawe.Moze sprobuj pojsc do UPC i dam uzyskac jakis papier ze
    twoje konto jest czyste i nie ma na nim zadnego dlugu.

  • 4. Data: 2003-06-18 19:42:23
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "spock" <s...@o...net> napisał w wiadomości

    > 4. Faktycznie mogą moje dane umieścić na jakiejś "czarnej liście
    > dłużników"? Chyba zdają sobie sprawę że togo im nie popuszczę
    > i sam ich podam do sądu?

    Hmmm... Dopiero 'wgryzam' się (z konieczności niestety) w KK, ale:

    Art.115 KK
    § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub *ozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego* lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na
    celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Czy takie umieszczenie na jakiejść czarnej liście nie jest ogłoszeniem
    wiadomości uwłaczającej czci?

    Jeśli tak, to:
    Art.191 KK
    § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia
    innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelności, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Dobrze kombinuję, panie i panowie fachowcy?

  • 5. Data: 2003-06-18 20:35:01
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    tym
    > przypadku nie, bo wszystkie należności już dawno opłaciłem,

    Zasada działania jest taka:
    Masz dług wobec kogoś ? Trudno. Zdarza się, różne przypadki chodzą po
    ludziach. Sprawa trafia do firmy windykacyjnej... w porządku. Firmy
    korzystają z takich agencji windykacyjnych, bo to upierdliwa robota
    odzyskiwać długi, ale dłużnik - spłaca to zadłużenie ! spłaca bo spłaca,
    polepszyło mu się, wygrał w lotto po prostu ma już na to pieniądze i konto
    jest na zero i co wtedy ?
    Informować trzeba wierzyciela ! Olewać firmy windykacyjne ! Poinformować
    wierzyciela, że dnia tego to a takiego wpłata została dokonana i KONIEC !!
    Nic dłużnika nie obchodzić ma burdel u wierzyciela czy w firmie
    windykacyjnej ! Sprawa załatwiona, dług spłacony - finito.

    Pamiętam jak znajomy w ten sposób spławił Urząd skarbowy. Dostał wezwanie,
    aby się stawić bo nie zapłacił jakiegoś podatku zgodnie z deklaracją którą
    sam wyprodukował i złożył. Dokładnie zbadał sprawę, wszystko zapłacił, miał
    kwity na to, napisał więc do nich coś takiego, ze wszystko zapłacił i jak
    chcą to sami mogą przyjść i sprawdzić. Nikt nie przyszedł.

  • 6. Data: 2003-06-18 23:31:41
    Od: "spock" <s...@o...net>

> [...]
    > kwity na to, napisał więc do nich coś takiego, ze wszystko zapłacił i jak
    > chcą to sami mogą przyjść i sprawdzić. Nikt nie przyszedł.

    Gdyby mi wysłali polecony odpisałbym im w ten sposób. Ale ja uważam że nigdy
    nie dostałem od nich żadnego pisma... Żałują 5 złotych na polecony? Taka
    "poważna" firma?

  • 7. Data: 2003-06-18 23:55:22
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    Rzecz w tym, że poważna... oni zatrudniają około 400 osób i sa naprawdę
    skuteczni. Trzeba trzymać wszystkie kwity!

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 8. Data: 2003-06-19 06:12:11
    Od: "Big Jack" <w...@t...cy>

    W wiadomości: bcqubs$et1$...@n...news.tpi.pl
    użytkownik *Przyjazny Andrzej* <a...@l...pl>
    napisał:

    > Rzecz w tym, że poważna... oni zatrudniaj? około 400 osób i sa
    > naprawdę skuteczni. Trzeba trzymać wszystkie kwity!

    A Ty nie jesteś czasem jej pracownikiem?

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 9. Data: 2003-06-19 07:08:24
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On Thu, 19 Jun 2003 08:12:11 +0200, "Big Jack" <w...@t...cy> wrote:

    > A Ty nie jesteś czasem jej pracownikiem?

    a co to zmienia ???

  • 10. Data: 2003-06-19 07:10:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[PISZ BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Słonik" <s...@h...tv> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbierającego telefony od 12-16 nie potrafiącym powiedzieć nic więcej jak
    > wierzyciel. Sprowadza się to do wysyłania listów z pogróżkami.........

    O ile sie nie myle to windykatorem wynajmowanym przez IDEE jest Intrum
    Justitia duza miedzynarodowa firma http://www.intrum.com/ - zanim wiec
    zacznie zabierac głos warto sprawdzic pewne rzeczy, no chyba ze sie lubi
    gadac bzdury

    HaNkA